Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی گفت: در استان ۶ هزار مربی پیشتاز داریم که در روز‌های گذشته اقدامات آموزشی را در خصوص این مانور انجام داده‌اند، ضمن اینکه ۴۹ هزار پرسنل آموزشی در ۵۰۰۰ واحد آموزشی فعالیت می‌کنند که همکاری همه آن‌ها امروز برای اجرایی مانور تجلی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ۵۳ مخاطره طبیعی و انسان‌ساز در کشور شناسایی شده که زلزله، سیل، آلودگی هوا، خشکسالی، فرونشست زمین، حریق و ... از جمله آن‌ها است و از بین آن‌ها ۴۲ مورد در استان سابقه وقوع داشته است.

شیشه‌فروش تاکید کرد: در قانون تصویب شد که مدارس به عنوان پایگاه پشتیبان مدیریت بحران در محله ایفای نقش کنند و از همین رو طرح مدرسه آماده در برابر زلزله و حوادث به صورت پایلوت در اصفهان و ۱۰ استان دیگر برگزار خواهد شد که مدیر مدرسه مسؤولیت همکاری با سایر دستگاه‌های امدادی، اولیا و ساکنین اطراف مدرسه را دارد. همچنین مدیر مدرسه وظیفه دارد که دانش‌آموزان را از مخاطراتی که آن‌ها را در محل تهدید می‌کند آگاه سازد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: مدرسه آماده به منظور ایجاد مدرسه ایمن و جامعه تاب آور است، دانش‌آموزان، کارد آموزش و پرورش، اولیا و ساکنین اطراف مدرسه باید در برابر حوادث آماده باشند تا بدانند قبل، حین و بعد از بحران چه اقداماتی انجام دهند و از همین رو باید درک و شناسایی خوبی از مخاطره داشته باشند.

وی ادامه داد: شناخت مخاطره، ایجاد حساسیت و باور، کسب آموزش و آرامش و بررسی وضعیت آسیب پذیری مدرسه از وظایفی است که مدیران در این مدارس برعهده دارند و اگر نواقصی را تشخیص دادند باید برای رفع خطر اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مانور زلزله آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید جلیل حسینی با اشاره به اجرای مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر استان گفت: در راستای صیانت از نیروی کار و در پیش بودن روز ایمنی و بهداشت کار این مانور اجرا شد.

حسینی، کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقای ایمنی با اولویت کارگاه‌های پرخطر را از اهداف این بازرسی‌ها برشمرد.

به گفته وی؛ از ۱۵ هزار و ۷۶۱ کارگاه مشمول قانون کار در استان‌ ۶۵۰ کارگاه پرخطر هستند که شامل رسته‌های معدن، ساختمان، تولید در حوزه صنایع پلاستیکی، لاستیکی، شیمیایی و فلزی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی