Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سومین نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته امروز در بوشهر آغاز به کار می‌کند. این نمایشگاه عصر امروز آغاز به کار می‌کند.

فردا نیز میز ملی خرما در فرمانداری دشتستان و پنجشنبه همایش ملی خرما در بوشهر برگزار خواهد شد.

استان بوشهر با تولید ۱۶۵ هزار تن محصول از نخلستان‌های خود در فهرست استان‌های خرماخیز کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان با مشکلاتی در زمینه تولید خرما رو به روست از کمبود آب گرفته تا دسترسی به بازار.

پیش از این قول‌ها و برنامه‌هایی برای حل این دو مشکل ارائه شده است. یکی از برنامه‌ها طرح نخلستان برای بهبود روش آبیاری نخل‌ها که در شهرستان دشتستان به عنوان قطب تولید خرما در استان در حال اجرا است.

در مورد فروش این محصول نیز قول داده شده تا دسترسی به بازار‌های خارجی بهبود یابد.

محور پنجاهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر نیز خرما بود.

خورشیدگزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر، ترمیم بازار و اقتصاد خرما پس از شیوع کرونا، ارتقای شاخص بهره‌وری در نخلستان، ارزش افزوده محصولات و تولید محصولات جدید را از اهداف سومین نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته در این استان اعلام کرد.

به گفته او، این نمایشگاه عصر امروز در وسعت۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با شرکت ۶۶ غرفه دار از استان‌های فارس، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، تهران، اصفهان، یزد، هرمزگان، آذربایجان شرقی، خوزستان و بوشهر در محل نمایشگاه‌های بین المللی بوشهر آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر، مهمانان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌ها و شرکت کنندگان در همایش را فعالان اقتصادی، کشاورزان، صنعتگران و سفیران خارجی و مقام‌های دولتی در سطوح مختلف برشمرد.

به گفته گزدرازی، در استان بوشهر ۱۴ هزار بهره‎بردار نخل وجود دارد و ۸۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم به خرما مربوط است. همچنین ۷۵ واحد بسته بندی و فرآوری خرما وجود دارد و حدود ۲۵ هزار تن از صادرات استان بوشهر را این محصول تشکیل می‌دهد.

مهم‌ترین رقم تجاری خرما در استان بوشهر کبکاب است؛ گونه‌ای که گزدارزی معتقد است باید هموار ساختن صادرات آن نقشی مهم در اقتصاد استان دارد، اما با این وجود در سال‌های گذشته به علت پاره‌ای از مشکلات از جمله مسائل ژنتیکی خرمای کبکاب، محدودیت در بسته‌بندی و مرطوب بودن باعث از دست رفتن برخی از بازار‌های هدف این خرما و کاهش صادرات آن شده است.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار بوشهر هم یکی از شاخص‌های مهم تبلور عینی رابطه دولت و بخش خصوصی را فضای کسب و کار دانست که رتبه استان بوشهر در این شاخص ۲۰ است.

باستین با اشاره به اجرای طرح تحول نخلستان و اختصاص اعتبار ملی، حمایت از بخش خصوصی را از اولویت‌های استان بوشهر دانست.

او همچنین رتبه استان را در فضای کسب و کار نسبت به شاخص‌های ارزش افزوده نامناسب دانست، زیرا در کسب وکار رتبه بوشهر ۲۰، اما در ارزش افزوده ۳ است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه خرما خرما صادرات خرما استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر درجه ۲ در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، بوشهر و جم وجود دارد که به اصلاح بستر باغ و انجام عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در باغ‌های درجه ۲ مدیریت باغ ضعیف و برخی از درختان تکریب نشده اند و همین امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده که بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با همکاری اعتبار استانی به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان با مشارکت باغداران جهت اجرای عملیات تکریب نیاز به همت بیشتر باغداران جهت همکاری با جهاد کشاورزی هستیم.

کد خبر 6088999

دیگر خبرها

  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج