Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@16:18:52 GMT

تایوان: چین به دنبال تضعیف روحیه ما است

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۳۲۹۰

تایوان: چین به دنبال تضعیف روحیه ما است

وزیر دفاع تایوان اذعان کرد که ماموریت‌های نظامی چین در اطراف مرزهای تایوان با هدف خاصی انجام می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزیر دفاع تایوان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ارتش چین در تلاش برای آسیب و تدریجا تحلیل رفتن نیروهای مسلح تایوان از طریق عملیات های نظامی ادامه دار در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند وزیر دفاع تایوان مدعی شده که این جزیره قادر به مقابله با حمله احتمالی چین است اما به نظر می رسد هشدارهای چین باعث نگرانی مقامات تایوانی شده است. روز یکشنبه 27 فروند هواپیمای نظامی چین بار دیگر برفراز تایوان به پرواز درآمدند.

چیو کو چنگ، وزیر دفاع تایوان دراین باره گفت که هدف آنها از پا در آوردن تدریجی (تایوان) و ایجاد این ذهنیت در شما است که قدرت در اختیار آنها قرار دارد.

همزمان با سفر ناگهانی یک هیئت کنگره آمریکا به تایوان، ارتش چین گشت‌های "آماده باش جنگی" خود در تنگه تایوان را روز جمعه آغاز کرد.

5 عضو مجلس نمایندگان کنگره پنجشنبه شب در سفری بدون اطلاع قبلی برای دو روز وارد تایوان شدند. این دومین بار در یک ماه اخیر است که مقامات آمریکایی به تایوان سفر کرده‌اند.

همزمان با آخرین سفر مقامات آمریکایی ارتش چین به گشتی‌های حاضر در نزدیکی تنگه تایوان دستور آغاز این ماموریت را صادر کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دریای چین جنوبی اخبار چین تایوان دریای چین جنوبی اخبار چین تایوان وزیر دفاع تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات نظامی مغرب و ناتو

وزیر دفاع مغرب با رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» درباره تقویت روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف لودبی» وزیر دفاع مغرب در محل کار خود با دریادار «راب پاور» رئیس کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی «نانو» درباره تقویت همکاری دوجانبه در منطقه مدیترانه گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع مغرب، این دیدار در چارچوب تلاش ناتو برای تقویت همکاری با کشورهای حاشیه دریای مدیترانه در رباط صورت گرفت و طی آن وضعیت امنیت منطقه و فرصت‌های همکاری با ناتو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی مغرب، در این دیدار دو طرف درباره ابعاد مختلف همکاری ناتو و مغرب در خصوص آموزش و ارتقای توانمندی‌ها با هدف تامین امنیت در منطقه مدیترانه گفت وگو کردند.

تجهیز مغرب به جنگ افزارهای آمریکایی

در بیانیه وزارت دفاع مغرب آمده‌ است: رئیس کمیته نظامی ناتو، مغرب را یک بازیگر مهم در برقراری ثبات و امنیت در منطقه و مقابله با چالش‌های آن  دانست و ابراز امیدواری کرد که اجرای راهبردهای اصلاحی پادشاهی مغرب سبب استقرار صلح و ثبات میان کشورهای ساحلی دریای مدیترانه شود.

در پایان این دیدار دو طرف بر اراده مشترک مغرب و ناتو برای تقویت همکاری‌های دو جانبه در آینده  تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم