Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@07:00:50 GMT

چاه هایی که به فرونشست دامن می زنند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۲۸۹۴

چاه هایی که به فرونشست دامن می زنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اسفندیار امینی دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان  اظهار کرد: درخواستهای ۹ گانه صنف کشاورزی شامل رهاسازی آب، توقف بارگذاریها، تامین منابع، تعیین تکلیف حق اشتراکیها، نظارت و ساماندهی رودخانه با مشارکت بهره برداران، پساب فاضلاب، توقف برداشت از محل حقابه ها، تعیین تفکیک شرب خانگی از غیرشرب در جلسه با استاندار مطرح شد و این گونه مقرر شد کمیته ای چهارجانبه از استانداری، صنف کشاورزی، آب منطقه ای و جهادکشاورزی مصوبات استانی را از روز شنبه اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برای زمان بازگشایی آب پاییزه هم مقرر شد صنف کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی تصمیم گیری کنند؛ چراکه در حال حاضر رهاسازی ۵۰میلیون مترمکعب آب برای کشت پاییزه کافی نیست.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان تاکید کرد: از مردم خواهش می کنیم پیگیر مطالبه خود از مدار قانون باشند و به شایعات توجه نکنند و هر صحبتی را مستند بپذیرند. چراکه عده ای به محض اینکه احساس کنند که قرار است امور بر روی ریل بیفتد از هر ابزاری برای تفرقه افکنی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در صورتجلسه تعیین حقابه ها که به امضای شش نفر از مسئولان شرکت آب منطقه ای رسیده است اعلام شده که ۴۲۰ حلقه چاه در اختیار شهرداری است که ۲۲۰ از این حلقه چاه ها مجوز قانونی ندارد و تمام اطراف رودخانه و کنار پلهای تاریخی چاه حفر شده است وتا گردنه زینل، باغ رضوان و کوه صفه لوله کشی شده است که باعث تشدید فرونشست شده و موجب نابودی پلهای تاریخی و میدان نقش جهان شده است.

امینی پرسید: آیا حفظ ابنیه تاریخی مهمتر است یا حفظ چمن؟ چراباید با حفرچاه های مجاز و غیرمجاز درخت هایی را آب داد که با یک نوبت آب در سال هم حفظ می شود و اینطور آثار تاریخی را از بین برد و به پدیده فرونشست زمین در شهر اصفهان شتاب بخشید؟

وی بیان کرد: الان زمانی است که اصفهان دچار پدیده فرونشست زمین را به دست خودش به نابودی نکشیم و باید بی درنگ چاه های شهرداری خاموش شود. حتی نباید یک لحظه هم زمان را از دست داد که برای این مهم، اهتمامی نیست! و هنوز شهرداری کلانشهر اصفهان اهمیتی برای این موضوع قائل نیست و کماکان چاه ها در حال پمپاژ است!

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفر چاه فرونشست زمین چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هواداران الهلال عربستان پس از شکست دو بر یک مقابل العین امارات در دیدار برگشت مقابل این تیم، در لیگ قهرمانان آسیا، به صفحه خواننده کویتی العفاسی حمله کردند، چرا که این خواننده عرب زبان، در صفحه شخصی خود در X (توییتر سابق) پیامی مبنی بر استفاده و دخالت الهلال از تصمیمات داوری در طول تاریخ منتشر کرد. 
میزان حملات به گونه‌ای بود که این خواننده کویتی، بلافاصله پیامش را پاک کرد و با انتشار پیامی دیگر از هواداران الهلال عذرخواهی کرد. 
وی با انتشار توییتی دیگر نوشت: من از جریان برگزاری بازی الهلال و العین هیچ اطلاعی نداشتم و از هواداران الهلال بابت ناراحتی به وجود آمده عذرخواهی می‌کنم. 

دیدار الهلال و العین با توجه به پرطرفدار بودن هر دو تیم در امارات و عربستان، برای هواداران فوتبالی جهان عرب یک دیدار خاص و مهم محسوب می‌شد که در نهایت با حذف الهلال از لیگ قهرمانان آسیا خاتمه پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  •  آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)
  • فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)