Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:48:11 GMT

بزرگراه خواجه-ورزقان به مرز نوردوز متصل می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۲۵۱۴

بزرگراه خواجه-ورزقان به مرز نوردوز متصل می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بزرگراه خواجه-ورزقان با هدف تکمیل شبکه راه‌های کشور و استان و برای تسهیل تردد با کشورهای همسایه با تأمین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران به مرز نوردوز متصل می‌شود.

جواد رحمتی در جلسه کارگروه امور زیربنایی شهرستان ورزقان، با اشاره به زیر ترافیک رفتن قطعات 2، 3 و 4 بزرگراه خواجه-ورزقان، ادامه‌ این بزرگراه به مرز نوردوز را در توسعه استان و اتصال مسیرهای ترانزیتی کشور به کشورهای اوراسیا، بسیار مهم و حائز اهمیت دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی اظهار  کرد: بخش قابل توجهی از قطعات 1 تا 5 این پروژه تحت عنوان بزرگراه تبریز-ورزقان-نوردوز به طول 60 کیلومتر اجراشده و ۵۲ کیلومتر باقی‌مانده از ورزقان تا مرز نودوز با برآورد اولیه ۲ هزار میلیارد تومان توسط مجتمع مس سونگون و شرکت ملی مس ایران تأمین مالی خواهد شد.
 
وی افزود: نقشه‌های اجرایی مسیر توسط مشاور در دست بررسی است که پس از تأیید نهایی در مراجع ذی‌صلاح این پروژه از طریق برگزاری مناقصه به پیمانکار صلاحیت‌دار واگذار خواهد شد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت امتداد بزرگراه ورزقان به نودوز، گفت: در شهرستان‌های شمال استان ازلحاظ کریدورهای کشوری خلأهایی وجود دارد که از این طریق برطرف شده و مرکز استان با فاصله‌ کم به مرز متصل می‌شود.
 
وی، اتصال خطوط راه‌آهن به شهرستان ورزقان و ازآنجا به مرز را ازجمله اقداماتی دانست که می‌تواند نقش توسعه‌ای در استان داشته و مبادلات تجاری با کشورهای همسایه را رونق بخشد.
 
فرماندار ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به وجود ظرفیتی مهم چون سد حاجیلرچای در شهرستان، اظهار کرد: ایجاد شهرهای گلخانه‌ای و شیلاتی با بهره‌گیری از تخصیص آب این سد، ظرفیتی مهم در شهرستان خواهد بود که در کنار احداث بزرگراه، ورزقان را در مسیر توسعه جهشی قرار خواهد داد.
 
محمدباقر خانی با تأکید بر لزوم واگذاری امتیاز سرمایه‌گذاری در قالب شهرک‌های مذکور به سرمایه‌گذاران صلاحیت‌دار، گفت: اجرای بزرگراه خواجه-ورزقان-خاروانا-نودوز نقش اساسی در توسعه متوازن شهرستان داشته و ارتباطات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای تسهیل خواهد کرد.
 
وی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و حفظ و احیا بناهای تاریخی را از دیگر اقداماتی دانست که می‌تواند در توسعه بیش‌ازپیش شهرستان نقش ایفا کند که در این راستا موافقت شرکت ملی صنایع مس ایران نیز برای حفظ و احیا آثار تاریخی ازجمله سنگ‌نگاره‌های قوشاداش، کتیبه سغندل و آغجه‌قلعه اخذ شده است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در پایان این جلسه معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با همراهی تعدادی از مدیران استانی از چند پروژه زیرساختی شهرستان ورزقان بازدید کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بزرگراه خواجه ورزقان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی

تین نیوز

استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدصادق معتمدیان رو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث راه ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی خوی از جمله محورهایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین المللی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجرا بوده که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل های این استان است.

سرپرست راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این آیین اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی وبا مشارکت مردم در خانه دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

رسول عطایی در خصوص اراضی دولتی نیز گفت: در مقابل تبعیض و بی عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در زمینه برنامه های بازآفرینی شهری نوین نیز با اصول نوین ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات سیدمحسن حمزه لو تقدیر و رسول عطایی به عنوان سرپرست راه و شهرسازی استان معرفی شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان