Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مذاکرات بین قدرت‌های جهانی و ایران برای نجات توافق هسته‌ای 2015 پس از پنج ماه وقفه، روز دوشنبه در وین از سر گرفته می‌شود، اما انتظارات برای دستیابی به موفقیت کم است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از گاردین ،دولت جدید ایران می گوید به مذاکرات می‌آید اما نه صرفاً برای اینکه مذاکرات را از آنجاکه شش دور قبلی به پایان رسیده شروع کند، بلکه برای استفاده از کارت‌های جدید: درخواست غرامت مالی از آمریکا برای تحریم‌های قبلی و تضمین عدم خروج آمریکا از توافق.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این مطلب آمده است:  این گفتگوها می تواند ایران را از صدها تحریم اقتصادی غرب رهایی بخشد یا به تشدید فشارهای اقتصادی منجر شود.
میزان مطالبات مذاکره‌ای ایران، دیدگاه دولت جدید در تهران و ترس غرب از اینکه ایران مخفیانه برنامه هسته‌ای خود را توسعه می دهد، حس بدبینی را ایجاد کرده است.
جو بایدن پیشنهاد داده است که ایالات متحده را به توافق هسته ای بازگرداند، اما ایران و امریکا بر سر تحریم هایی که باید برداشته شوند و اینکه چگونه ایران گام های بازگشت هسته ای را برمی دارد، اختلاف دارند.
دولت جدید ایران می گوید به مذاکرات می‌آید اما نه صرفاً برای اینکه مذاکرات را از آنجاکه شش دور قبلی به پایان رسیده شروع کند، بلکه برای استفاده از کارت‌های جدید: درخواست غرامت مالی از آمریکا برای تحریم‌های قبلی و تضمین عدم خروج آمریکا از توافق. غرب هر دو خواسته را غیرواقعی می‌داند و در صورت پیگیری جدی در وین، مذاکرات محکوم به شکست است. بایدن گفته است که اگر دوباره به توافق بپیوندد، دولتش دیگر آن را ترک نخواهد کرد و این تنها تضمینی است که طبق قانون اساسی می تواند بدهد.
دیپلمات‌های غربی اذعان می‌کنند که مشخص نیست دولت جدید خواهان توافق است یا دارد زمان می خرد تا به طور پنهانی برنامه هسته‌ای را تقویت کند. رابرت مالی، رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا، گفت: «اگر رویکرد ایران این باشد که سعی کند از مذاکرات به عنوان پوششی برای برنامه هسته‌ای تسریع شده استفاده کند و همانطور که می‌گویم مذاکرات را طول بدهد، ما طوری پاسخ می دهیم که ترجیح ما نیست. هیچ کس نباید تعجب کند که در آن مقطع فشارها بر ایران افزایش یابد.»
دیپلمات‌های بریتانیا تمایلی ندارند بگویند که ایران اکنون تنها چهار تا شش هفته تا «زمان گریز» برای جمع‌آوری مواد شکافت‌پذیر کافی برای یک سلاح هسته‌ای فاصله دارد. غرب تا حدودی تصویر نامشخصی از ایران دارد زیرا بازرسان هسته‌ای سازمان ملل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دسترسی کامل به سایت‌های هسته‌ای مورد مناقشه محروم شده‌اند و مذاکرات هفته گذشته برای بازگرداندن دسترسی به شکست انجامید. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه بار دیگر پیشنهاد بازگشت به تهران را داد، اما پاسخی دریافت نکرد.
در صورت شکست مذاکرات وین، این احتمال وجود دارد که ایالات متحده و متحدانش ماه آینده در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با درخواست برای یک نشست اضطراری، با ایران مقابله کنند. نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در حال ایجاد ائتلافی برای اتخاذ تدابیر سخت علیه ایران در صورت شکست مذاکرات است.
دیپلمات‌ها تردید دارند که ایران تحت فشار اقتصادی یا سیاسی کافی برای پیوستن به این توافق باشد.
لغو تحریم های اقتصادی همچنان یک هدف محبوب در داخل ایران است. عمر کرمی، عضو سابق انستیتوی واشنگتن، هشدار می‌دهد که سیاستمداران ایرانی «به مخاطبان داخلی خود می گویند که ایران برای تضمین رفع تحریم‌ها، حتی نیازی به بلند کردن انگشت روی میز مذاکره هم ندارد».

جروزالم پست: اسرائیل در حال تقویت نیروهای نظامی خود در صورت شکست مذاکرات است
روزنامه «جروزالم پست» روز یکشنبه در یادداشتی نوشت، اسرائیل در حال تقویت نیروهای نظامی برای اجرای احتمالی نقشه ب آمریکا علیه ایران است.در این یادداشت آمده است: مقامات نظامی اسرائیل وقوع جنگ با ایران یا گروه‌های نزدیک به این کشور از جمله حزب‌الله در سوریه را متصور نیستند اما «از شمال و جنوب چشم بر نمی‌دارند».
روزنامه «جروزالم پست» روز یکشنبه در یادداشتی نوشت، رژیم صهیونیستی در حال تقویت نیروهای نظامی برای اجرای احتمالی نقشه ب آمریکا علیه ایران است.
 جروزالم پست می‌نویسد، ارتش رژیم صهیونیستی به توسعه توان انجام حمله نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران در شرایط مقتضی ادامه می‌دهد و این در حالی است که دور هفتم مذاکرات ایران و 1+4 قرار است روز دوشنبه آغاز شود.
در این یادداشت آمده است: مقامات نظامی رژیم صهیونیستی وقوع جنگ با ایران یا گروه‌های نزدیک به این کشور از جمله حزب‌الله در سوریه را متصور نیستند اما «از شمال و جنوب چشم بر نمی‌دارند».
جروزالم پست می‌افزاید، این رژیم در ماه‌های اکتبر و نوامبر در شمال اسرائیل رزمایش‌های بزرگی برگزار کرده و قصد دارد در سال 2022 نسبت به سال 2020 تعداد رزمایش‌های خود را 50 درصد افزایش دهد. از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی پس از امضای توافقات عادی‌سازی با چند کشور عربی با آن‌ها رزمایش برگزار کرده است.
این یادداشت می‌افزاید، به این منظور، رژیم صهیونیستی در رزمایش مشترک با امارات متحده عربی، بحرین و آمریکا در دریای سرخ شرکت کرد. علاوه بر این، جنگنده‌های این رژیم هنگام پرواز بمب‌افکن «B-1B» آمریکا در منطقه نیز آن را اسکورت کردند. از سوی دیگر، در رزمایش «پرچم آبی» سال جاری، کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلیس، فرانسه، هند، یونان و آمریکا این رژیم همراهی کردند.
جروزالم پست می‌نویسد، هم‌زمان با تلاش بی‌وقفه دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی برای اثرگذاری بر آمریکا، انگلیس و فرانسه در مذاکرات هسته‌ای وین، «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم گفته است «بهترین سناریو» شامل توافقی است که علاوه بر برنامه هسته‌ای، برنامه موشکی و حضور منطقه‌ای ایران را نیز در بر گیرد.
«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیست هم مدعی شد: «اسرائیل نگران است که ایران با کاهش تحریم‌ها در مذاکرات مجدد هسته‌ای با قدرت‌های جهانی از پول بادآورده‌ای برخوردار شود، اما به اندازه کافی پروژه‌های دارای پتانسیل ساخت بمب را متوقف نکند». 

ریچارد هاس:بعید است مذاکرات وین به موفقیت برسد 
ریچارد هاس، رئیس اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی»، در پراجکت سیندیکیت نوشت: بسیاری از شروع دوباره ی مذاکرات در اواخر ماه جاری میان ایالات متحده و ایران در مورد برنامه هسته ای تهران استقبال خواهند کرد. با این حال، بعید به نظر می رسد که مذاکرات موفق شود و ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که دیپلماسی رسمی با چیزی کمتر رسمی جایگزین شود.
 در ادامه این مطلب آمده است: مذاکرات بین ایران و ایالات متحده در مورد فعالیت های هسته ای ایران قرار است در 29 نوامبر از سر گرفته شود. اما در حالی که بسیاری از این پیشرفت استقبال خواهند کرد، آنها باید در نظر داشته باشند که مذاکرات بعید است به موفقیت برسد. حتی اگر توافقی به دست آید، تلاش ایران برای برتری منطقه ای یا دستیابی به سلاح های هسته ای را حل نخواهد کرد.
  اگر مذاکرات با شکست مواجه شود، طی چند ماه به این نقطه می رسیم و اگر به موفقیت دست یابد، در کمتر از یک دهه به این مرحله می رسیم که ایران برای تولید سلاح های هسته ای اقدام خواهد کرد. ایرانی که اجازه تولید سلاح هسته‌ای یا نزدیک شدن به چنین نقطه‌ای را داشته باشد یعنی بتواند به یک کشور آستانه ی هسته ای تبدیل شود، احتمالاً در تلاش‌هایش برای شکل دادن به منطقه آن طور که خودش می خواهد، تهاجمی‌تر عمل خواهد کرد.
در عین حال، ایران با تسلیحات هسته‌ای یا دارای ظرفیت تولید آن طی چند روز یا چند هفته، می‌تواند یک یا چند همسایه خود از جمله عربستان سعودی، مصر یا ترکیه را وادار کند که از این روش پیروی کنند. این بدان معناست که با یک منطقه پر از درگیری روبرو خواهیم بود که دست همه ی طرف ها روی ماشه است.
شاید حالا وقت جایگزینی دیپلماسی رسمی با چیزی کمتر رسمی است. آن را می توان دیپلماسی ضمنی یا کنترل تسلیحات بدون توافق نامید. در این چارچوب، ایالات متحده و سایر دولت های مربوط از جمله اسرائیل، محدودیت های تحمل خود را در مورد ظرفیت هسته ای ایران به اطلاع تهران خواهند رساند.
اگر ایران از این خطوط قرمز کمی یا کیفی عبور کند، بهای قابل توجهی را خواهد پرداخت. علاوه بر افزایش تحریم‌ها، می‌توان انتظار حملات سایبری و نظامی متعارف به تأسیسات هسته‌ای و احتمالاً اهدافی با ارزش اقتصادی و نظامی را داشت.
این دوره نیز بدون ریسک و هزینه نخواهد بود. هیچ تضمینی برای موفقیت چنین حملاتی وجود ندارد. با توجه به اینکه ایران می تواند برای محافظت از عناصر مهم برنامه هسته ای خود و بازسازی آنها در صورت لزوم، تمام تلاش خود را انجام دهد. ایران همچنین این گزینه را خواهد داشت که با طیف وسیعی از ابزارها این حملات را علیه اهدافی که خودش در منطقه و جهان انتخاب کرده است، تلافی کند.
همه اینها به معنای انتخاب های دشوار برای ایالات متحده است. بایدن و جانشینان او ممکن است ناچار به مشارکت یا چشم پوشی از حملات علیه ایران باشند. آنها همچنین ممکن است نیاز داشته باشند که متعهد شوند، ایالات متحده در برابر هرگونه تهدید یا استفاده از سلاح هسته‌ای ایران، این اقدام را تلافی خواهد کرد. همان‌طور که واشنگتن برای متحدانش در اروپا و آسیا علیه روسیه و چین این تضمین را ارائه داده است. ترامپ و بایدن هر دو تمایل خود را برای کاهش دخالت نظامی آمریکا در خاورمیانه به صراحت اعلام کرده اند. اما با وجود ایران در منطقه، رسیدن به این هدف بعید به نظر می رسد.

ترکیب تیم جدید مذاکره کننده ایران نشانه جدیت تهران در مذاکرات است 
نزار عبود تحلیلگر مسایل بین المللی در آمریکا اظهارداشت: ترکیب تیم مذاکره کننده ایران نشانه جدیت تهران در مذاکرات وین است.
"نزار عبود"به خبرنگار ایرنا گفت: برای ایران، که به خوبی از محدودیت‌های تیم بایدن در ارائه پیشنهادات با خبر است، دنبال کردن همه مسیرها برای لغو تحریم‌ها اهمیت دارد.
این تحلیلگر مسایل بین المللی در نیویورک افزود: آیت الله ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران، فعالانه به دنبال دستیابی به پیروزی از یک موضع قوی است.
نزار عبود معتقد است آمریکا علاقه مند به مذاکرات مستقیم با ایران است زیرا آنها می خواهند به دستاوردی حتی کوچک دست یابند.
وی اضافه کرد: آمریکایی ها معتقدند موفقیت کامل ممکن است در این دور مذاکرات بدست نیاید اما مذاکرات رو در رو اجازه می دهد تا امتیازاتی به هر یک از طرفین داده شود در حالی که در چارچوب 1+4 به دلیل ملاحظات داخلی نمی توان چنین امتیازاتی را داد.
این تحلیلگر مسایل منطقه ای و بین المللی همچنین اظهار داشت: دولت بایدن قادر نیست یا نمی خواهد در راستای خواسته های ایران چیزی پیشنهاد دهد زیرا آنها از پیروزی در انتخابات میان دوره ای سال آینده اطمینان ندارند و ممکن است اکثریت را در کنگره از دست بدهند.

امکان توافق هست
شبکه خبری آمریکایی «سی‌ان‌ان» روز یکشنبه در گزارشی به‌رغم ادعاهای رسانه‌ای در خصوص کم بودن احتمال موفقیت مذاکرات وین، به نقل از چند مقام آگاه اعلام کرد که هنوز زمان برای رسیدن به یک توافق با ایران وجود دارد.
چند دیپلمات اروپایی به سی‌ان‌ان گفتند که هنوز زمان برای رسیدن به یک توافق با ایران وجود دارد، اما به طور محتمل این زمان تا خاتمه سال آتی میلادی خاتمه خواهد یافت. به گفته این دیپلمات‌ها، در این برهه هنوز طرح ثانویه‌ای وجود ندارد.

هشدار به دولت آمریکا درباره حصول توافق ضعیف به بایدن
شورای سردبیری روزنامه «وال استریت ژورنال» در یادداشتی تند علیه مواضع دولت دموکرات جو بایدن، به این دولت درباره حصول توافق ضعیف با ایران هشدار داد.
 در فاصله کمتر از یک روز به آغاز مذاکرات وین با حضور مستقیم نمایندگان ایران و گروه 1+4 و حضور غیر مستقیم آمریکا، یک رسانه جمهوری‌خواه از «تحقیر» این کشور توسط ایران سخن گفته است.
یادداشت شورای سردبیری روزنامه «وال استریت ژورنال» تحت این عنوان منتشر شده است: «ایران شماره هسته‌ای بایدن را دارد».
در ابتدای این یادداشت آمده است: «مذاکرات هسته‌ای ایران روز دوشنبه  در اتریش از سرگرفته شد و به نظر می‌رسد که بدبینی، قاعده امروز باشد. ایران از دادن امتیازات سر باز می‌زند در حالی که ایالات متحده این سیگنال را دارد نشان می‌دهد که شاید صبرش حدی دارد، اما تمایل دولت بایدن برای یک توافق (با ایران) را دستکم نگیرید، هر توافقی را».
بر اساس این گزارش، «برای ماه‌ها است که دولت بایدن در حال التماس از ایران برای بازگشت به میز (مذاکرات) بوده است، البته میزی که ایالات متحده به معنای واقعی کلمه حتی در آن حضور هم نخواهد داشت. ایران مذاکره مستقیم با ایالات متحده را رد می‌کند در نتیجه مذاکره‌کنندگان آمریکایی باید از طریق واسطه‌های اروپایی کار کنند. به نظر می‌رسد که این تحقیر عامدانه ایالات متحده (توسط ایران) باعث انصراف (واشنگتن) نشده است».
در این یادداشت علیه مواضع و عملکرد ایران در قبال کاهش تعهدات برجامی خود بعد از نقض عهد مکرر طرف‌های غربی این توافق و همچنین روابط تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موضع گیری شده و اتهام‌زنی‌های ضد ایرانی غرب و متحدانش تکرار شده است.
شورای سردبیری وال استریت ژورنال به بخشی از اظهارات رافائل گروسی درباره محدودیت‌های اعمالی علیه بازرسان آژانس بین‌المللی در ایران اشاره کرد و ادعا کرد که آمریکا و متحدان اروپایی اقدامی برای اعمال فشار بر ایران در این زمینه انجام نداده‌اند.
آنها سپس نوشتند: «آنها (واشنگتن و متحدان اروپایی) امیدوار هستند که مذاکرات (وین) شاید با انگیزه رفع تحریم‌ها نتایجی داشته باشد. دیپلمات‌های ایرانی در حال ارائه این درخواست هستند که هر توافقی بعد از تصدی ریاست جمهوری جو بایدن پابرجا بماند و آنها به هیچ چیزی فراتر از بازگشت به توافق سال 2015 حاصل شده با دولت رئیس‌جمهور اوباما متعهد نخواهند شد».
به ادعای این رسانه نزدیک به جمهوری‌خواهان، توافق سال 2015 اوباما با ایران (برجام) مسیر این کشور را برای حرکت به سمت سلاح اتمی هموار و بازرسی‌های محدودیتی در قبال ایران اعمال می‌کند و «به همین دلیل دونالد ترامپ در سال 2018 از آن خارج شد».
سردبیران وال استریت ژورنال با اشاره به ایده مطرح شده در رسانه‌های غربی درباره احتمال توافق موقت دولت بایدن با ایران در مذاکرات وین، از حرکت واشنگتن در این مسیر به شدت انتقاد کردند. 
آنها در ادامه ادعای بی اساس واشنگتن، تل‌آویو و برخی متحدانشان را درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کردند و مدعی شدند که ایران، شاید امتیازاتی برای دریافت رفع تحریم‌ها بدهد اما «آنها به مخفی کردن توسعه اتمی‌شان از چشم بازرسان ادامه خواهند داد».
به ادعای نویسندگان، «چین اکنون به صورت علنی در حال خرید نفت ایران و بی اعتنایی به تحریم‌های ایالات متحده است و به نظر می‌رسد که ایالات متحده هم اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد».
به ادعای این رسانه جمهوری‌خواه، ایران حمایت‌های خود از «حملات تروریستی در منطقه» را تشدید کرده و مقام‌های ایالات متحده می‌گویند که ایران مسئول حمله پهپادی ماه گذشته به یک پایگاه نظامی ایالات متحده در سوریه بوده است. 
در پایان این یادداشت آمده است: «همه اینها نشان می‌دهد که همه التماس‌های تیم بایدن تنها باعث مصمم‌تر شدن ایران برای تقاضا کردن برای توافقی شده باشد که حتی از توافق آقای اوباما هم ضعیف‌تر است. چنین توافقی باعث اطمینان‌بخشی دوباره به هیچکس به غیر از تهران نخواهد شد».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا برجام بایدن اروپا آژانس بین المللی انرژی اتمی یادداشت آمده وال استریت ژورنال نظر می رسد ایالات متحده رژیم صهیونیستی برنامه هسته ای هسته ای ایران مذاکرات وین جروزالم پست هسته ای دولت بایدن علیه ایران دیپلمات ها دولت جدید تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد در شرایط حاضر هیچ بستری برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین اوکراین و روسیه وجود ندارد.

وی با اشاره به شکست گفت‌وگوهای مقامات اوکراینی و روس در ماه‌های اولیه جنگ در استانبول ترکیه گفت: دلیل امتناع اوکراین از ادامه مذاکرات در استانبول فشار مستقیم از سوی لندن بود، باقی همه حدس و گمان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خردادماه پارسال در نشست با رهبران آفریقایی که با هدف میانجی‌گری مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف، به روسیه سفر کرده بودند، برای نخستین بار اسنادی محرمانه را افشا کرد!

پوتین در این نشست فاش کرد که پس از «توافق صلح پارسال بین مسکو و کی‌یف در ترکیه»، نیروهای روسیه از کی‌یف و مناطق تحت کنترل اوکراین خارج شده بودند. وی اضافه کرد که «پس از خروج داوطلبانه نیروهای روسیه به عنوان بخشی از این توافق، کی‌یف از امضای توافق خودداری کرده است.»

به گفته پوتین، مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲ در استانبول به طور ضمنی با پیش‌نویس این توافق که «پیمان بی‌طرفی دائمی و ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین» نام داشته، موافقت کرده بودند و پس از آنکه روسیه به تعهدات خود ذیل این توافق عمل کرده و از کی‌یف خارج می‌شود، اوکراین بدعهدی کرده و از امضای توافق خودداری می‌کند.

براساس این سند، انگلیس، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ترکیه به عنوان ضمانت‌دهندگان ایفای نقش می‌کردند. به باور پوتین، عدم تعهد کی‌یف به این توافق ناشی از «اقدامات و تلاش‌های مخرب غرب» بوده است. رئیس جمهور روسیه به نقل از گزارش نشریه «فارین اِفرز»، خاطرنشان کرد که این تحولات (بدعهدی اوکراین) با سفر بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس به کی‌یف تلاقی داشته و جانسون، طلایه‌دار تلاش‌های غرب برای مانع‌تراشی در مسیر اجرای این توافق بوده است.

به نوشته این نشریه، چند منبع آگاه پیش‌تر درباره تأثیر تلاش‌های جانسون برای متوقف کردن مذاکرات، روشنگری و تأیید کرده بودند که در جریان سفر به کی‌یف، جانسون، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را ترغیب کرده تا مذاکرات با روسیه را به دو دلیل اصلی متوقف کند؛ نخست آنکه «مذاکره با پوتین ممکن نیست» و دوم اینکه «غرب در حال حاضر (در آن برهه) آمادگی پایان جنگ را ندارد.»

کد خبر 6089884

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • آیا چین می‌تواند؟
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد