Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی‌محمد محمدی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون عملیات آبخیزداری در سطح بیش از ۴۱۱ هزار هکتار از سطح استان اجرا شده است که با توجه به خشکسالی اخیر و کمبود بارش ها، بیشتر سازه‌های آبخیزداری فاقد ذخیره آبی است.

او افزود: خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش باعث شده هشت دشت استان ممنوعه و چهار دشت ممنوعه بحرانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

چهارمحال و بختیاری دیگر سرزمین آب‌ها نیست

محمدی اضافه کرد: عملیات آبخیزداری از جمله عملیات مکانیکی شامل بند‌های خاکی و سنگی ملاتی و خشکه چین، اقدامات بیولوژیک شامل نهال کاری، بذرپاشی و بذرکاری و کپه‌کاری و اقدامات بیومکانیک شامل سکوبندی و تراس‌بندی همراه با تقویت پوشش گیاهی و اقدامات مدیریت شامل حفاظت و قرق و مراقبت و نگهداری در دست اجراست.

او ادامه داد: امسال از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی ۲۸۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به ۲ شهرستان اردل و کوهرنگ اختصاص داده شد که این اعتبار برای اجرای ساز‌های سنگی وملاتی گابیونی اختصاص داده شد.

محمدی گفت: از محل اعتبارات استانی نیز ۸۷میلیارد ریال مصوب شد که عملیات آبخیزداری در سطح پنج هزار متر مکعب و عملیات بیولوژیک در ۹۰۰ هکتار از اراضی استان اجرا می‌شود.

او افزود: امسال از محل اعتبارات متفرقه نیز ۱۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به منظور مهار سیلاب، کنترل فرسایش و رسوب اختصاص داده شد که با این میزان اعتبار عملیات بیولوژیک در سطح ۲هزار هکتار و عملیات مکانیک در حجم ۲۰هزار متر مکعب اجرا شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازه های آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پس تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر انجام شده شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی احداث مخزن ۱۵۰۰ یک هزار و ۵۰۰ مترمکعبی آب شرب شهر گوجان را شروع کرد.

وی افزود: این مخزن با هدف افزایش امکان ذخیره‌سازی آب آشامیدنی شهر گوجان احداث می‌شود که با بهره‌برداری از آن، شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان و پایداری بیش از پیش آب شرب این شهر باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث این مخزن ذخیره در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع انجام می‌شود.

کریمی عنوان کرد: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه عملیات سنگ‌بری و خاکبرداری این مخزن به پایان برسد مراحل احداث و ساخت و ساز شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهر گوجان جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری را در خود جای داده و از توابع شهرستان فارسان است که در ۳۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

کد خبر 6093739

دیگر خبرها

  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی