Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک جامعه‌شناس با تاکید بر معایب آموزش از طریق فضای مجازی، گفت: اگر مدارس بازگشایی نشوند، افرادی که در سن رشد و یادگیری بودند، در آینده فردگرا و دچار مشکل خواهند شد و یک شخصیت بیمار به جامعه تحویل داده می‌شود.

امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس و کارشناس ارشد علوم تربیتی با بیان اینکه استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی به واسطه آموزش آنلاین در دوران کرونا می‌تواند مخرب باشد، به میزان گفت: این دانش‌آموزان خواه ناخواه به تمامی امکانات تلفن‌های هوشمند دسترسی پیدا می‌کنند و دنیایشان دگرگون می‌شود، از این رو جایگزین خوبی برای مدارس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جامعه‌شناس با بیان اینکه فرد با استفاده مداوم از تلفن همراه به تنهایی روی می‌آورد، عنوان کرد: چه بسا که در درون خانواده‌های امروزی روابط موزاییکی حاکم است، افراد در کنار یکدیگر قرار دارند، اما یکدیگر را احساس و درک نمی‌کنند و اعضای یک خانواده از مشکلات یکدیگر بی خبر هستند.

وی با تاکید براینکه استفاده از تلفن همراه به جای حضور در مدارس امکان ورود دانش‌آموزان به انواع آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند، اظهار کرد: ساختمان مدرسه خود به نوعی معلم است، از این رو معتقدم مدارس اگر یک روز هم دیرتر بازگشایی شوند، مشکل سازتر خواهند بود؛ چراکه انواع بدآموزی‌ها را می‌توان به راحتی و با یک جست و جوی ساده در اینترنت آموخت.

قرایی مقدم با اعلام مخالفت خود با آموزش به صورت مجازی، گفت: معتقدم مدارس باید هرچه زودتر خصوصا برای نسل ابتدایی و راهنمایی که هنوز وارد بلوغ کامل نشده اند، بازگشایی شوند.

این جامعه‌شناس، خودگرایی، خودمداری و خودخواهی را از عوامل استفاده از فضای مجازی و حضور نیافتن در کلاس درس برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه به سبب شیوع کرونا ویروس تعاملات کم شده است و شخصیت سازی افراد نیز تحت تاثیر قرار گرفته است، لذا فضای مجازی و حضور نیافتن در اجتماع سبب می‌شود فرد از اطرافیان و مردم فاصله گیرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر آنکه مومنان آینه یکدیگر هستند، گفت: این به آن معنا است که افراد از یکدیگر می‌آموزند، در حالی که مدرسه در این زمینه مطالبی آموزش نمی‌دهد و کتابی نیز وجود ندارد، بنابراین اشخاص در محیط از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند، در صورتی که ماندن در خانه و استفاده مداوم از تلفن هوشمند انزوا را آموزش می‌دهد.

قرایی مقدم با تاکید براینکه خودخواهی و خودمداری نتیجه خانه‌نشینی و ارتباط نگرفتن با هم نسلان است، تصریح کرد: متاسفانه این شرایط اگر کنترل نشود، یک شخصیت بیمار را به جامعه تحویل می‌دهد و این نوجوانان حتی در آینده در زندگی زناشویی خود نیز دچار مشکل خواهند شد، چراکه تاثیرپذیری از جوامع در آنان ضعیف است.

این جامعه شناس و کارشناس ارشد علوم تربیتی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌ها به سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا گفت: اگر مدارس بازگشایی نشوند، افرادی که در سن رشد و یادگیری بودند، در آینده دچار مشکل و فردگرا خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فردگرایی آموزش مجازی آسیب های اجتماعی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فردگرایی آموزش مجازی آسیب های اجتماعی جامعه شناس فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد دانش آموزان صدرای خوزستان به پویش«زندگی با آیه‌ها»پیوستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رسول رشیدی بعد از ظهر امروز یکشنبه در سلسله نشست‌های آموزشی زنگ رسانه که با محوریت پویش «زندگی با آیه‌ها» در اهواز برگزار شد، هدف از این برنامه را ارتقای سطح سواد رسانه‌ای دانش آموزان مدارس صدرای استان خوزستان دانست و تاکید کرد: فراگیری سواد رسانه برای نوجوانان ضروری است و به دنبال ایجاد جریان رسانه‌ای در با حضور دانش آموزان مدارس صدرا در استان هستیم.

وی در ادامه جهاد تبیین را اولویت اساسی تربیت و آموزش شرکت کنندگان در این دوره دانست و اضافه کرد: نظر به برگزاری پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در نشست اخیر زنگ رسانه به این موضوع نیز پرداخته شد و به دنبال برگزاری چندین برنامه استانی در بستر مدارس صدرا در خوزستان هستیم.

رئیس بنیاد ملی نوجوان خوزستان همچنین پویش «زندگی با آیه‌ها» را طرحی نو و نوجوان پسند دانست و گفت: نوجوانان در سطوح مختلف از ای نم طرح استقبال کرده‌اند و طبق برآوردهای اولیه ۸۰ درصد دانش آموزان صدرا در این استان به این پویش پیوسته‌اند.

کد خبر 6057566

دیگر خبرها

  • واریز کمک سرانه ۲۰ میلیارد ریالی به حساب مدارس مجری طرح اعتکاف علمی نوروزی در سیستان و بلوچستان
  • ۸۰ درصد دانش آموزان صدرای خوزستان به پویش«زندگی با آیه‌ها»پیوستند
  • مشارکت روز افزون مدارس یزد در آزادی زندانیان
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند
  • کمک دانش آموزان دبستان دخترانه رهبر یزد به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • آلمان دانش آموزان را برای جنگ آماده می‌کند
  • بازماندگان از تحصیل چهره به چهره شناسایی و جذب نظام آموزشی می‌شوند
  • بازماندگان از تحصیل چهره به چهره شناسایی وجذب نظام آموزشی می شوند
  • پرداختی به شهرداری ها منوط به تسویه حساب سرویس مدارس استثنایی شد
  • زمان تعطیلی مدارس اعلام شد؛ مدارس تا چه تاریخی دایر خواهد بود؟