Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@07:30:16 GMT

کاهش دما و بارش باران و برف در پایتخت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۵۳۱۹

کاهش دما و بارش باران و برف در پایتخت

به گزارش جام جم آنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از پنج شنبه شب (۱۱ آذرماه) تا صبح یکشنبه ( ۱۴ آذرماه) کاهش دما در نیمه شمالی استان از ۶ تا ۱۹ درجه و در نیمه جنوبی استان تا ۸ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی یخبندان سطح زمین در دامنه‌ها و ارتفاعات، یخبندان شبانه سطح زمین در نواحی شمالی و بعضی نواحی جنوبی استان، احتمال آسیب رسیدن به لوله‌های آب و تاسیسات، احتمال آسیب رسیدن به خودروها و ماشین آلات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط جوی محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین آلات، کنترل دما و مدیریت حامل های انرژی توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار آمده است: از ظهر پنج شنبه (۱۱ آذرماه) تا جمعه شب (۱۲ آذرماه) در بعضی ساعات بارش باران و برف، رگبار و رعد و برق و گاهی با مه و کاهش دید در دامنه‌ها و ارتفاعات گاهی کولاک برف به‌ویژه در نیمه شمالی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

در چنین شرایطی لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، احتمال آبگرفتگی موقت بعضی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، مه و کولاک برف در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی، محدودیت تردد در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست بنابراین نسبت به احتیاط درتردد درون شهری و جاده ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خودداری از توقف و اتراق درحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، همراه داشتن زنجیر چرخ و امکانات ایمنی در مسافرت های بین شهری توصیه می‌شود.

در پایان این هشدار آمده است: از صبح پنج شنبه ( ۱۱ آذرماه) تا صبح شنبه (۱۳ آذرماه) وزش باد نسبتاَ شدید و گاهی شدید به ویژه در نیمه غربی و جنوبی قابل پیش‌بینی است و احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه‌ها، خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک توصیه می‌کند.

پس از عبور این سامانه با توسعه پایداری در منطقه، از شنبه شب (۱۳ آذرماه) شرایط انباشت آلاینده‌های جوی و غبار محلی در نواحی پرتردد شهری وجود دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بارش باران برف وزش باد کاهش دید کولاک لغزندگی معابر آبگرفتگی احتمال آسیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود

به گزارش همشهری آنلاین،‌ براساس اعلام سازمان هواشناسی، از روزهای سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) یا چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) با ورود موج بارشی جدیدی به کشور همراه خواهیم بود که با وقوع بارش‌های خوب در بسیاری از نقاط نیمه غربی کشور همراه خواهد شد.

همچنین در بسیاری از نقاط در استان‌های نیمه غربی کشور، مرکز و نیمه شمالی کشور بارش‌های خوبی از این موج خواهند داشت و شاهد بارش گسترده باران خواهند بود.

این موج به دلیل ماهیت سودانی که دارد، با بارش‌های سیستماتیک همراه بوده و برخلاف موج قبلی، در اکثر نقاط کشور شاهد بارش‌های یکدست و طولانی مدت تر خواهیم بود.

تداوم باد و باران در کشور

امروز جمعه (۷ اردیبهشت) در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

براین اساس فردا شنبه (۸ اردیبهشت) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

همچنین برای روز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شاهد بارش خواهیم بود و دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

کد خبر 847196 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه