Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رسول حسام روز دوشنبه در بیست و سومین مانور سراسری آمادگی در برابر زلزله و ایمنی مدارس در دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی گرگان اظهار داشت: این آموزش های مستمر محدود به دانش آموزان نبوده و معلمان، مدیران و خانواده های دانش آموزان نیز به آمادگی مطلوبی برای مواجهه با حوادثی از جمله زلزله رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سالانه حوادث متعددی از جمله زلزله در گلستان رخ می دهد که برگزاری مانورهای آمادگی و آشنایی دانش آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن، ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، افزایش مهارت و عکس‌العمل و ایجاد آرامش روانی اثر چشمگیری در کاهش خسارت و تلفات ناشی از این حادثه طبیعی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان ادامه داد: در این مانورها، پناهگیری صحیح آموزش داده می شود تا با آموزش مستمر، ایمنی در میان دانش آموزان نهادینه شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از صدمات جانی در زلزله ها به دلیل عدم آگاهی درست و تثبیت نادرست اجسام متحرک رخ می دهد که با آموزش های مکرر می توان این آسیب و خسارات مالی و جانی ناشی از آن را کاهش داد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در پایان این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: در ماه گذشته آموزش های امدادی قبل از برگزاری مانور زلزله توسط مربیان به دانش آموزان ارایه شد.

احسان گوهری‌راد اظهار داشت: ایران هر ساله با بلایای طبیعی بسیاری روبرو است که اگر جامعه از آگاهی کافی برای ایمنی در این حوادث برخوردار نباشد خطرات مالی و جانی بسیاری را متحمل می شود .

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های آموزش پذیری کودکان، نوجوانان و جوانان در نهادینه کردن فرهنگ ایمنی با آگاهی رساندن به  این قشر، فرهنگسازی در میان دانش آموزان به صورت مستمر با برگزاری دوره آموزشی و مانور سراسری در حال انجام است.

بیست و سومین مانور سراسری آمادگی در برابر زلزله و ایمنی مدارس با حضور و مشارکت آموزش و پرورش، مدیریت بحران، هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، سازمان دانش آموزی، نیروهای انتظامی و سایر دستگاه‌های امدادی به صورت همزمان در استان گلستان برگزار شد.

در این مانور به دانش آموزان آموزش و یادگیری مهارت های عمومی در مقابله با زلزله از جمله نکات ایمنی، پناهگیری امن ، خروج و تخلیه اضطراری، کنترل و کاهش آسیب های فردی و اجتماعی، امداد و نجات، کمک های اولیه و امداد به مصدوم برای مدیریت بحران در زمان وقوع این حادثه طبیعی آموزش داده شد.

دانش آموزان پس از به صدا در آمدن زنگ هشدار زلزله با ارزیابی سریع و دقیق از محیط اقدامات لازم در مقابله با زلزله را انجام داده و به خروج اضطراری از مدرسه اقدام کردند. 

گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت ۳۸۵ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این عده در بیش از  ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است.

استان مرزی گلستان با ۳۰ نقطه شهری، حدود هزار و ۷۵ روستا با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت به سبب ویژگی های طبیعی و جغرافیایی از مناطق حادثه خیز محسوب می شود که نمونه بارز آن سیل، آبگرفتگی و رانش زمین سال ۹۸ و وقوع زمین لرزه ۵.۱ ریشتری در تعدادی از روستاهای رامیان و مراوه تپه در شهریور سال ۹۹ است.

برچسب‌ها مدارس مقاوم سازی حوادث طبیعی گرگان مدیریت بحران گلستان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی زلزله جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مقاوم سازی حوادث طبیعی مدارس مقاوم سازی حوادث طبیعی گرگان مدیریت بحران گلستان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی زلزله جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مدیریت بحران دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: امسال ۱۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در قالب طرح مهارت آموزی ۳ مهارت فنی، نرم و سواد دیجیتال را آموزش می بینند و ۲۷۰ هزار نفر در قالب طرح «تاک» از آموزشهای مهارتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا، علی حسین شهریور درباره طرح‌هایی که در سال جاری از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای دنبال خواهد شد، گفت: یکی از راه های رسیدن به جهش تولید و رونق اقتصادی با مشارکت مردم توجه به آموزش و توسعه مهارت است چون سرمایه گذاری در آموزش و برنامه های توسعه مهارت می تواند به افراد کمک کند تا دانش و مهارتهای لازم را برای مشارکت در اقتصاد کسب کنند، علاوه بر این مهارت می تواند به بهره وری،نوآوری و رقابت بالاتر منجر شود و نهایتا جهش تولید و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یکی از سازمانهای توسعه ای است که مسئولیت خطیری در حوزه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص برای معرفی به بازار کار دارد.بر همین اساس امسال ما به صورت ویژه ۴ طرح را در دستور کار قرار دادیم.

اجرای طرح مهارت افزایی ۱۵۰ هزار نفر از دانش آموزان

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: یکی از طرح ها در حوزه دانش آموزی است و برای اینکه دانش آموزان را با مهارتها آشنا و فرهنگ سازی کنیم و آنها هدایت شغلی و تحصیلی خود را دنبال کنند طرح مهارت افزایی دانش آموزان را پیش بینی کرده ایم که هم در قالب طرح تابستانی مهارت و هم در قالب استفاده از ظرفیتهای دولتی و آموزشگاه های آزاد دنبال خواهیم کرد و بر اساس آن آموزش ۱۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان را امسال در دستور کار داریم تا دستکم ۳ مهارت را در بحث مهارتهای فنی،مهارتهای نرم و سواد دیجیتال با توجه به موضوع فناوری های اطلاعات و تکنولوژی های روز فرا بگیرند.

آموزش ۷۰ هزار نفر در طرح مهارت افزایی دانش آموختگان

شهریور طرح دوم را مهارت افزایی دانش آموختگان عنوان کرد و گفت: طرح دوم ما بحث مهارت افزایی دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاههاست و ما هدفگذاری کردیم ۲۴۰ استاندارد مشاغل جدید روبه رشد را در حوزه فناوری های برافکن و در حوزه هوش مصنوعی و بیگ دیتا و رایانش ابری و حوزه هایی که به روز هستند و جدیدترین مشاغل هستند تهیه کردیم و با تفاهم نامه هایی که با وزارت علوم به امضا رساندیم موضوع آموزش فارغ التحصیلان در مراکز دولتی و پارکهای علم و فناوری را دنبال خواهیم کرد.

به گفته وی امسال آموزش ۷۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان پیش بینی شده تا مهارتهای مرتبط با فناوری های جدید را آموزش ببینند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در عین حال طرح دیگر سازمان فنی و حرفه ای در سال جاری را ارائه آموزشهای ترکیبی عنوان کرد و گفت: تمایل شدیدی در جامعه دانشجویی وجود دارد که در کنار آموزش نظری و تئوری، به شکل عملی هم با مهارتها و موضوعات درسی خود آشنا شوند.ما این طرح را با عنوان طرح مهارت افزایی دانشجویان از طریق ارائه آموزشهای ترکیبی و هیبریدی پیش بینی کرده ایم که همزمان با تحصیل بتوانند حداقل ۳۰۰ ساعت را در کارگاههای آموزشی فنی و حرفه ای در سراسر کشور در قالب کارورزی و کاربینی و کارآموزی بگذرانند.

آموزش مهارتی ۲۷۰ هزار نفر در قالب طرح «تاک» 

شهریور متذکر شد: ما دانش آموزان و دانشجویان و فارغ التحصیلان را به عنوان ۳ جامعه هدف پیش بینی کرده ایم و ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری آنها را مدنظر قرار دادیم ولی گروه آخر که بسیار مهم است و به آن نیاز شدید داریم، کارکنان و شاغلین بنگاههای اقتصادی است که این طرح را تحت عنوان توانمندسازی و توسعه آموزش شاغلین بنگاههای اقتصادی (تاک)  امسال دنبال می کنیم و در این طرح پیش بینی کردیم که ۲۷۰ هزار نفر در قالب این طرح هم مهارت آموزی و هم سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای داشته باشند که با گواهینامه ای که دریافت می کنند فعالیتشان را در بازار کار دنبال کنند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه