Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین روز از آذر ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر منیژه آرمین پیرامون سرانه مطالعه اشاره کرد.

خبرگزاری میزان - هشتمین روز از آذر ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر منیژه آرمین پیرامون سرانه مطالعه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرمين: کتاب گران نیست بلکه ما نتوانسته ایم فرهنگ مطالعه را در بین جامعه درونی سازی کنیم

یک نویسنده کتاب گفت: قیمت کتاب زیاد نیست بلکه ما نتوانسته ایم فرهنگ مطالعه را در بین جامعه درونی سازی کنیم این نکته‌ای است که بار‌ها و بر آن تاکید شده و پژوهش‌ها و تحقیقات نیز این امر را نشان داده است برای افزایش سرانه مطالعه و نشان دادن اهمیت مطالعه باید رویکرد‌های اساسی در پیش بگیریم.

منیژه آرمین در گفت‌وگو با میزان پیرامون اهمیت مطالعه گفت: مطالعه در نسل گذشته به یک هنجار تبدیل شده بود لذا ما شاهیدیم که آثاری ارزشمند و تاثیر گذار بر عرصه ادبیات به وجود آمد، اما متاسفانه این هنجار‌ها در نسل جوان بسیار کم رنگ شده و فضای مجازی جای آن را گرفته است.

وی در مورد ذائقه سازی بیان کرد: من معتقدم کتاب‌های متعدد تولید شده است کتاب‌های که با همه ذائقه‌ها همخوانی دارد و می‌توان جوابگوی علایق بسیاری از افراد و مخاطبان باشد، اما آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد اینکه مخاطبان از مضامین کتاب‌های تولید شده و منشره خبر ندارند این یعنی تبلیغات مناسب برای معرفی کتاب‌ها انجام نشده است.

آرمین مهمترین عامل کاهش سرانه مطالعه را مورد بررسی قرار دادو ابراز کرد: سیاستگذاری‌های کلان ما زمینه را برای کاهش سرانه مطالعه فراهم کرده است رویکرد نمره مداری و مدرک گرایى در مدارس و دانشگاه‌ها همچنین نگاه اقتصادی به توليد برنامه‌های ادبى در رسانه ها همگی سبب می‌شود تا مخاطب از توجه و ارزش مطالعه غافل شود و در نهایت به سوی فضای مجازی کشیده شود.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

وی نقش قیمت کتاب را در سرانه مطالعه نا چیز دانست و اظهار کرد: قیمت یک کتاب معمولی از قیمت پیتزا کمتر و یا در مواردی برابر است، اما مردم ترجیح می‌دهند پیتزا را خردیدار کنند، ولی به سمت کتاب نمی‌آیند این معضل به برنامه ریزی و فرهنگ سازی‌ها باز می‌گردد اینکه ما تا چه اندازه توانسته ایم فرهنگ مطالعه را در درون افراد ماندگار کنیم و یا به عبارتی هنجار سازی کنیم.

***کتاب گران نیست!

یک نویسنده کتاب تصریح کرد: قیمت کتاب زیاد نیست بلکه ما نتوانسته ایم فرهنگ مطالعه را در بین جامعه درونی سازی کنیم این نکته‌ای است که بار‌ها و بر آن تاکید شده و پژوهش‌ها و تحقیقات نیز این امر را نشان داده است برای افزایش سرانه مطالعه و نشان دادن اهمیت مطالعه باید رویکرد‌های اساسی در پیش بگیریم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

«عاشورا» راهی جشنواره فیلم فجر می‌شود/نخستین تجربه کارگردانی هادی حجازی‌فر

هادی حجازی فر بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما قصد دارد اولین ساخته سریالی خود را پیش از پخش در تلویزیون به صورت اثری سینمایی راهی چهلمین جشنواره فیلم فجر کند.

خبرها حاكى از اين است كه هادی حجازی فر بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما قصد دارد اولین ساخته سریالی خود را پیش از پخش در تلویزیون به صورت اثری سینمایی راهی چهلمین جشنواره فیلم فجر کند.

سریال شهید باکری با نام «عاشورا» از سال گذشته جلوی دوربین رفته و برای پخش در کنداکتور صدا و سیما آماده می شود. براساس آخرین اخبار این سریال از اسفندماه سال جاری روی آنتن می رود اما نکته جالب آنجاست که این اثر پیش از آن در نسخه ای سینمایی راهی جشنواره فیلم فجر خواهد شد. 

در حال فیلمبرداری بخش عمده این اثر به اتمام رسیده و گروه ساخت این سریال در اطراف تهران مشغول فیلمبرداری هستند، پس از پایان این مرحله هادی حجازی‌فر برای پایان فیلمبرداری این مجموعه بار دیگر راهی آبادان خواهد شد. 

هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی و نویسندگی این اثر نقش شهید مهدی باکری را هم بازی می‌کند. این سریال زندگی و شهادت «مهدی و حمید باکری» را محور داستان خود قرار داده است و همچنین به رشادت‌های لشکر ۳۱ عاشورا در عملیات‌های خیبر و بدر می‌پردازد.

سریال هفت قسمتی شهید باکری به برهه خاص زمانی از زندگی تا شهادت این شهید و همراهانش می پردازد، سریالی که در آن هر قسمت از اثر به یکی از همراهان شهید باکری می پردازد. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

براساس آخرین اخبار «فارس باقری» و «امیر نوروزی» در کنار هادی حجازی فر به تازگی نگارش نهایی فیلمنامه سریال «شهید باکری» را به اتمام رسانده اند، فارس باقری نمایشنامه‌نویس، کارگردان و نویسنده است. باقری طی سال‌های گذشته در عرصه تدریس و تولید تئاتر فعالیت داشته و امیر نوروزی نیز در آثار موفقی همچون نمایش «لانچر ۵» به ایفای نقش پرداخته است.

همچنین هادی حجازی فر برای سایر نقش‌های این سریال در حال جستجو در میان بازیگران جوان تئاتر بود، وی در اعلامیه‌ای از بازیگران بین هفده تا بیست و هفت سال دعوت کرده بود تا بخش کوتاهی را به صورت ویدیو برای فارس باقری به عنوان مسئول انتخاب بازیگر اثر ارسال نمایند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

صباغ‌زاده: مافیای شبکه نمایش خانگی اجازه ورود به هرکسی را نمی‌دهد/جشنواره فيلم فجر همواره باید انقلابی باشد

کارگردان فیلم «بی صدا» گفت: جشنواره فیلم فجر از همان ابتدا هم انقلابی بوده است، اصلا دلیل پیدایش این جشنواره فجر انقلاب اسلامی و ثمره همین رویداد بزرگ بوده است.

مهدی صباغ زاده در گفت‌وگو با میزان، پیرامون حضور خود یا فرزندش کاوه صباغ زاده در چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: متاسفانه امسال هیچ اثری را برای حضور در جشنواره فیلم فجر نداریم و بیشتر درگیر اکران فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» هستیم. 

وی درباره شرایط اکران فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» افزود: به شخصه به هیچ عنوان از شرایط اکران این فیلم راضی نیستم، در ابتدا و بعد از مذاکرات قرار نبود که در زمان اکران این فیلم اثری کمدی اکران شود. منتها دوستان به یکباره تصمیم گرفته و چند فیلم کمدی را اکران کردند. این اتفاق باعث شد نه تنها فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» بلکه بسیاری از آثار چرخه اکران ضرر کنند. 

کارگردان فیلم «بی صدا» در همین رابطه افزود: اگر ما از ابتدا می‌دانستیم که فیلممان با یک فیلم کمدی بفروش اکران می‌شود طبیعتا اثر را دیرتر پخش می کردیم اما این اتفاق نیفتاد و به نوعی اکران فیلم از روی ناچاری بود، متاسفانه مخاطبان استقبال خوبی از فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» نکرده اند زیرا ترجیح می‌دهند فیلم کمدی ببینند، امیدوارم در ادامه این روند تغییر کند و ما شاهد حضور بیشتر مخاطبان در سالن‌ها اکران کننده فیلممان باشیم.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

این تهیه کننده سینما درباره ادغام جشنواره بین المللی و ملی فیلم فجر افزود: به نظر من این بهترین تصمیم بود، زیرا در سالهای گذشته جشنواره بین المللی فیلم فجر دستاورد بزرگی نداشت، تلفیق این دو جشنواره تصمیم درستی بود زیرا در مخارج صرفه جویی درستی شد، به نظر من این اتفاق هدر رفت سرمایه را پایان داد، ما کلا یک جشنواره فیلم فجر داریم و نیازی به جدا سازی بخش بین الملل و ملی نبوده و نیست، زیرا همه فیلمها می توانند به راحتی در یک جشنواره با برنامه ریزی درست حضور داشته باشند. شخصا معتقدم که تلفیق جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر مثبت بوده و تاثیر امسال و در سالهای بعد به خوبی نمایان خواهد شد. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

تهامی: سینما بی‌قانون شده است/ ورود خوانندگان به عرصه بازیگری باید سنجیده باشد

بازیگر فیلم سینمایی «رگ خواب» گفت: به نظر من حال که برخی تهیه کنندگان و کارگردانان دست به انتخاب برخی خوانندگان در عرصه بازیگری می زنند، بهتر است پیش از شروع فیلمبرداری یک دوره پیش تولید آموزشی با آنها داشته باشند تا آنها برای جلوی دوربین رفتن آماده باشند.

کوروش تهامی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر چندین پیبشنهاد از سینما و شبکه نمایش خانگی دارم، فعلا فیلمنامه و پیشنهادات را بررسی می‌کنم تا بتوانم در نهایت انتخاب خوبی داشته باشم. اما به احتمال فراوان با یک اثر خاص راهی شبکه نمایش خانگی خواهم شد. 

وی درباره احتمال حضورش در چهلمین جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: باید در ادامه منتظر بمانم تا ببینم آیا تا آن زمان در اثری حضور خواهم داشت یا خیر. اما در حال حاضر سه فیلم اکران نشده دارم که ممکن است هر کدام از آنها پیش از اکران قصد حضور در جشنواره فیلم فجر را داشته باشند. اگر صاحبان آثار این تصمیم را بگیرند احتمال حضورم در جشنواره فیلم فجر امسال زیاد خواهد بود. 

بازیگر فیلم سینمایی «رگ خواب» درباره وضعیت فعلی سینما اظهار کرد: واقعیت امر هنوز سینما به دوران عادی خود بازنگشته و این اتفاق هم طبیعی است، زیرا هنوز مردم برای حضور در سینماها اعتماد کامل ندارند و ترس از بیماری کرونا همچنان با آنها است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

وی در همین رابطه افزود: خوشبختانه روند واکسیناسیون به خوبی پیش رفت اما هنوز برخی در برابر تزریق آن مقاومت می کنند. در حال حاضر وظیفه همه ماست که با تزریق واکسن کمک کنیم تا کشور به حالت عادی خود باز گردد. مقاومت در برابر تزریق واکسن اشتباه است و این روند عادی سازی مخصوصا در سینماها را با تعویق روبرو خواهد کرد. 

بازیگر فیلم سینمایی «کروکودیل» با اشاره حضورش در شبکه نمایش خانگی نسبت به بازی خوانندگان در اکثریت آثار این عرصه ادامه داد: واقعیت اینکه نمی‌توانم اشاره خاصی داشته باشم زیرا ممکن است باعث کدورت دوستان شود اما شخصا با این موضوع روبرو هستم که گاها انتخاب‌هایی صورت می گیرد که به هیچ وجه قابل دفاع نیست. 

وی در همین رابطه اضافه کرد: متاسفانه سینما بی قانون شده است و برای حضور افراد در بازیگری هیچ روند درستی وجود ندارد، به این صورت هرکسی می تواند بدون هیچ تخصصی و آگاهی نسبت به هنر بازیگری وارد این عرصه شود. شاید در ابتدا حضور برخی چهره های دیگر رشته‌ها سودآور باشد اما مطمئنا در طولانی مدت مخاطبان را دلزده و بی اعتماد می کند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات دین و اندیشه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اینجا اینجا ادبیات دین و اندیشه چهلمین جشنواره فیلم فجر رمانتیسم عماد و طوبی شبکه نمایش خانگی بیشتر بخوانید هادی حجازی فر سرانه مطالعه فیلم سینمایی آخرین اخبار شهید باکری سازی کنیم کتاب ها نظر من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه می‌خورد؟

مهران مدیری مدتی است با تولید و پخش برنامه «اسکار»، در کنار پیگیری ماجرای اختلافش با صداوسیما بر سر «دورهمی» و اخیرا هم خبر ساخت سریال جدیدش، نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش قسمت‌های جدید برنامه  مدیری، به مرحله‌ی تازه‌ای نرسیده اما متوقف هم نشده است.

اختلاف‌نظرها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامه‌ای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی خود ساترا داده شده بود، شائبه‌هایی مبنی بر جلوگیری از پخش وجود داشت. با این وجود و در حالی که بحث‌ بر سر «دورهمی» و شکایت صداوسیما از مهران مدیری ادامه داشت، این کارگردان «اسکار» را ساخت که این روزها در شبکه نمایش خانگی هم در حال انتشار است.

به تازگی هم خبرهایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح می‌دهند پروژه‌هایشان را در بی‌خبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.

در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را می‌توان پروژه‌ی جدید مهران مدیری پس از برنامه‌ی «اسکار» دانست که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران می‌گذرد.

گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقش‌های محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، می‌توان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.

هرچند مدیری حدود ۱۴ سال پیش، سریال «قهوه تلخ» را هم در شبکه نمایش خانگی ساخته بود و حالا نام «پدر قهوه»، این سریال را هم به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در قالب سی‌دی و دی‌وی دی منتشر می‌شد و به عنوان پرفروش‌ترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت. با این حال ناتمام ماندن انتشار «قهوه تلخ»، برای همیشه برگی پرسش‌برانگیز را در کارنامه این هنرمند و حتی شبکه نمایش خانگی رقم زد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • مهران مدیری در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه می‌خورد؟
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی