Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، فرایند بازگشایی مدارس کشور همزمان با اول مهر بر اساس الگوی بازگشایی مدارس، آغاز شد. 

در الگوی بازگشایی سه مرحله پیش‌بینی شد که مرحله اول، مدارس روستایی و عشایری، کلاس اولی‌ها و رشته‌های مهارتی هنرستان‌ها؛ مرحله دوم، مدارس کمتر از ۳۰۰ دانش‌آموز و مرحله سوم مدارس بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز را شامل می‌شد اما بعداً ستاد کرونا زمان بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول را تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر همین اساس مقرر شد فرایند بازگشایی مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و مدارس متوسطه اول و دبستان‌ها از اول آذر آغاز شود.

مدارس برای بازگشایی باید مجوز از اداره می‌گرفتند و روند بازگشایی با تکمیل چک لیست و آماده‌سازی مدرسه، انجام می‌شد؛ سپس به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌شد اما برخی مدارس در این اطلاع‌رسانی از خانواده‌ها برای حضور فرزندان‌شان در مدارس رضایت‌نامه یا تعهدنامه گرفتند.

آموزش و پرورش با انتشار گلایه خانواده‌ها، با این موضوع برخورد کرد. محمدحسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در خصوص اخذ رضایت نامه از سوی برخی مدارس از والدین برای حضور دانش‌‌آموزان در مدرسه، اظهار کرد: هیچ دستورالعملی مبنی بر اخذ رضایتنامه از والدین برای حضور دانش آموزان به مدارس ابلاغ نشده است، لذا این موضوع وجاهت قانونی ندارد.

وی افزود: با توجه به این که ستاد ملی مبارزه با کرونا مخالفتی با بازگشایی مدارس ندارد، لذا ضرورتی نیز بر اخذ گواهی و رضایت نامه از والدین وجود نخواهد داشت.

کفراشی با تأکید بر اینکه برای حضور دانش‌آموزان در ساعات خارج از برنامه درسی مصوب مانند «شرکت در اردوها» و «فعالیت ‌های فوق برنامه»، رضایت نامه نیاز است، ادامه داد: مدارس موظف به اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند تا خانواده‌ها نیز با آرامش بتوانند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش گفت: هرگونه شکایاتی درباره اخذ رضایت نامه از سوی مدارس از طریق سامانه shekayat.medu.ir ظرف مدت ١٠ روز پیگیری و پاسخ آن داده می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: بازگشایی مدارس برای حضور دانش رضایت نامه خانواده ها اخذ رضایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد دانش آموزان صدرای خوزستان به پویش«زندگی با آیه‌ها»پیوستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رسول رشیدی بعد از ظهر امروز یکشنبه در سلسله نشست‌های آموزشی زنگ رسانه که با محوریت پویش «زندگی با آیه‌ها» در اهواز برگزار شد، هدف از این برنامه را ارتقای سطح سواد رسانه‌ای دانش آموزان مدارس صدرای استان خوزستان دانست و تاکید کرد: فراگیری سواد رسانه برای نوجوانان ضروری است و به دنبال ایجاد جریان رسانه‌ای در با حضور دانش آموزان مدارس صدرا در استان هستیم.

وی در ادامه جهاد تبیین را اولویت اساسی تربیت و آموزش شرکت کنندگان در این دوره دانست و اضافه کرد: نظر به برگزاری پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در نشست اخیر زنگ رسانه به این موضوع نیز پرداخته شد و به دنبال برگزاری چندین برنامه استانی در بستر مدارس صدرا در خوزستان هستیم.

رئیس بنیاد ملی نوجوان خوزستان همچنین پویش «زندگی با آیه‌ها» را طرحی نو و نوجوان پسند دانست و گفت: نوجوانان در سطوح مختلف از ای نم طرح استقبال کرده‌اند و طبق برآوردهای اولیه ۸۰ درصد دانش آموزان صدرا در این استان به این پویش پیوسته‌اند.

کد خبر 6057566

دیگر خبرها

  • تهیه و انتشار فیلم از دانش‌آموزان ممنوع است
  • ‌اجرای طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی برای اولین بار
  • ۸۰ درصد دانش آموزان صدرای خوزستان به پویش«زندگی با آیه‌ها»پیوستند
  • آغاز ساخت چهار مدرسه در خنداب
  • اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد والد آگاه، کودک ایمن
  • مشارکت روز افزون مدارس یزد در آزادی زندانیان
  • کمک دانش آموزان دبستان دخترانه رهبر یزد به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • برگزاری محفل انس با قرآن در بیش از يک‌هزار مدرسه کرمان
  • آلمان دانش آموزان را برای جنگ آماده می‌کند
  • زمان تعطیلی مدارس اعلام شد؛ مدارس تا چه تاریخی دایر خواهد بود؟