Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:11:26 GMT

دیدار تازه و نگارش دوباره نامه‌های امید

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۷۹۷۴

دیدار تازه و نگارش دوباره نامه‌های امید

به گزارش ایرنا بدون شک مهمترین مصوبه سفر آیت الله رییسی در زمان تصدی ریاست قوه قضاییه به لرستان راه اندازی دوباره کارخانه ماشین سازی استان بود که اکنون این واحد تولیدی در مراحل خوبی قرار دارد و شنیده ها حاکی از چرخش چرخ دنده های تولید این کارخانه است.

استاندار جدید لرستان ۱۹ آبان امسال در بازدید از مجموعه ماشین سازی خرم آباد ( کیهان) بر اجرای این وعده آیت الله رییسی صحه گذاشت و گفت: مجموعه ماشین سازی لرستان مشکلاتی از جمله مسائل حقوقی و تکمیل تجهیزات دارد که رفع آن در حال انجام است و در حال حاضر حدود ۷۰ نفر در آن  مشغول بکار هستند که این تعداد در شرایط استاندارد باید ۲۵۰ نفر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیویار با اشاره به سفر گذشته آیت الله رییسی به لرستان در زمان تصدی ریاست قوه قضاییه گفت: پس از این سفر، مسائل حقوقی و مالیاتی ماشین سازی با سرعت خوبی رفع و رجوع شده و در حال انجام مراحل پایانی آن است.

وی افزود: بدهی های مالیاتی ماشین سازی پرداخت، جریمه‌های آن با کمک سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و امور مالیاتی بخشوده شده و قرار است به منظور افزایش سرعت عمل و راه اندازی کامل شرکت، تسهیلاتی در سفر آتی رییس جمهوری برای این مجموعه در نظر گرفته شود که در این خصوص حمایت های لازم انجام خواهد شد.

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و قوه قضاییه از دیگر مصوبات سفر ۱۰ فروردین رییس قوه قضاییه به لرستان بود، علاوه بر این سفر آیت الله رییسی در زمان ریاست قوه قضاییه به لرستان بازتاب بسیار خوبی بین مردم  و مسوولان داشت چراکه سخنان وی در آن سفر یکروزه و دستوراتی که صادر کرد موجب خوشحالی و امیدواری مردم شد که در ذیل به اختصار بخشی از این اظهارات عنوان می شود.

تعطیلی درصد بالایی از کارخانه های لرستان

آیت الله رییسی در جلسه جمع بندی سفر فروردین ماه خود به لرستان بیان کرد: در بررسی های انجام شده در خصوص صنعت لرستان متاسفانه درصد بالایی از کارخانه ها تعطیل است که در این راستا باید کارگروه هایی پیگیری کنند تا این واحدهای صنعتی دوباره به مدار تولید برگردد.

وی اظهار داشت: چهار مورد از این واحدها پرونده هایی در دادگستری تهران دارد که باید حداکثر ظرف مدت سه ماه تعیین تکلیف شود و برای بقیه موارد هم باید در استان پیگیری باشیم.

وی با بیان اینکه مسوولان وقت و مدیران نظارتی در زمان تعطیلی و بیکار شدن کارگران این واحدها وظایف خود را انجام نداده اند، ادامه داد: در سال های مختلف این اتفاق ها در استان رخ داده است و مسوولان مربوطه باید نسبت به واحدهای صنعتی حساسیت جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: تعطیل و نیمه تعطیل کردن کارخانجات بسیار اشتباه است و بیکاری در لرستان با این همه ظرفیت معنا و مفهومی ندارد  در حالیکه منابع انسانی توانمند و متعهد لرستان در هر کجای کشور منشا آثار و خدمات خوبی بوده اند.

ضرورت تقسیم عادلانه آب

آیت الله رییسی همچنین با اشاره به مطالبه مردم و مسولان در خصوص عدم تخصیص مناسب آب به لرستان اظهار داشت: در برخی استان ها این گلایه مندی وجود دارد و شورای عالی آب باید بصورت جدی موضوع تقسیم عادلانه آب را دنبال کند،مشکل کمبود آب نیست بلکه مسئله مدیریت آب است.

رییس وقت قوه قضاییه اضافه کرد: لرستان بهره مند از نزولات فراوان و منابع آبی بسیار است و بخشی از تولید آب در این استان صورت می گیرد که شورای عالی آب باید این مهم را به صورت جدی پیگیری کند و تقسیم عادلانه آب در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله رییسی در سفر فروردین ماه خود به لرستان این را هم گفت که باید به دنبال امیدوار کردن مردم باشیم همچنین باید مردم را نسبت به کارآمدی نظام امیدوار کنیم چراکه مردم،انقلاب اسلامی را می‌خواهند و پیرو ولی فقیه هستند اما باید کارها در راستای عدالت صورت گیرد.

اکنون که لرستان در آستانه میزبانی دوباره از آیت الله رییسی در کسوت رییس جمهوری است بارقه های امید بار دیگر در چشم و دل مردم این دیار روشن شده و از همین حالا در تکاپوی نامه نگاری برای رفع مشکلات خود هستند.

مردمی که در سفر فروردین ماه امسال با دیدگاه عدالت محور و فسادستیز آیت الله رییسی  بیش از پیش آشنا شده بودند اکنون به رییس جمهوری او دلخوش کرده اند تا مرهمی بر محرومیت های چند ساله شان باشد.

لرستان همواره به سرزمین مردمان متعهد به نظام و انقلاب، خونگرم، دلاور در دفاع از مرزها و کم توقع شناخته شده است که با وجود بهره مندی از ظرفیت های بسیار گردشگری، منابع آبی، کشاورزی و راههای ارتباطی مهم اما همچنان واژه محرومیت را با خود به همراه دارد.

لرستانی که ۶ هزار و ۳۰۰ شهید جان بر کف را برای سربلندی ایران عزیز و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است با داشتن هشت هزار کیلومتر راه، در مسیر اصلی محورهای شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد، ۲۵ درصد تنوع زیست محیطی کشور را در خود جای داده است، حدود ۲.۵ تن تولیدات زراعی، باغی و دامی دارد و به سرزمین آبشارها و چشمه های جوشان معروف است به نحوی که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول رودخانه های دائمی و فصلی آن است.

هرچند مردم این استان زرخیز از دیرباز تاکنون به تلاش و کارخستگی ناپدیر شناخته می شوند اما متاسفانه با وجود نیروی انسانی و کار جوان به دلیل نبود یا کمبود زیرساخت های مناسب، استان  از روند توسعه صنعتی در حوزه های دارای ظرفیت جا مانده است و کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن آن همچنان در گیر و دار روش های سنتی و یا تجهیزات قدیمی است.

آیت الله رییسی رای نخست مردم این استان بود، مردمی که به شعار و برنامه های عدالت محور و فساد گریز وی رای دادند تا شاید آلام چند ساله آنها در خصوص بیکاری، تورم و فلاکت کمی تسکین یابد.

اکنون که در آستانه سفر دولت سیزدهم به لرستان هستیم فضای امیدبخش و مثبتی در این استان شکل گرفته است، انگار که مردم این دیار هنوز سفر انجام نشده، منتظر آثار مثبت و زدودن غبار محرومیت از چهره دیارشان هستند، انتظارات از دولت آیت الله رییسی برای لرستان محروم در محافل عمومی و صفحات مجازی و رسانه ای دست به دست می شود، از حوزه های فرهنگ و ورزش گرفته، تا اقتصاد، رفع مشکل بیکاری، ایجاد زیرساخت های صنعت گردشگری، انتصاب های به دور از رابطه، کشاورزی و مقوله مهم تخصیص آب که می توان گفت یکی از اصلی و عمومی ترین مطالبات لرستانی ها از دولت سیزدهم است.

این خواسته ها و درد دل مردم لرستان از هم اکنون به نامه هایی تبدیل شده است و برای تحویل آن به هیات همراه رییس جمهوری منتظر هستند، نامه هایی که بسیاری از مردم استان نتایج آن را در زمان ریاست آیت الله رییسی بر قوه قضاییه دیده اند و این بار با امید بیشتری برای رفع نگرانی و تنگناهایشان دست به قلم شده اند.

به گفته مسوولان استان، نبود زیرساخت، عدم تخصیص اعتبارات بانکی و نبود سرمایه در گردش، عملا این استان را به یکی از بیکارترین استان های کشور تبدیل کرده که موجب شده سالانه ۱۲ هزار نفر از این استان مهاجرت کنند و همین آمار، لرستان را در صدر استان های مهاجرفرست قرار داده است.

نرخ غیررسمی بیکاری در لرستان تا ۳۰ درصد هم عنوان می شود اما این رقم به صورت رسمی از ۱۳ تا حدود ۱۶ درصد اعلام می شود که با این وجود هم همچنان استان رتبه های نخست بیکاری کشور را در بین استانها دارد.

بیکاری و مشکلات معیشتی از اصلی ترین دغدغه های مردم لرستان هستند که بدون شک حجم بسیار زیادی از نامه های مردمی را در سفر آینده رییس جمهوری به خود اختصاص می دهد چراکه در سال های اخیر وضعیت این شاخص ها در استان مطلوب نبوده و امسال هم مشکلات خشکسالی بر مصائب باقی مانده از سیل ۹۸ انباشته شده و مسائل مالی و اقتصادی بیشتری در بر گرفته است.

همچنین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت لرستان  بطور مستقیم و غیر مستقیم از زیربخش‌های این حوزه ارتزاق می‌کنند، کشاورزان دیم کار استان در مقاطعی به دلیل نبود بارش به موقع و مشروب نشدن زمین های کشاورزی، تولید اقتصادی ندارند و در مواردی نیز متضرر می‌شوند که با توجه به خسارت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خشکسالی امسال به بخش کشاورزان، نامه هایی بسیاری از درد دل این قشر به رییس دولت سیزدهم نوشته خواهد شد.

قرار است آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و اعضای هیات دولت، در آینده نزدیک به لرستان سفر کنند.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی سفر استانی دولت لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی سفر استانی دولت سید ابراهیم رییسی سفر استانی دولت لرستان آیت الله رییسی رییس جمهوری قوه قضاییه ماشین سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح نور که به همت نیروی انتظامی در حال اجراست، مایه قوت قلب و امید مردم به ویژه مؤمنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: مردم توقع داشتند با مظاهر بی عفتی و بی حیایی و اینکه بعضاً در کوچه‌ها و خیابان‌ها عده‌ای بسیار هنجارشکنانه رفت و آمد می‌کنند برخورد شود.

وی تصریح کرد: این طرح ثابت کرد که نظام قصد دارد بسیار با تدبیر و حکیمانه این برخورد را انجام دهد اما قوای سه گانه باید در اسرع وقت یک قانون دقیق و کامل در حوزه عفاف و حجاب تصویب و اجرا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق مطرح کرد: اجرای طرح نور به صورت موقتی است تا آن قانون موردنیاز تصویب و اجرا شود و به نظر می‌رسد که تمام نهادهای فرهنگی در این امر در حال کمک هستند.

وی با بیان اینکه هجمه بسیاری از سوی دشمن وارد می‌شود اما نهادهای فرهنگی نیز با تمام توان در حال فعالیت هستند، گفت: با این کار خط ما از دشمن به ویژه مواجب بگیران که مأمور ایجاد ابتذال در ایران هستند جدا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: دشمنان در این عرصه هم سیلی محکمی از مردم خواهند خورد و این ملت با اتکا به فرهنگ ایرانی و اسلامی خود پاسخ هجمه‌های فرهنگی ابتذال را خواهند داد.

کد خبر 6088415

دیگر خبرها

  • امید تازه در پروژه ۱۰ساله لرستان/ برج‌های دوقلو احیا می‌شود؟
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • دیدار مردم جنوب غرب تهران با رییسی (عکس)
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • قطبی: می‌خواهیم بازی به بازی پیشرفت کنیم