Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، فرایند بازگشایی مدارس کشور همزمان با اول مهر بر اساس الگوی بازگشایی مدارس، آغاز شد. 

در الگوی بازگشایی سه مرحله پیش‌بینی شد که مرحله اول، مدارس روستایی و عشایری، کلاس اولی‌ها و رشته‌های مهارتی هنرستان‌ها؛ مرحله دوم، مدارس کمتر از ۳۰۰ دانش‌آموز و مرحله سوم مدارس بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز را شامل می‌شد اما بعداً ستاد کرونا زمان بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول را تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر همین اساس مقرر شد فرایند بازگشایی مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و مدارس متوسطه اول و دبستان‌ها از اول آذر آغاز شود.

مدارس برای بازگشایی باید مجوز از اداره می‌گرفتند و روند بازگشایی با تکمیل چک لیست و آماده‌سازی مدرسه، انجام می‌شد؛ سپس به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌شد اما برخی مدارس در این اطلاع‌رسانی از خانواده‌ها برای حضور فرزندان‌شان در مدارس رضایت‌نامه یا تعهدنامه گرفتند.

آموزش و پرورش با انتشار گلایه خانواده‌ها، با این موضوع برخورد کرد. محمدحسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در خصوص اخذ رضایت نامه از سوی برخی مدارس از والدین برای حضور دانش‌‌آموزان در مدرسه، اظهار کرد: هیچ دستورالعملی مبنی بر اخذ رضایتنامه از والدین برای حضور دانش آموزان به مدارس ابلاغ نشده است، لذا این موضوع وجاهت قانونی ندارد.

وی افزود: با توجه به این که ستاد ملی مبارزه با کرونا مخالفتی با بازگشایی مدارس ندارد، لذا ضرورتی نیز بر اخذ گواهی و رضایت نامه از والدین وجود نخواهد داشت.

کفراشی با تأکید بر اینکه برای حضور دانش‌آموزان در ساعات خارج از برنامه درسی مصوب مانند «شرکت در اردوها» و «فعالیت ‌های فوق برنامه»، رضایت نامه نیاز است، ادامه داد: مدارس موظف به اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند تا خانواده‌ها نیز با آرامش بتوانند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش گفت: هرگونه شکایاتی درباره اخذ رضایت نامه از سوی مدارس از طریق سامانه shekayat.medu.ir ظرف مدت ١٠ روز پیگیری و پاسخ آن داده می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: بازگشایی مدارس برای حضور دانش رضایت نامه خانواده ها اخذ رضایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارتقای کیفیت و بهبود عملکرد آموزشی مدارس استعدادهای درخشان، ارائه بازخوردهای مؤثر و مناسب به ادارات کل آموزش و پرورش استان­‌ها، مدارس و دانش­‌آموزان در خصوص میزان تحقق اهداف یادگیری و ارزیابی عملکرد و میزان اثر بخشی آموزش‌ در مدارس سمپاد از اهداف مهم این آزمون است.  

در سال تحصیلی جاری، مرحله اول پایش عملکرد یادگیری دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم  در سوم بهمن‌ ۱۴۰۲و پایه‌های دهم و یازدهم نیز چهارم بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

پس از انجام فرآیند پایش عملکرد یادگیری، نتایج در اولین فرصت از طریق سامانه https://payesh.sampad.gov.ir  اعلام شده و کارنامه، کلید تصحیح، پاسخ‌نامه تشریحی در وبگاه مربوط برای هر دانش‌آموز قابل مشاهده است.

مرحله دوم پایش عملکرد یادگیری دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان طبق برنامه دوره اول متوسطه (پایه‌های هفتم، هشتم ونهم) روز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ۹ صبح برگزار و دوره دوم متوسطه (پایه های دهم ویازدهم شاخه‌های نظری و مهارتی) روز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 ۹ صبح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند