Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:58:05 GMT

۶۴ پرنده وحشی از متخلفان در همدان کشف شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۷۷۴۲

۶۴ پرنده وحشی از متخلفان در همدان کشف شد

«مجید شعبانلو» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بازدید دوره ای و سرزده از پرنده فروشی های شهر همدان در طول سال به صورت مستمر صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: در این راستا طی سه روز گذشته ۲۱ قطعه «سهره طلایی وحشی»، ۲۷ قطعه پرنده «گل بسر» پنج قطعه «سهره زرد»، چهار قطعه «سینه سرخ»، سه قطعه «چرخ ریسک»، سه قطعه «طُرقه» و یک قطعه «بلبل خرما» کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان افزود: این گونه های وحشی توسط صیادان بومی و غیر بومی در مراکز فروش پرندگان و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حال عرضه و فروش بود که کشف و ضبط شد.

شعبانلو اظهار داشت: برخی از روی آگاهی و شماری نیز از روی ناآگاهی اقدام به عرضه این نوع پرندگان کرده بودند که به آنها اخطار کتبی داده شد و در صورت تکرار به مرجع قضایی معرفی می شوند.

وی بیان کرد: از بین ۶۴ قطعه پرنده کشف شده ۶۰ قطعه در طبیعت رها سازی شد و چهار قطعه دیگر به علت قیچی کردن پرها توسط صیادان و ناتوانی در پرواز تا رسیدن به شرایط طبیعی، نگهداری و تیمار می شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه صیادان پرنده «سهره طلایی» را به علت آواز زیبا و «گل بسر» را به خاطر زیبایی زنده گیری می کنند گفت: با توجه به قرار داشتن در فصل صید پرندگان، تیم های یگان حفاظت محیط زیست فضای مجازی و پرنده فروشی را به صورت منظم رصد و پایش می کنند.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

برچسب‌ها شهر همدان اداره کل حفاظت محیط زیست همدان حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر همدان اداره کل حفاظت محیط زیست همدان حیات وحش شهر همدان اداره کل حفاظت محیط زیست همدان حیات وحش حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پارسال بیش از ۳۰ تصفیه‌خانه در واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ساخته شد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که از این شمار ۲۱ تصفیه‌خانه تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
دیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان هم با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است، گفت: ملایر قطب تولید انگور و کشمش و دارای واحد‌های فرآوری کشمش متعددی است که برای پیشگیری از آسیب به محیط زیست از سوی این واحد‌ها نیازمند ایجاد تصفیه خانه در آنها هستیم.

دیگر خبرها

  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان