Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبس انفرادی در زندان‎های آمریکا با واکنش گروه‎ها و کارشناسان حقوقی همراه شده است.

خبرگزاری میزان - یک گزارش نشان می‎دهد که تقریباً از هر ۱۰ مرد سیاه پوست در آمریکا، یک نفر قبل از ۳۰ سالگی حداقل یک بار در سلول انفرادی طولانی مدت در زندان نگهداری حبس شده است؛ این عملی است که توسط سازمان ملل به دلیل تأثیر شدید آن بر سلامت روان، شکنجه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه «نیو ساینتیست»، حبس انفرادی شامل ایزوله کردن یک زندانی در یک سلول، که در اصطلاح عامیانه «چاله» نامیده می‌شود، به مدت ۲۲ ساعت یا بیشتر در روز بدون تماس انسانی است؛ سازمان ملل می‌گوید که این نوع حبس فقط باید در شرایط استثنایی و برای دوره‌های کوتاه اعمال شود، زیرا بیش از ۱۵ روز از آن به منزله شکنجه است.

تحقیقات نشان می‌دهند که این عمل می‌تواند باعث ایجاد اضطراب، علائم روان پریشی و اختلال استرس پس از سانحه در زندانیان شود؛ افرادی که برای مدتی در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند، در مقایسه با سایر زندانیان آزاد شده، ۷۸ درصد بیشتر احتمال دارد که ظرف یک سال پس از آزادی از زندان خودکشی کنند و ۱۲۷ درصد بیشتر در معرض مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی در ۲ هفته اول قرار دارند.

«هانا پولن بلاسنیک» از دانشگاه کلمبیا در نیویورک و همکارانش سوابق اداری زندان‌های پنسیلوانیا از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸ را تجزیه و تحلیل کردند، تا بفهمند که چگونه از سلول انفرادی استفاده می‌شود.

آن‌ها دریافتند که ۹ درصد از کل مردان سیاه پوست در پنسیلوانیا که بین سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۹ متولد شده‌اند، تا سن ۳۲ سالگی حداقل برای ۱۵ روز متوالی در سلول انفرادی حبس شده‌اند، در حالی که این رقم در کل مردان لاتین تبار ۳ درصد و در کل مردان سفید پوست ۱ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: الگوی خشونت فراگیر و نظام‌مند در زندان‎های آمریکا ارعاب زندانیان سیاه پوست در آمریکا از سوی نگهبانان سفیدپوست

«پولن-بلاسنیک»، می‌گوید «این نرخ‌ها احتمالاً در سطح ملی هم همین وضعیت را نشان می‌دهند، زیرا میزان حبس و ترکیب نژادی زندانیان در پنسیلوانیا نزدیک به میانگین آمریکاست.»

طبق این مطالعه، سلول انفرادی در تنها ۱۲ درصد موارد برای مجازات اعمال خشونت آمیز استفاده شده است؛ بقیه اوقات، از این نوع حبس برای تنبیه تهدید‌های کلامی، داشتن کالای قاچاق یا سرپیچی، یا به این دلیل که زندانی خطری برای دیگران یا خود تلقی می‌شد، استفاده شده است.

«تامارا والش» از دانشگاه کوئینزلند در استرالیا، می‌گوید که سلول انفرادی تقریباً هرگز مجاز نیست، زیرا گزینه‌های انسانی و مؤثرتری در دسترس هستند.

تحقیقات «پولن-بلاسنیک» نشان می‌دهد که تعداد بیشتری از مردان سیاه پوست در سلول انفرادی حبس می‌شوند، زیرا در وهله اول تعداد بیشتری از آن‌ها زندانی می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر سلول انفرادی سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) زیبا و چشم‌نواز؛ فیگور‌های انفرادی هادی چوپان در انگلستان؛ قهرمانی قطعیست

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # هادی چوپان سایر اخبار (تصاویر) این چهره نخستین اروپایی شناخته شده تاریخ است! (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! کاربرد عجیب آلت تناسلی سنگی در بین انسان‌های اولیه

دیگر خبرها

  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • تظاهرات در پاریس علیه «خشونت پلیس» و «نژادپرستی سیستماتیک»
  • تیراندازی در پنسیلوانیا/ ۳ نفر کشته شدند
  • (ویدئو) فیگور‌های انفرادی هادی چوپان در انگلستان؛ قهرمانی در دسترس هادی
  • گل انفرادی زیبای رونالدینیو با پیراهن پاری سن ژرمن مقابل تروا (2002/3/16) / فیلم
  • استقبال اندک سیاه پوستان دموکرات از پیام انتخاباتی کمپین بایدن درباره ترامپ
  • شکست تنیس ایران در پلی‌آف گروه ۲جهانی
  • شکست تنیس ایران در پلی‌آف گروه دو جهانی
  • (ویدئو) زیبا و چشم‌نواز؛ فیگور‌های انفرادی هادی چوپان در انگلستان؛ قهرمانی قطعیست
  • شکست تنیس ایران در پلی‌آف گروه دو جهانی/ بازگشت به گروه سه آسیا