Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عطاءاله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: طرح جهش تولید مسکن که پیش‌بینی می‌شود ضمن خانه‌دار کردن دهک‌های پایین جامعه سبب اشتغال ۷۰ هزار نفر از افراد جویای کار سیستان و بلوچستان شود تا ۱۵ آذرماه جاری در ۱۳ شهر میرجاوه، دوست محمد، زهک، گُشت، زابل، نوک آباد، زاهدان، سراوان، خاش، رامشار، مهرستان، سیرکان و جالق در محدوده تحت پوشش این اداره‌کل ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس آخرین گزارشات بیشترین آمار نام‌نویسی کننده در این طرح ملی با ۳۱ هزار و ۶۷۷ نفر به شهر زاهدان و هشت هزار و ۶۳۴ نفر به شهر سراوان اختصاص دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با اقدامات مطلوب صورت گرفته ساخت نخستین واحد‌های طرح جهش تولید مسکن استان در قالب یک‌هزار و ۷۶ واحد از ۶ آذرماه جاری در شهر‌های زاهدان و زابل آغاز شده است.

وی استفاده نکردن از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب تاکنون، نداشتن مالکیت شخصی، متاهل بودن و حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا را از شرایط واگذاری مسکن در طرح جهش تولید مسکن عنوان کرد و افزود: به هنگام نام‌نویسی در سامانه طرح نهضت ملی مسکن هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما پس از نام‌نویسی و در مرحله استعلامات تمامی موارد به صورت دقیق بررسی می‌شود.

اکبری تصریح کرد: به دلیل وجود شرایط کرونایی و رفاه حال متقاضیان گرامی برای نام‌نویسی در سامانه https://saman.mrud.ir/ نیازی به مراجعه به دستگاه اجرایی خاصی نیست و این اقدام به صورت اینترنتی قابل انجام است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن و شهرسازی جهش مسکن نام نویسی طرح جهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید