Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@02:40:06 GMT

رایزنی امیرعبداللهیان با وزیرخارجه امارات

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۶۸۴۴

رایزنی امیرعبداللهیان با وزیرخارجه امارات

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات متحده عربی در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل دوجانبه سیاسی و کنسولی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیرعبداللهیان با اشاره به سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه روابط در موضوعات مختلف با همسایگان و از جمله امارات متحده عربی بر مشورت مستمر میان دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با توصیف روابط دوجانبه با امارات متحده عربی به عنوان روابطی رو به گسترش گفت که دولت جدید جمهوری اسلامی ایران مصمم است با دوستان و همسایگان به مشورت و همکاری‌های موثر خود ادامه دهد و در این زمینه به سفر اخیر معاون سیاسی وزارت خارجه به امارات و مذاکرات مثبت فیمابین اشاره کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از همتای اماراتی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

وزیر خارجه امارات نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از امیرعبداللهیان، برای برقراری ارتباط نزدیک و مستمر با امارات قدردانی کرد و آن را نشانه تلاش دو کشور برای توسعه روابط دانست.

دو طرف در خصوص موضوعات کنسولی و همچنین پاره‌ای مسائل مرتبط با اتباع ایران نیز تبادل نظر کردند که طرف اماراتی قول مساعدت و پیگیری داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین وزیر امور خارجه وزیر امور خارجه امارات یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر جدید ایران در نیجر با امیرعبداللهیان

علی تیزتک سفیر جدید ایران در نیجر در آستانه عزیمت به محل ماموریت با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تیزتک امروز یکشنبه با امیرعبداللهیان دیدار کرد و ضمن ارائه گزارشی از حوزه ماموریت خود، برنامه‌های پیش رو در زمینه توسعه و ارتقای همکاری‌ها بین دو کشور را تشریح نمود.

 وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به اراده جدی دولت آیت‌الله رئیسی برای توسعه روابط و همکاری‌های همه جانبه با قاره آفریقا، گسترش روابط  ایران و نیجر در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و پیگیری توافقات و برنامه‌های توسعه و گسترش روابط دوجانبه از جمله برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در این راستا ضروری دانست. 

علی تیزتک پیش از این در سمت‌های رئیس دبیرخانه دریای خزر، معاون سفارت ایران در ترکمنستان و معاون اداره اول مشترک المنافع و قفقاز (اوراسیا) و همچنین در ماموریت های مسکو و کی‌یف خدمت کرده است.

اسامی 5 سفیر جدید ایران که با رئیس‌جمهور دیدار کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی؛ محور رایزنی وزیر خارجه امارات و امیر قطر
  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • تاکید سفیر پاکستان بر تعهد این کشور در گسترش روابط با ایران
  • دیدار سفیر جدید ایران در نیجر با امیرعبداللهیان
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش
  • سفیر جدید ایران در نیجر با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • تلاش وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق و سوریه
  • هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در تجارت ایران با عراق
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد