Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنگامه پروین دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:با توجه به قدرت سرایت پذیری بسیار بالای سویه جدید اومیکرون کرونا و فراگیری این ویروس ، در مرز زمینی شلمچه و بندر و دریانوردی خرمشهر کنترل ها افزایش یافته است.

وی افزود: هم اینک در مرز شلمچه با همکاری کارشناسان بهداشت و درمان و نیروهای هلال احمر تست پی سی آر از مسافران گرفته می شود و در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری در مسافران ایرانی و خارجی افراد به مرکز قرنطینه در پشت مرز منتقل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروین اظهار داشت: در مرز دریایی نیز مسافران و ملوانان در اسکله بندر مورد آزمایش قرار  می گیرند و تا زمان اطمینان از منفی بودن تست آنها حق خروج از شناور و کشتی را ندارند.

وی در ادامه گفت: مسافران ایرانی و خارجی در صورت داشتن گواهی ۷۲ ساعته تست پی سی آر  اجازه عبور از مرز را دارند اما برای اطمینان کامل مراقبت‌های سندرومیک نیز از آنها گرفته می‌شود.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان دارای مرزدریایی هستند و هر سه در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

سویه جدید کرونا به نام اومیکرون یکی از بدترین گونه‌های این بیماری با ۳۲ جهش در پروتئین اسپایک به شمار می‌رود. از آن جایی که هنوز ابهامات زیادی در خصوص اومیکرون وجود دارد همچنان تنها و مطمئن‌ترین راه برای مبارزه با تمام سویه‌های کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون خرمشهر مرز شلمچه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون خرمشهر ویروس کرونا اومیکرون خرمشهر مرز شلمچه بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود. تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088031 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود