Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@10:47:20 GMT

آنچه از کرونای امیکرون باید بدانیم

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۶۷۱۶

آخرین سویه خطرناک بیماری کرونا "اُمیکرون"(omicron) نام گرفته که در آفریقای جنوبی شناسایی شده است. ناطقان: به نقل از النهار، محققان آفریقای جنوبی ویروس کرونای جدید و چند جهشی را کشف کردند که ممکن است بسیار مسری باشد و باعث وحشت در جهان شده که منجر به لغو بسیاری از پرواز‌های بین المللی شده است.

سازمان  جهانی بهداشت (WHO) سویه جهش یافته جدیدی از کرونا را به نام اُمیکرون به عنوان یک نگرانی معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان به طور شبانه روزی در حال کار برای تجزیه و تحلیل و درک رفتار آن هستند.

در قسمت زیر توضیح مختصری از آنچه شناخته شده است، بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط محققان آفریقای جنوبی آورده شده است.

منشاء این ویروس جهش یافته

منشاء این ویروس جهش یافته جدید هنوز مشخص نیست اما محققان آفریقای جنوبی اولین کسانی بودند که کشف آن را در ۲۵ نوامبر گزارش کردند. در این تاریخ مواردی از ابتلا در هنگ کنگ و بوتسوانا ثبت شد. یک روز بعد، مقامات اسرائیلی و بلژیکی اعلام کردند که مواردی از  ابتلا به این سویه جدید را شناسایی کرده اند.

جهش‌ها

در ۲۳ نوامبر، محققان یک جهش غیرعادی چندگانه جدید را کشف کردند که برخی از موارد ساختاری شناخته شده و برخی جدید بود.

ناتال موسی موشابلا مسئول تحقیقات و نوآوری در دانشگاه کوازولو گفت: این سویه جهش یافته از ویروس کرونا بیشترین تعداد جهش‌هایی را دارد که تاکنون دیده ایم.

او افزود: ما قبلاً برخی از ساختارهای آن‌ را در جهش دلتا و بتا مشاهده کرده‌ایم، در حالی که برخی دیگر برای ما ناشناخته هستند  و نمی‌دانیم این گروه از جهش‌ها چگونه تعامل خواهند داشت.

پروتئین سنبله، کلید ورود ویروس کرونا به بدن است، محققان بیش از ۳۰ جهش را مشاهده کردند که تفاوت قابل توجهی با سایر جهش‌های کرونا دارد و این مورد نگران‌کننده است.

کرونا

سرعت سرایت

سرعت افزایش موارد جدید کرونا روزانه در آفریقای جنوبی، که بیشتر آن‌ها با Omicron مرتبط هستند، نشان می‌دهد که این ویروس جهش یافته جدید بسیار مسری است.

بر اساس آمار رسمی، تعداد موارد مثبت روزانه کرونا در این هفته به سرعت از ۳.۶ درصد در روز چهارشنبه به ۶.۵ درصد در روز پنجشنبه و ۹.۱ درصد در روز جمعه افزایش یافت.

پروفسور موشابلا می‌گوید: بعضی از جهش‌هایی که قبلا گزارش شده بود نشان داده شده است که ویروس  به راحتی و به سرعت گسترش می‌یابد. به همین دلیل است که ما انتظار داریم سویه جهش یافته جدید به سرعت گسترش یابد.

ایمونولوژی و واکسن

به گفته موشابلا که مشاهدات خود را بر اساس داده‌های اولیه بیان می‌کند، بر اساس موارد جدید ابتلا، ممکن است اثربخشی واکسن‌ها را تا حدی کاهش دهد که هنوز مشخص نشده است.

شدت بیماری

این سوالی است که هنوز به آن پاسخ داده نشده است. سویه جهش یافته جدید تنها یک هفته پیش کشف شد و زمان کافی برای تعیین شدت بالینی موارد omicron باقی نگذاشت. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کرونا ، اومیکرون ، سویه جدید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا اومیکرون سویه جدید جهش یافته جدید سویه جهش یافته آفریقای جنوبی بر اساس جهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۴۷۸ غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها در چهارمین روز از طرح سلامت نوروزی

به گزارش وبدا، دکتر محمد دادرس رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: کل غربالگری سندرمیک (افراد دارای علائم بیماری) انجام شده در مرز‌ها ۲۴۷۸ نفر، تعداد تست کرونای انجام شده ۴۵ نفر، تعداد تست مالاریا انجام شده ۱۲ مورد، تعداد تست وبا انجام شده ۵ مورد و تعداد واکسیناسیون سرخک ۵ و فلج اطفال نیز ۴ مورد بوده است.

وی اعلام کرد: فعالیت‌های مراقبت واگیر دانشگاه‌های علوم پزشکی در چهارمین روز طرح سلامت نوروزی شامل تعداد کل بازدید انجام شده ۳۶ مورد، تعداد واکسن هاری تزریق شده ۴۳ مورد، تعداد نمونه‌های واگیر تهیه شده ۱۱ مورد، تعداد طغیان‌های واگیر گزارش شده صفر مورد و تعداد تست کرونای انجام شده ۱۹ مورد بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • چطور از شر «تبخال» خلاص شوید؟
  • انجام ۲۴۷۸ غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها در چهارمین روز از طرح سلامت نوروزی
  • غربالگری ۲۴۷۸ نفر دارای علائم بیماری در مرز‌ها
  • غربالگری بیش از ۲ هزار نفر دارای علائم بیماری در مرزها انجام شد
  • آنچه لازم است درباره علم نظرسنجی بدانیم
  • قدر جنگل ها را بدانیم/ اول فروردین ماه روز جهانی جنگل است
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • سید حسن خمینی: یکدیگر را به رسمیت بشناسیم/ بدانیم که هیچکس توان حذف گروه دیگر را ندارد
  • یک پیمایش و چند تحلیل؛ آیا سویه‌های خانواده‌گرایی در ایران به سمت سکولار شدن است؟
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید