Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عباس سلیمی نمین» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به توافق گازی سه جانبه ایران با جمهوری آذربایجان و ترکمنستان اظهار داشت: هر نوع رابطه با کشورهای همجوار، هم به دلیل مقرون به صرفه بودن و هم ایجاد امنیت می‌تواند برای طرفین موثر و مفید باشد. با این حال گاهی کشورها بر اساس وعده و وعیدها این موقعیت توام با منفعت را گم می‌کنند یا  از آن غافل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن هم در حالی که پایدارترین و تاثیرگذارترین ارتباط،‌ ارتباط کشورهای همسایه با یکدیگر است و اگر کشوری بتواند از این موهبت به خوبی استفاده کند، مصلحت ملی را به بهترین وجه تامین خواهد کرد.

این تحلیلگر اصولگرا در ادامه گفت: به طور مشخص در ارتباط با جمهوری آذربایجان، این کشور را بسیار به خود نزدیک می‌دانیم یعنی به لحاظ پیوندی که قرن‌ها وجود داشته است، نوعی محبت ویژه به آنها داریم و همین می‌تواند پیوند دو کشور را بهتر و محکم‌تر کند.

سلیمی نمین با بیان اینکه آیت الله رییسی در ارتباط با مدیریت رابطه با کشورهای همسایه در همین مدت کوتاه بسیار خوش درخشیده است؛ گفت: در ارتباط با جمهوری آذربایجان ارتباطات برقرار شده ریشه در حسن نیت رییس جمهوری و هم تحرکات خیرخواهانه وی دارد و قرارداد گازی سه جانبه حتما منافعی برای ایران،جمهوری آذربایجان و ترکمنستان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در یک ماه گذشته مذاکراتی کاملا جدی و کارشناسی شده با این دو کشور در بحث انتقال گاز از ترکمنستان داشتیم که خوشبختانه منجر به امضای این قرارداد سه جانبه شد که در آن ما سالانه نزدیک به یک و نیم تا ۲ میلیارد مترمکعب گاز را از طرف ترکمنستان در  منطقه سرخس دریافت کرده و از آستارا تحویل جمهوری آذربایجان خواهیم داد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه این قرارداد محصول ارتباطاتی است که در جهان کنونی اصلی مهم است؛ گفت: چنین تعاملاتی می‌تواند سوءتفاهم‌ها را برطرف کرده و تلاش‌های کانون‌های فتنه‌گری حاضر در منطقه را بی‌نتیجه بگذارد.

 سلیمی نمین یادآورشد: رژیم صهیونیستی به دلیل افراط‌گری در نژادپرستی نمی‌تواند رابطه‌های مثبتی تجربه کند و در نتیجه، تلاش خود را برای برهم زدن تعامل بین کشورها به کار می‌گیرد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران توضیح داد: متاسفانه دولت قبل در قبال برخوردهای خیرخواهانه همسایه‌ها فرصت های زیادی را از دست داد و همین موجب شد منافع ملی لطمات زیادی را ببیند اما در شرایط فعلی دکترین دولت مستقر نسبت به کشورهای منطقه به گونه‌ای است که می توانیم در انتظار دستاوردهای تاثیرگذاری باشیم.

 وی اضافه کرد: مشکل دولت قبل این بود که به وعده‌های پوچ غرب دلخوش می‌کرد و به همین دلیل ضرورتی برای تعامل با کشورهایی چون جمهوری آذربایجان و ... نمی دید. 

سلیمی نمین در پایان گفت: جمهوری اسلامی با وجود تضادهای فکری و رفتاری نگاهی خیرخواهانه به مناسبات دارد و به همین دلیل، تصمیم دولت سیزدهم چیزی غیر از این نیست که برای ایجاد رابطه‌هایی توام با منافع طرفین، تلاش‌هایی انجام دهد تا از این طریق همسایه‌ها بتوانند در کنار زدودن اختلاف‌ها، همکاری‌های تنگاتنگی باهم داشته باشند.

برچسب‌ها ترکمنستان جمهوری آذربایجان عباس سلیمی نمین رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری پانزدهمین نشست سران سازمان اکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکمنستان جمهوری آذربایجان عباس سلیمی نمین ترکمنستان جمهوری آذربایجان عباس سلیمی نمین رژیم صهیونیستی جمهوری آذربایجان سلیمی نمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به جایگاه ویژه و راهبردی جزیره قشم گفت: جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، محمدحسن نامی در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر گسترش بیشتر دامنه همکاری این سازمان و منطقه آزاد اظهار داشت: با توجه به صحبت‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در حوزه تجارت دریایی، اهمیت این جزیره دوچندان شده و توسعه آن نیازمند ارتقای ایمنی است.

وی با اشاره به اینکه جزیره قشم بزرگترین جزیره جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در نگاه سازمان مدیریت بحران کشور این منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد و ما برای ایجاد آمادگی در مقابل انواع حوادث احتمالی در این جزیره سازمان منطقه آزاد را همراهی خواهیم کرد.

قشم شبکه مطلوبی از الزامات مدیریت بحران ندارد

رئیس سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه هر چه بیشتر مقوله ایمنی در این جزیره، گفت:در این جزیره شبکه مطلوبی از الزامات مدیریت بحران وجود ندارد و بودجه دولتی هم برای مدیریت بحران و ایمنی در این خصوص اختصاص نیافته است.

عادل پیغامی افزود: جزیره قشم به لحاظ دارا بودن شهرک‌های صنعتی، بنادر، اسکله‌ها و ظرفیت های مهم تجاری و اقتصادی نیازمند افزایش ایمنی است و در تلاش هستیم اقدامات مثبتی را در این حوزه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حوزه مدیریت بحران و توسعه استانداردهای ایمنی، بودجه نسبتا خوبی به حوزه مدیریت بحران و ایمنی جزیره قشم اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد خاطرنشان کرد: استقرار ایستگاه آتش نشانی در بندر بهمن، ساخت شناور آتشخوار و پهپاد آتش نشان برای ایمنی ساختمان‌ها و همچنین استقرار آمبولانس در بندر بهمن و تجهیز ناوگان امدادی از جمله اقدامات انجام از سوی این سازمان برای افزایش ایمنی در این جزیره است.

پیغامی تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در حوزه پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی در این جزیره با استانداردهای کشور فاصله داریم، همراهی سازمان مدیریت بحران کشور برای بهبود و ارتقای زیرساخت‌های ایمنی در این جزیره ضروری و حائز اهمیت است.

مجید فرهادی مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گفت: از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست داریم بیشترین همکاری‌‌های لازم را برای خرید تجهیزات نجات و ایمنی قشموندان با این سازمان داشته باشند.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • افشاگری سلیمی نمین علیه مهدی نصیری
  • نگاه استاد مطهری به آینده جمهوری اسلامی به روایت افروغ
  • سلیمی نمین: همه حواسشان باشد فریب تندروها را نخورند / هدف تندروها بالاکشیدن خودشان است /نیاز به مجلس عقلانی داریم نه شعاری