Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حمداله رحمتی پور، سرپرست پلیس راهور البرزگفت:  یکی از مهم‌ترین علل افزایش تصادف در اثر استفاده از تلفن همراه، القاء هیجانات کاذب به فرد راننده است، صحبت کردن راننده با تلفن همراه، دریافت تماس تلفنی و ارسال پیامک، حین رانندگی سبب حواس پرتی و کاهش دقت و تمرکز راننده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرپرست پلیس راهور البرز افزود: در بسیاری از موارد تصادف و اصابت خودرو به اشیاء، عابران پیاده و یا خودرو‌های دیگر، زمانی رخ می‌دهد که آن فرد و یا شی در محدوده دید راننده قرار داشته و آشکارا قابل مشاهده است، اما شماره گیری و پاسخ گویی به تلفن همراه و همچنین ارسال و دریافت پیامک موجب عدم تمرکز راننده از محیط پیرامون خودرو شده و فقدان توجه و دید دقیق وی موجب می‌شود که در منطقه عدم فرار قرار گرفته و این موضوع منجر به تصادف می‌شود.

رحمتی پور گفت: استفاده از تلفن همراه، هنگام رانندگی جزء تخلفات حادثه ساز است و پلیس راهور به موجب قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی هنگام مشاهده این تخلف ضمن اعمال قانون در مورد راننده خاطی، نمره منفی نیز برای وی ثبت خواهد شد.

او افزود: به رانندگانی که بر حسب ضرورت قصد استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی را دارند؛ توصیه می‌شود:
۱-قبل از استفاده از تلفن همراه وسیله نقلیه خود را در محل مناسبی پارک و پس از اتمام مکالمه به مسیر خود ادامه دهید.
۲- به شماره تلفن‌ها در هنگام رانندگی نگاه نکنید.
۳- در صورت امکان، از سرنشین خودرو کمک بگیرید تا به جای شما صحبت کند.
۴- اگر به کسی زنگ زدید که در حال رانندگی است مکالمه را متوقف کرده و بعدا" با او تماس بگیرید.
رانندگان عزیز توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و به خاطر داشته باشید، تلفن همراه همراه خوبی در رانندگی نیست و در رانندگی ثانیه‌ها سرنوشت ساز هستند و بی توجهی به قوانین و مقررات در رانندگی می‌تواند به صدمات جبران ناپذیری منجر شود؛ بنابراین با بی توجهی به قوانین، حق زندگی را به راحتی از خود و دیگران سلب نکنیم.
انتهای پیام/ خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصادف رانندگی حواس پرتی استفاده از تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان گفت: مأموران انتظامی کلانتری ۱۵ شهرستان بندرعباس روز گذشته حین گشت زنی در یکی از محلات حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو وانت نیسان مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: راننده خودرو بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد که پس از تعقیب و گریز سریع راننده خودرو را رها و متواری شد که در بازرسی از خودروی توقیفی یک کارتن لوازم یدکی موتورسیکلت‌های سنگین و تعدادی انواع لوازم آرایشی خارجی قاچاق در مارک‌های مختلف کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان ارزش مالی این محموله قاچاق کشف شده در این عملیات را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد.

کد خبر 6094700

دیگر خبرها

  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است