Web Analytics Made Easy - Statcounter

گاهی اوقات وایتکس در برخورد با لباس رنگی، رنگ آن را از بین می‌برد. را‌هایی موثری برای حل این مشکل وجود دارد.

خبرگزاری میزان _ نمناک نوشت: وایتکس از ترکیبات شیمیایی پر استفاده‌ای است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و مهم‌ترین کاربرد آن تمیز کردن لباس‌های سفید است. حال اگر لباس رنگی شما به لکه وایتکس آلوده شود و رنگ آن تغییر کند چه باید کرد؟

و اینجاست که باید پرسید آیا تا به حال تجربه لباسی که خیلی دوست داشتید و بر اثر وایتکسی شدن از بین رفته را داشته اید؟ لکه وایتکس باقی می‌ماند و رنگ لباس را از بین می‌برد، اما راه‌هایی طبق آنچه در این بخش خواهیم گفت وجود دارد که بتوانیم لکه‌ها را بپوشانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لکه وایتکس روی لباس را چگونه از بین ببریم؟ روش‌های موثر برای رفع لکه وایتکس از روی لباس روش ۱:پاک کردن لکه وایتکس روی لباس با الکل

چیز‌هایی که نیاز خواهید داشت:

کمی الکل ایزوپروپیل
یک یا دو توپ پنبه / یک یا دو پد جاذب

مراحلی که باید انجام دهید:

۱. اولین مرحله آغشته کردن پنبه یا پد جاذب به الکل است.

۲. سپس پنبه یا پد را روی لباس آسیب دیده بکشید.

۳. به پاک کردن لکه و ناحیه اطراف آن ادامه دهید تا رنگ اصلی پیراهن برگردد.

اگرچه ساده و آسان است، این روش بسته به اندازه لکه و رنگ پوشاک کار می‌کند. در واقع بر روی لکه‌های کوچک و لباس‌های رنگی تیره، کارآمدتر خواهد بود، چون آن‌ها بیشتر رنگ را در مقایسه با لباس‌های رنگی روشن با لکه‌های بزرگ جذب می‌کنند. اگر این روش جواب نمی‌دهد و یا برایتان دشوار است از روش‌های دیگر استفاده کنید.

رفع لکه وایتکس از روی لباس با استفاده از الکل روش ۲:وایتکس زدن کل لباس برای رفع لکه وایتکس روی لباس

یک راه دیگر برای نگهداری لباس مورد نظر، وایتکس زدن کل لباس است. این کار به شما لباس بارنگ روشن‌تر می‌دهد. اگر می‌خواهید این روش را اعمال کنید، دقت کنید که هیچ لباس دیگری را با آن نشویید. در ذیل چیز‌هایی که به آن نیاز خواهید داشت و گام‌هایی که باید دنبال کنید آورده شده است:

چیز‌هایی که نیاز خواهید داشت:

سفید کننده کلرین

پاک کننده قابل اعتماد و غیر مخرب مانند ضد کلر - و یا سدیم که به عنوان سفید کننده شناخته می‌شود، یا ۳ ٪ هیدروژن پراکسید

وان

مراحل:

۱. اولین قدم که باید برداشته شود، پر کردن وان با آب است.

۲. پیراهن را در وان خیس کنید.

۳. سفید کننده کلر را در یک فنجان بریزید و یک چهارم از آن را پر کنید

۴. حالا یک چهارم فنجان سفید کننده را داخل وان اضافه کنید.

۵. آن را بشویید تا یک سایه روشن‌تر ایجاد شود

با این حال، اگر از سفید کننده کلرین بدون خنثی کننده استفاده کنید باعث ایجاد سوراخ‌هایی در لباس بعد از مدتی خواهد شد. برای اجتناب از این کار، شما باید از هر کدام از سه ماده سفید کننده که در بالا ذکر شد استفاده کنید، یعنی، ضد کلر -ا هیدروژن پراکسید.

لکه وایتکس روی لباس را با این ترفند پاک کنید

مراحلی که باید پس از سفید کردن پیراهن خود انجام دهید

۱. بعد از آن که پیراهن را با سفید کننده شستید، وان آب را خالی کنید.

۲. آب تازه به وان اضافه کنید.

۳. به سرعت پیراهن را با آب بشویید.

۴. مقدار سفید کننده خنثی ایی که باید اضافه کنید به این بستگی دارد که چه نوعی را استفاده می‌کنید اگر از سفید کننده Bleach Stop استفاده کنید، یک اونس (۳۰ گرم) در هر گالن آب گرم اضافه کنید. از طرف دیگر، اگر ازسفید کننده بدون کلر - استفاده می‌کنید، کمی کم‌تر از نصف قاشق چای خوری به یک گالن آب و یا یک قاشق چای خوری به ۲.۵ گالن آب اضافه کنید. یک چهارم فنجان را با ۳ ٪ هیدروژن پراکسید در هر گالن آب اضافه کنید.

۵. به یاد داشته باشید هرگز از هیچ نوع اسیدی مثل سرکه، برای خنثی کردن اثر سفید کنندگی استفاده نکنید. چون گاز اسیدی یا گاز کلر تولید خواهد کرد که حتی برای لباس هم مرگ آور خواهد بود.

۶. لباس را تقریبا نیم ساعت قبل از خشک کردن خیس کنید.

رفع لکه‌های سفید کننده از روی پیراهن روش ۳:از بین بردن لکه وایتکس روی لباس با استفاده از رنگ بر روی لباس

یکی از بهترین راه حل‌ها برای رفع لکه‌های سفید کننده روی پیراهن می‌تواند رنگ کردن آن باشد. اگر خوش شانس باشید، می‌توانید همان رنگ پیراهن خود را پیدا کنید. با این حال، اغلب قادر به پیدا کردن رنگ دقیق نیستند. در چنین مواردی، می‌توانید از روش زیر پیروی کنید:

چیز‌هایی که نیاز خواهید داشت:

پاک کننده رنگ
رنگ دلخواه.

مراحل

۱. آب داغ را به وان اضافه کنید

۲. بسته به این که چقدر لباس می‌شوید، مقدار مناسب پاک کننده رنگ را اضافه کنید. به طور معمول، برای پاک کردن رنگ از لباسی کوچک، می‌تواند تا دو بسته پاک کننده رنگی استفاده شود

۳. لباس را ده تا سی دقیقه بسته به رنگ اصلی پوشاک خیس نگه دارید.

۴. زمانی که رنگ را از بین رفت، وان را دوباره با آب پرکنید و رنگ انتخابی خود را به آن اضافه کنید. دستورالعمل‌های ذکر شده در بسته رنگ را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه سینی فر را تمیز کنیم؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: خانه داری لباس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خانه داری لباس لکه وایتکس روی لباس نیاز خواهید استفاده کنید چیز هایی سفید کننده اضافه کنید پاک کننده پاک کردن گالن آب رفع لکه لکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) زندگی مخفیانه و مرموز یک بچه اژد‌ها

سمندر سفید یا پروتئوس (Proteus anguinus) موجود عجیبی که زمانی تصور می‌شد بچه اژد‌ها است. این نوع خاص از جانوران پس از میلیون‌ها سال زندگی در تاریکی، عملاً نابینا هستند، بدن آنها رنگ پریده و شبح‌آلود است با این حال، حس بویایی و شنوایی قوی دارد و با استفاده از میدان‌های الکتریکی حرکت می‌کند. اما علی‌رغم این تخصص‌های غارنشینی که به تروگلومورفیسم معروف است، به نظر می‌رسد که سمندر‌های سفید که اولم «olm» نیز نامیده می‌شوند، به زندگی در زیر زمین وابسته نیستند.

به گفته محققان تا به حال تعداد کمی از این سمندرها، بیرون از مکان زندگی خود یعنی غار‌های زیرزمینی دیده شده‌اند با این حال، در سال ۲۰۲۰، به طور تصادفی با یکی از آنها در حال شنا در چشمه‌ای روی زمین برخورد کرد که باعث تعجب آنها شد. با بررسی بیشتر، محققان متوجه شدند که این اتفاق آنچنان که تصور می‌شد، اتفاق نادری نیست.

این جانوران کور در ۱۵ چشمه در شمال شرقی ایتالیا مشاهده شدند و حتی در یک مورد، یک لارو پیدا شد که به گفته محققان یک یافته استثنایی بود؛ گفته می‌شود که این تنها لاروی بود که در خارح از غار‌ها دیده می‌شد و حتی کوچکترین عضو از این گونه جانور بود که تا به حال دیده شده بود. این می‌تواند نشان دهد که سمندر‌های سفید می‌توانند در در خارج از محدوده غار خود زاد و ولد کنند، اگرچه انتظار می‌رود این امر نادر باشد.

حتی اگر آنها در سطح تولید مثل نکنند، محققان احتمال می‌دهند که گونه‌ها در آنجا تغذیه می‌کنند. محققان ۱۲ سمندر سفید را کنترل کردند که ۵ تای آنها به تازگی کرم خاکی خورده بودند. هیچ یک از این کرم‌ها متعلق به گونه‌هایی نبودند که زیر آب زندگی می‌کنند بنابراین محققان بر این باورند که آنها برای تغذیه به سطح زمین می‌آیند. علیرغم مقدار زیادی انرژی که آنها برای رسیدن از غار زیرزمینی خود به سطح نیاز دارند، به نظر نمی‌رسد که بد عمل کنند، چرا که با این حال که اکثرا جانوران لاغری هستند، اما سمندر‌هایی که در سطح آب دیده می‌شدند کاملا چاق بودند؛ بنابراین به راحتی می‌توان گفت این سمندر‌های عجیب واقعاً پر از شگفتی هستند.

منبع: خبرآنلاین

tags # حیوانات سایر اخبار از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟ مغز انسان چند ثانیه پس از جدا شدن سر از بدن زنده می‌ماند؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فواره کاخ سفید سبز شد
  • کاخ سفید: تصمیمات بایدن بر اساس امنیت آمریکا گرفته می‌شود نه مشکلات غزه
  • کاخ‌ سفید : از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریم
  • کاخ‌سفید: از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریم
  • تولید روزانه ۱۷۰ تن گوشت مرغ در یزد
  • (عکس) زندگی مخفیانه و مرموز یک بچه اژد‌ها
  • نساجی دیگر سفید نمی‌پوشد (عکس)
  • آلمان با این پیراهن قهرمان اروپا می‌شود!
  • از پریدن با لباس سفید در اقیانوس تا له کردن انار؛رسوم متفاوت و عجیب سال نو در سراسر جهان
  • رضا عنایتی: صحبت های تارتار؟ وقتی می بریم همه چیز سفید است و وقتی می بازیم همه چیز سیاه!