Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع سویه جدید کرونا موجب شده تا بسیاری از کشورها محدودیت های پروازی سختگیرانه ای را اتحاذ کنند.

خبرگزاری میزان - سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز دوشنبه اعلام کرد که سویه اومیکرون ویروس کرونا خطر بسیار بالایی برای افزایش مبتلایان دارد. این در حالی است که بسته شدن مرز‌ها توسط کشور‌های بیشتر بر بهبود اقتصادی از همه‌گیری ۲ ساله سایه افکنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش «سی ان ان»، درست در زمانی که بسیاری از کشور‌های جهان شروع به کاهش محدودیت‌های مرزی خود کرده بودند، انتشار گزارش‌های مربوط به بروز سویه جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی باعث شد که بسیاری از آن کشور‌ها دوباره محدودیت‌های مرزی را افزایش دهند.


در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، وزارت خارجه هند اعلام کرد که با ارائه داروها، کیت‌های آزمایش، دستکش، کیت‌های PPE و تجهیزات پزشکی مانند دستگاه تنفس مصنوعی، از کشور‌هایی که در معرض شیوع اومیکرون هستند، حمایت می‌کند.


این وزارتخانه همچنین کشور‌های آفریقایی را تشویق کرد تا واکسن‌های کووید-۱۹ هند را از طریق «کوواکس»، برنامه اشتراک واکسن جهانی سازمان بهداشت جهانی، یا به صورت دوجانبه سفارش دهند.


مشاور ویژه مدیرکل سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه گفت که جمعیت جهان باید فوراا واکسینه شوند تا اطمینان حاصل شود که سویه‌های مختلف ویروس کرونا در آینده  و قبل از شروع به گسترش متوقف می‌شوند.


اکوادور روز دوشنبه در واکنش به ظهور سویه اومیکرون محدودیت‌های مسافرتی جدیدی را برای ورود مسافران از تعدادی از کشور‌های آفریقایی اعلام کرد.


رئیس جمهور این کشور گفت افرادی که از هر کشوری که در فهرست ممنوعه قرار دارند، از ورود به اکوادور منع خواهند شد، حتی اگر آن‌ها فقط در آن کشور‌ها توقف کرده یا از طریق آن کشور‌ها سفر کرده باشند.

بیشتر بخوانید: خسارت ۲ تریلیون دلاری کرونا به صنعت گردشگری هشدار جهانی درباره شیوع سریع سویه «اومیکرون» کرونا

اکوادور از جمله ۶۹ کشوری است که پس از انتشار گزارش‌ها از ظهور سویه اومیکرون محدودیت‌های پروازی و مسافرتی تازه‌ای را اعمال کرده اند.


آشیش جاها، رئیس دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون، دوشنبه گفت که سویه اومیکرون احتمالاا کنترل همه‌گیری کووید-۱۹ را برای کشور‌ها دشوارتر می‌کند.


بر اساس تجزیه و تحلیل و داده‌های جمع‌آوری شده توسط سی ان ان، حداقل ۱۷ کشور و منطقه شناسایی موارد ابتلا به سویه اومیکرون را تایید کرده اند.


اسپانیا و اتریش هر ۲ اولین موارد ابتلا به سویه اومیکرون را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کردند و این در حالی است که آلمان اولین مورد ابتلای خود را بدون سابقه سفر به خارج از این کشور تایید کرد.


جاناتان رینر، تحلیلگر پزشکی سی ان ان دوشنبه گفت که ممنوعیت‌های سفر واقعاً برای جلوگیری از گسترش سویه‌های ویروس کرونا کارایی خاصی ندارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا سویه اومیکرون ویروس کرونا روز دوشنبه کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران

با توجه به ادامه محدودیت‌ سفر هندی‌ها به ایران، این کشور میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود و یمن جایگزین آن شد.

به گزارش ایسنا، علی رمضانی قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام از سه‌شنبه