Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا فدایی مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه شعار «من هم تست اچ آی وی می‌دهم» برای ۱۰ آذرماه روز جهانی ایدز در نظر گرفته شده است، گفت: در ۳۰ سال اخیر از ابتدای شناسایی بیماری ایدز تا کنون حدود ۸۰۰ بیمار ایدز در استان اصفهان در محدوده دانشگاه علوم پزشکی از طریق مراجعه و تست داوطلبانه شناسایی شده‌اند که بیش از ۳۰۰ نفر از آن‌ها فوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بیماری ایدز بیشتر در بین گروه‌های سنی جوان، میانسال و بزرگسال بروز پیدا می‌کند، افزود: در حال حاضر آمار بیماران ایدز در استان اصفهان حدود ۵۰۰ نفر است که ۶۰ درصد آقا و ۴۰ درصد خانم را شامل می‌شود، به منظور کاهش ویروس و جلوگیری از تخریب سیستم دفاعی بدن این بیماران تست اچ آی وی برای افراد داوطلب رایگان انجام می‌شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص عوامل بیماری ایدز، اظهار کرد: شایع‌ترین راه انتقال ویروس ایدز به ترتیب اولویت شامل تماس جنسی و اعتیاد تزریقی است که البته از طریق مادر باردار مبتلا به ایدز هم به جنین منتقل می‌شود؛ اما لازم به ذکر است که با تجویز دارو‌هایی برای مادران باردار بیمار شناسایی شده از ابتلا جنین به ایدز پیشگیری شده است.

فدایی با بیان اینکه ویروس ایدز پس از ورود به بدن فرد تا سال‌ها بی‌علامت است و به تدریج با تخریب سیستم دفاعی بدن، فرد مبتلا را با هجوم انواع عوامل بیماری‌زای دیگر مواجه می‌کند که نهایتاً منجر به مرگ طبیعی بیمار می‌شود، تأکید کرد: برای بیماران مبتلا به ایدز دارو‌های مؤثری وجود دارد که سبب کاهش شدید ویروس در بدن و افزایش طول عمر این افراد حتی نزدیک به مردم معمولی می‌شود که نباید از این دستاورد بزرگ غافل شد.

وی تشریح کرد: با توجه به اینکه با شیوع کرونا مراجعه افراد برای تست اچ آی وی کاهش یافته است؛ افرادی که سابقه رفتار‌های پر خطر همانند تماس‌های جنسی متفرفه و اعتیاد تزریقی را دارند باید به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در میدان احمدآباد، شاهین‌شهر، نجف‌آباد و مرکز خدمات جامع سلامت نواب صفوی اصفهان مراجعه نمایند تا تست اچ آی وی به صورت رایگان و با رعایت اصول محرمانگی اطلاعات انجام شود.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری ایدز ایدز مبتلایان به ایدز استان اصفهان تست اچ آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته از ۲۵ نقطه پرتصادف شناسایی شده در استان اصفهان، ۱۸ نقطه رفع خطر شده است، گفت: مطالعه رفع خطر هفت نقطه باقیمانده در دستور کار قرار گرفته و در منطقه کوی راه حق (بین سپاهان شهر و بهارستان اصفهان) به مرحله اجرادرآمده است.
فرزاد دادخواه افزود: برای رفع خطر این نقاط پرحادثه در استان اصفهان،۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و پیش بینی می‌شود تا پاییز امسال اجرایی شود.
وی اضافه کرد: از ۱۰۹ نقطه پرتصادف شناسایی شده قبلی هم در جاده‌های استان اصفهان،۵۵ درصد نقاط رفع شده و بقیه نقاط هم مراحل روند اجرایی شان در دست اقدام است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: احداث زیرگذر، ارتقا ایمنی نقاطی که به عنوان تقاطع بوده یا نقص هندسی داشته از جمله اقدامات برای رفع نقاط پرحادثه در استان اصفهان است.
روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در جاده‌های استان اصفهان تردد می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست