Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@09:38:34 GMT

جنجال عکس‌های نماینده انقلابی مجلس در برنابئو

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۶۷۱۴

جنجال عکس‌های نماینده انقلابی مجلس در برنابئو

آفتاب‌‌نیوز :

البته فقط هواداران اسپانیایی حاضر در ورزشگاه برنابئو از این جو بی‌نظیر لذت نبردند، چون دو، سه نفر از نمایندگان مجلس انقلابی ایران هم در ورزشگاه، این بازی مهیج را از نزدیک تماشا کردند. احمد نادری، نماینده تهران، بامداد دیروز عکس‌هایی از حضور خود به‌همراه رحیم زارع نماینده آباده و حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو منتشر کرد تا مشخص شود آن‌ها هم از دیدن این بازی کیف لازم را کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادری در وصف این حضور در صفحه توییترش نوشت: «از نزدیک و در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو، برد زیبای رئال‌مادرید در مقابل سویا را شاهد بودم. مدت‌های مدید بود که ورزشگاه نرفته بودم. کاش وقت بود تا مردم‌نگاری طرفداران رئال را انجام می‌دادم. بسیار منظم، جدی، متعصب و خون‌گرم بودند. هیچ نشانه‌ای از وندالیسم (خراب‌کاری) ندیدم».

اینکه نمایندگان مجلس انقلابی در اسپانیا چه می‌کنند و چه شده که چند نفر از آن‌ها سر از ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو درآورده‌اند به اجلاس جهانی (IPU) برمی‌گردد؛ چون نادری به همراه علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس و رحیم زارع، نماینده آباده و مرتضی آقاتهرانی، نماینده تهران، برای شرکت در صدو‌چهل‌و‌سومین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) به مادرید پایتخت اسپانیا سفر کرده بودند.

در این میان نیازی به واکاوی این مورد که چه هزینه‌ای برای این اتفاق و حظ بصری بازی برده شده نیست، چون ممکن است اصل مطلب فدای موضوعی حاشیه‌ای شود، ولی مسئله اصلی این است که چند نفر از نمایندگان مجلس انقلابی ایران در شرایطی در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئوی شهر مادرید بازی را از نزدیک تماشا کرده‌اند و قرار است از «مردم‌نگاری طرفداران رئال‌مادرید» حکایت کنند که احتمالا کنار دستشان یا حالا چند صندلی آن‌طرف‌تر و این‌طرف‌تر، کلی هم تماشاگر زن در ورزشگاه نشسته بودند؛ همان تماشاگرانی که احمد نادری از نظم، جدی‌بودن، تعصب و خون‌گرمی‌شان تعریف کرده است.

نمایندگان مجلس ایران در حالی شاهد یکی از بازی‌های مهیج لالیگا از روی سکو بوده‌اند که کیلومتر‌ها این‌طرف‌تر یعنی در ایران، دوباره بازی‌های لیگ برتر به بهانه کرونا بدون تماشاگر شده است. در شرایطی که مراسم‌های مذهبی و فرهنگی با حضور پرشور علاقه‌مندان به این مراسم در حال برگزاری است و هر روز دعوت به حضور پررنگ‌تر می‌شود، مشخص نیست چرا کرونا فقط سکو‌های ورزشگاه برای تماشاگران فوتبال را نشانه رفته و هر روز دلیلی برای بدون تماشاگربودن بازی‌های لیگ تراشیده می‌شود.

لیگ برتر ایران قریب به ۲۱ ماه است از حضور تماشاگران محروم است. در یکی، دو هفته پیش برای یک بار با حدود پنج هزار نفر تماشاگر هم که شده بود، دو بازی با حضور برگزار شد، ولی در عین ناباوری دوباره خبر رسید ستاد مبارزه با کرونا دستور داده بازی‌های لیگ برتر بدون تماشاگر برگزار شود. البته مشخص است که بهانه بدون‌تماشاگربودن بازی‌های لیگ برتر فقط به‌دلیل نگرانی درباره حضور تماشاگران زن در ورزشگاه‌هاست.

درحالی‌که فدراسیون فوتبال ایران به فیفا قول داده از این به بعد بازی‌های فوتبال در سطح ملی و بعدا در سطح باشگاهی با حضور تماشاگران زن برگزار شود، نه شخص ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور و نه بخش زیادی از نمایندگان مجلس انقلابی مایل به عملی‌کردن چنین قول و قراری نیستند. ابراهیم رئیسی پیش‌تر در بخشی از سخنرانی‌های کارزار انتخاباتی‌اش به‌صراحت از این گفته بود که دغدغه زنان ایرانی ورود به ورزشگاه‌ها نیست. با مرور نظر چندین نماینده مجلس انقلابی درباره ورود زنان به ورزشگاه، مشخص است آن‌ها هم با این ماجرا مخالف بوده و هستند. در این بین اتفاق مهمی در شرف رقم‌خوردن است؛ ماجرا از این قرار است که فیفا دیگر قرار نیست با فوتبال ایران سر سازگاری و مدارا در پرونده حضور زنان در ورزشگاه داشته باشد. آن‌ها منتظر اقدام عملی فدراسیون فوتبال برای راه‌دادن تماشاگران زن به ورزشگاه نه به شکل گزینشی بلکه به‌صورت کاملا برابر با تماشاگران مرد هستند؛ اما چنین انتظاری با تفکرات عده‌ای از نمایندگان مجلس انقلابی همخوانی ندارد و به همین دلیل مجلسیون به‌دنبال راه فراری از این مخمصه خودساخته هستند.

پیش‌تر در جریان بازی ایران با کره‌جنوبی که تیم ملی در ورزشگاه آزادی پذیرای رقیب پرقدرتش از شرق آسیا بود، قرار شد در‌های ورزشگاه به روی تماشاگران باز شود و زنان هم طبق توافق قبلی با فیفا، برای تماشای این بازی به ورزشگاه آزادی بیایند، اما در ایران از سوی نهاد‌های بالاتر مجوز حضور زنان در ورزشگاه صادر نشد. فدراسیون فوتبال هم که می‌دانست اگر فقط تماشاگران مرد را به ورزشگاه راه بدهد باید منتظر عواقب سختی از سوی فیفا باشد، بازی را کلا بدون تماشاگر کرد. مسئله حالا به‌گونه‌ای بغرنج شده که مسئولان امر از ترس محقق‌شدن ورود زنان به ورزشگاه، کلا اجازه حضور تماشاگران به ورزشگاه را به بهانه شیوع ویروس کرونا نمی‌دهند. در واقع با توجه به درپیش‌بودن بازی حساس تیم ملی ایران با عراق که قرار است در بهمن‌ماه برگزار شود، دلواپسان امر روی این تئوری در حال کارکردن هستند که مجوز حضور تماشاگران به ورزشگاه را صادر نکنند تا به همین بهانه بتوانند از برگزاری بازی تیم ملی ایران با عراق در حضور تماشاگران سر باز بزنند! امری که محقق‌کردن آن دشوار به نظر می‌رسد؛ چون نه‌تن‌ها وضعیت واکسیناسیون در ایران خوب پیش رفته، بلکه مجوز برگزاری بسیاری از مراسم‌های دیگر صادر شده و فقط حضور تماشاگران در ورزشگاه محدود شده است. مشخصا فیفا اقدامات مسئولان ایرانی در این پرونده را زیر نظر خواهد داشت و به‌سادگی از کنار آن عبور نخواهد کرد. در واقع این‌طور نخواهد بود که بشود به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، آن‌هم درحالی‌که مجوز برای دیگر مراسم‌ها صادر می‌شود، مانع از ورود تماشاگران به ورزشگاه شد و انتظار داشت فیفا این موضوع را با روی خوش بپذیرد. حال که اتفاقا چندین نماینده مجلس انقلابی به سانتیاگوبرنابئو رفته و بازی را در کنار تماشاگران زن و مرد دیده و منقلب نشده‌اند، بهترین فرصت است تا تجربیات گران‌بهایشان از حضور باشکوه تماشاگران زن و مرد را در اختیار دیگر نمایندگان مجلس انقلابی قرار دهند و خیالشان را راحت کنند که اگر در‌های ورزشگاه در ایران به روی زنان باز شود، نه‌تن‌ها خبری از منقلب‌شدن نخواهد بود، بلکه نشانه‌ای از وندالیسم هم پیدا نخواهد شد.

منبع: روزنامه شرق

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی احمد نادری ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو اسپانیا نمایندگان مجلس انقلابی ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو حضور تماشاگران تماشاگران زن بدون تماشاگر بازی های لیگ لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاشیه بازی پرسپولیس-پیکان؛ بازیکن قطری سرخ‌ها کنار زمین افطار کرد

پرسپولیس و پیکان در چارچوب هفته بیست و یکم در آزادی به مصاف هم رفته اند

طرفداری | پرسپولیس در آزادی میزبان پیکان است و این دیدار حواشی خاص خودش را داشت.

 حدود 15 هزار هوادار پرسپولیس که در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، بازیکنان و کادر فنی سرخپوشان را تشویق کردند.

رضا عنایتی سرمربی تیم پیکان به همراه فرزند خردسالش در ورزشگاه آزادی حضور یافت.

گئورگی گولیسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس پس از رهایی از بند مصدومیت امروز در لیست 18 نفره سرخپوشان قرار گرفت.

اوستون اورونوف بازیکن ازبکستانی پرسپولیس پس از تشویق حسین کنعانی‌زادگان با حالت خنده به مدافع سرخپوشان گفت «بستگانت مشغول تشویق هستند».

عبدالکریم حسن مدافع قطری تیم پرسپولیس پس از پخش اذان مغرب در ورزشگاه آزادی روزه خود را افطار کرد.

رضا درویش و احمد مددی مدیران عامل دو باشگاه پرسپولیس و پیکان از جایگاه ویژه نظاره‌گر‌ مسابقه هستند.

آنتونیو مانیکونه مربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال در ورزشگاه آزادی حضور دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

سوارز، فازت چی بود؟! (شوخی با ورزشکاران) سرمربی لیگ برتری به بازیکنش سیلی زد! خطر در کمین فوتبالیست‌های قمارباز! جرائم انضباطی بیشتر شده چون تورم بالا رفته! آردا گولر و بدشانسی بزرگی که مانع یک سوپرگل شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • مسجد محور فعالیت‌های دینی و انقلابی
  • فدراسیون استقلال و پرسپولیس را نقره داغ کرد
  • آرا انضباطی دربی؛ دو جایگاه از استقلال و پرسپولیس گرفته شد!
  • گزارش زنده/ هوادار صفر - استقلال یک
  • حاشیه بازی پرسپولیس-پیکان؛ بازیکن قطری سرخ‌ها کنار زمین افطار کرد
  • استقبال ضعیف پرسپولیسی‌ها از آخرین بازی سال
  • واقعه «۵ رمضان» در اصفهان ، پیشگام تمام حرکت‌های انقلابی در کشور است
  • بازی های خانگی تراکتور تا پایان فصل رایگان شد
  • استقلال خواهان برگزاری بازی با هوادار در ورزشگاه آزادی
  • بازگشت زین الدین زیدان به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برای یک بازی خیریه