Web Analytics Made Easy - Statcounter

عابدین خرم روز دوشنبه در بازدید از پروژه‌های توسعه مجتمع مس سونگون گفت: این مجتمع برای استان بسیار حائز اهمیت است و در این خصوص به سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های توسعه این مجتمع تاکید داریم.
 
وی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از خام‌فروشی و تحقق مطالبه مردم مبنی بر بهره‌مندی استان از ظرفیت این معدن، طرح‌های توسعه مجتمع مس سونگون ورزقان در بخش‌های کاتد و تغلیظ آغاز شده و اجرای پروژه بسیار مهم تولید کاتد توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
خرم، دو محور اشتغال جوانان و رشد اقتصادی را برای استان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران در این راستا هماهنگی‌های مطلوبی با استان دارد که امیدواریم با اتمام طرح‌های توسعه در دست اجرا، این مهم تحقق یابد.
 
وی بهره‌گیری از ظرفیت جوانان خوش‌فکر و نخبگان را برای ادامه حیات اقتصادی مجتمع مس سونگون بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مجموعه‌های فنی و مهندسی در چنین بنگاه‌های اقتصادی نقش مهم و کلیدی ایفا می‌کنند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت معدن مس سونگون ورزقان به عنوان یک معدن استراتژیک در سطح جهانی، اظهار داشت: رعایت مسائل زیست‌محیطی، به حداقل رساندن دخل و تصرف در شرایط منطقه و نیز حفظ و احیای مراتع و مناطق جنگلی به عنوان یک اصل مهم باید از سوی مجتمع مس سونگون و شرکت ملی صنایع مس ایران مورد توجه قرار گیرد.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) نیز در این بازدید، از انتقال تکنولوژی فرآوری مس به این مجتمع خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، سالانه ۱۰۰ هزار تن مس کاتدی در مجتمع مس سونگون تولید می‌شود که قابلیت افزایش تا ۲۰۰ هزار تن را نیز خواهد داشت.
 
سردار سیدحسین هوش‌السادات جایگاه بی‌بدیل صنایع معدنی در اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و گفت: ورود قرارگاه خاتم به پروژه‌های مس سونگون، در این راستا بوده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مس سونگون استانداری آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مس سونگون استانداری آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی مس سونگون استانداری آذربایجان شرقی مجتمع مس سونگون آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد

تین نیوز

 استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی  در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد