Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در اختیار استان‌ها جهت حل مشکلات اشتغال و موانع تولید قرار می‌گیرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 9 آذر) مجلس درباره  گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل(44) قانون اساسی در مورد نحوه اجرای بند(الف)تبصره(18) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، گفت: یکی از اتفاقات مبارکی که در قانون بودجه 1401 رخ داد این بود که برخلاف سال‌های گذشته که بخشی از مصارف در دل تبصره 14 صرفاً بدون اینکه برای حوزه رشد اقتصادی و اشتغال پایایی ایجاد کند، هزینه می‌شد، برای اولین بار در قانون بودجه 1400 این اعتبار 32 هزار میلیارد تومانی که یکی از اجزای تبصره 14 بود به بند (الف) تبصره (18) برای حوزه تولید و اشتغال منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با یک وجه ممیز و آن تلفیق منابع بودجه دولت با منابع بانکی و اهرم کردن این منابع برای اینکه پیش از آن چیزی که دولت برای بیکاری در نظر گرفته بود از طرف منابع بانکی هم تجهیز شود و بشود با یک ضریب فزاینده به مسائل اشتغال و بیکاری کمک کرد.

وزیر امور اقتصاد و امور دارایی تصریح کرد: نکته دوم متناسب کردن آن با نرخ بیکاری استان ها است بدین معنا که منابع اهرمی حاصل از تلفیق بانک، بودجه متناسب با نرخ بیکاری استان‌ها که در نتیجه منابع ارزان قیمت، با نرخ پایین پیدا کرده و هر استانی که بیش از همه مشکل بیکاری داشت بیشتر از آن بهره‌مند می‌شد و قس علی هذا.

خاندوزی افزود: در ماه های گذشته دستور‌العمل اجرایی این تبصره در 18 خرداد سال جاری مصوب شد که متأسفانه یکی از نقاط ضعف آن به دولت گذشته برمی‌گردد که مصوبه خرداد ماه را سازمان برنامه و بودجه به همان رویه موافقتنامه‌ها که باید از طریق دستگاه‌ها مبادرت می‌کرد، رد پایی را در مصوبه گذاشت که در این سه ماهه که در خدمت دولت سیزدهم و مردم هستیم بخشی از وقت ما صرف حل مشکل خردادماه شد تا در اینجا منابع اشتغال با موافقتنامه‌ها گره نخورد.

وی بیان کرد: پیگیری و عملکرد دوم ما تعیین سهم استان‌ها بود که از اعتبارات بند الف تبصره 18 استفاده کنند که سلسله جلساتی برگزار شده، درخواست‌های مکتوب و کارشناسی استان‌ها در این زمینه آمد و بعد از جلسات و درخواست‌ها جمع‌بندی نهایی صورت گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: 5 جلسه کارگروه تخصصی ملی در این زمینه صورت گرفت، قراردادهای عاملیت بانک‌ها تعیین تکلیف شد، دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی نیز با پیگیری‌های صورت گرفته، انجام شد.

خاندوزی در ادامه به نحوه تحقق اعتبارات استانی اشاره کرد و گفت: در استان ها دستورالعملی ارائه شد تا پایان تیرماه به دبیرخانه ها برنامه خود را ارائه کنند، در مجلس و دولت کسی انتظار ندارد پول پاشی بدون ایجاد اشتغال صورت گیرد، از این رو دولت تلاش کرد برنامه مدونی از دستگاه ها بگیرد تا بتواند طبق مصوبه مجلس اعتبار 32 هزار میلیارد تومانی را برای ایجاد اشتغال پایدار اختصاص دهد، از سوی دیگر با همکاری وزارت امور اقتصادی، مشکل سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص این اعتبار حل و فصل شد.

وی بیان کرد: 13 آذرماه با کمک وزارت کشور تمامی استانداران فراخوانده شدند تا برای اجرای بند (الف) تبصره 18 قانون بودجه، نسبت به اولویت بندی استان ها و و ایجاد اشتغال پایدار برنامه ریزی کنیم. پیش بینی ما این است که اجرای قانون در ماه آینده انجام می شود و به ماه های بهمن و اسفند موکول نخواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: انتظار ما این است که در زمان ارائه بودجه 1401 در 15 آذرماه، مجلس همین مسیر را ادامه دهد، چرا که نیازمندیم تسهیلات ارزان قیمت با بالاترین بازده به عنوان اهرم اشتغالزایی ادامه یابد. بنابراین اگر به مسیر سال های گذشته بازگردیم و هزینه کردها، درست نباشد، شاهد اشتغالزایی و رفع محرومیت نخواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس امور اقتصادی قانون بودجه وزیر امور استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورا در واکنش به گزارش بازدید امانی از محله جوادیه گفت: سد معبر به یک فرهنگ تبدیل شده است. اگر مردم از این افراد خرید نکنند چنین شرایطی پیش نمی آید اما این موضوع به یک فرهنگ اشتباه تبدیل شده و عادی شده است.

او با بیان اینکه تمام مسائل تخصصی و دغدغه ما وسایل حمل و نقل عمومی است افزود: کسی که در شورا مسئله شخصی با دیگری ندارد و همه دغدغه رفع مشکلات حمل و نقل عمومی هستند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: می‌توان استفاده از دوچرخه در روزهای سه شنبه را دوباره رواج داد و به جای اینکه دوچرخه‌ها زیر باد و باران از بین برود، بهتر است در صورت استفاده مردم از بین برود.

او ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته این موضوع را مطرح کرد که اگر زمینی در اختیار آنها قرار بگیرد با توان خود و یا خیرین مدرسه ساز نسبت به ساخت مدارس و نوسازی آن اقدام خواهند کرد.

در ادامه نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران امروز در جلسه علنی شورا به شهرداری تهران پیشنهاد کرد به منظور احیا و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری، ۱۰ هزار دوچرخه به صورت رایگان در اختیار دبیرستان‌های پسرانه کم برخوردار پایتخت قرار دهد.

سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه در دوره‌های گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر تهران ساخته شده که حدود ۸۰ کیلومتر آن در سطح پارک ها و بوستان ها است، گفت: متأسفانه این مسیرها بلا استفاده اند و ۳۰۰ دوچرخه سوار روی این ۳۰۰ کیلومتر مسیر نداریم!

او افزود: به شهردار تهران پیشنهاد کردم چون این وسیله حمل و نقل توسط مردم ما انتخاب نشده است و با ورود موتورهای برقی هم فکر نمی‌کنم دیگر جایی برای دوچرخه در بعد حمل و نقل پیدا شود، این بودجه‌ای که ما برای نگهداری مسیر دوچرخه در معاونت حمل و نقل دیده ایم به صورت عمده دوچرخه خریداری شود و به صورت رایگان به دبیرستان ها اهدا شود. با این رقم چیزی در حدود ۱۰ هزار دستگاه دوچرخه می توان خریداری کرد.

آقامیری با تأکید بر اینکه این بودجه سالانه صرفا هزینه خرید رنگ و ... می شود تاکید کرد: شهرداری ۱۰۰ دبیرستان کم برخوردار سطح شهر را شناسایی کند و به آنها دوچرخه رایگان اهدا کند. با این اقدام نوجوانان ما مسیر مدرسه تا منزل را با دوچرخه طی کنند. در اوقات فراغت هم می توانند خرید منزل و رفت و آمدهای خود را داشته باشند. آن وقت است که می توانیم با خیال راحت بگوییم ۱۰ هزار نوجوان از این مسیرها استفاده می کنند.

کد خبر 848391 منبع: ایسنا برچسب‌ها فرهنگ شوراى شهر تهران دوچرخه سواری

دیگر خبرها

  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی