Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید شیرانی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افرود: از تعداد بیمارانی که در روزهای اخیر شناسایی می‌شوند، ۱۰ نفر بستری و ۶۰ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار می‌گیرد.
وی، تعداد بیماران کرونایی فعال در استان را یک هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد کمتر از ۱۰۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال عمومی ۱۵ نفر وخیم گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیرانی، بیماریابی و قرنطینه خانگی را مهمترین راهکار برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا در شرایط نزولی شیوع ویروس عنوان و تصریح کرد: کشورهای آسیای شرقی با استفاده از این راهکار نتیجه موفقی در مهار شیوع کرونا داشته‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حدود ۶ هفته است که روند شیوع کرونا در این استان کاهشی پایدار است و روند مرگ و میر ناشی از این ویروس نیز به ۱۲ نفر در هفته کاهش یافته است.
شیرانی، چالش موجود در خصوص شیوع ویروس کرونا را کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افراد واکسن‌نزده عنوان کرد و گفت: از آنجا که هنوز ۱۵ درصد از جمعیت استان اقدام به دریافت واکسن نکرده و از سوی دیگر درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح مطلوبی قرار ندارد تهدیدی برای شیوع کرونا به شمار می‌آید.
وی توصیه کرد،تا افراد مبتلا و اطرافیانی که با بیماران مبتلا ارتباط نزدیک داشته‌اند باید به مدت ۲ هفته قرنطینه شوند.
شیرانی با اشاره به جهش جدید ویروس کرونا و شیوع ویروسی تحت عنوان "اُمیکرون "در برخی کشورهای جهان، خاطرنشان کرد: احتمال اینکه افراد واکسن‌زده  نیز در خطر ابتلا به این ویروس قرار داشته باشند وجود دارد از همین رو همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی رعایت شود چرا که ویروس همچنان جهش و رفتارهای متفاوت از خود نشان می‌دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین پیشنهاد داد تا چنانچه امکانپذیر است افرادی که نسبت به دریافت واکسن اقدام نمی‌کنند جریمه و از برخی حقوق اجتماعی محروم شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت درمانی استان، اظهار داشت: این استان دارای ۱۲ بیمارستان با یک هزار و ۷۷۵ تخت فعال است که از این تعداد ۱۰۹ تخت ای سی یو و ۵۵ تخت سی سی یو است.
فریدون رحمانی در ادامه به روند بیماریابی در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود یک چهارم جمعیت استام دست کم یک بار تست pcr کرونا داده‌اند که انجام هریک از این آزمایش‌ها در مراکز دولتی ۴۵۰ هزار تومان هزینه در بردارد.

وی تصریح کرد: موج پنجم شیوع کرونا از تمامی موج‌های قبلی در استان سخت‌تر بوده است و چنانچه موج بعدی شکل گیرد افراد واکسن نزده هم برای خود و هم برای اطرافیانشان تهدید به شمار می‌روند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: اگر تا دی‌ماه روند شیوع کرونا در استان کاهش و باثبات ادامه یباد می‌توان امیدوار شد که موج بعدی در استان شکل نخواهد گرفت.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، کیار، اردل، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) و شهرستان کوهرنگ در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار گرفته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری دانشگاه علوم پزشکی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تصادف منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری