Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@18:05:20 GMT

متراژ خانه‌های خانوارها آب می‌رود

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۸۳۴۳

متراژ خانه‌های خانوارها آب می‌رود

میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران در آبان ۱۴۰۰ به حدود ۳۲ میلیون تومان رسید و واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متری بیشترین تقاضا را داشته است.

به گزارش مشرق، بررسی تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ۱۴۰۰ حاکی از آن است که متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی با ۱.۲ درصد رشد نسبت به مهر ماه به حدود ۳۲ میلیون تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۷.۷ رشد پیدا کرده که نشان دهنده آن است که رشد نقطه به نقطه آبان ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ کمتر بوده که نشان دهنده کند شدن رشد قیمت مسکن در سال ۱۴۰۰ است.

حجم معاملات مسکن در آبان سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در این مدت ۷ هزار و ۳۰۴ واحد مسکونی معامله شده است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۲ درصدی بیشترین معامله را به خود اختصاص داده است از طرفی حجم معاملات مسکن در مقایسه با آبان ۱۳۹۹ معادل ۶.۹ درصد کاهش داشته است.

بررسی‌ها حاکی از آن که در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه ۵ با سهم ۱۳.۸ درصدی بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است از طرفی منطقه ۱۰ با سهم ۹ درصدی و منطقه ۲ با سهم ۸.۳ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی واحدهای مسکونی معامله شده متری ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان سهم ۱۷.۲ درصدی از معاملات را به خود اختصاص داده که بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که توزیع حجم معاملات به گونه‌ای بوده که ۶۱.۶ دهم درصد واحد مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع شهر تهران که حدوداً ۳۲ میلیون تومان بوده معامله شده است.

واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متری در معاملات آبان ۱۴۰۰ با سهم ۱۶.۱ درصدی بیشتری سهم از معاملات انجام شده را داشته در این بین واحدهای ۶۰ تا ۷۰ متری با سهم ۱۵.۷ درصدی در رتبه دوم و واحدهای ۷۰ تا ۸۰ متری به سهم ۱۲.۳ درصدی در رتبه سوم قرار گرفته است؛ به طور کلی واحدهای کمتر از ۸۰ متر سهم ۵۹ درصدی از معاملات آبان ۱۴۰۰ را داشته است.

در آبان ۱۴۰۰ واحدهای مسکونی با ارزش یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با سهم ۱۸.۹ درصد بیشترین سهم از معاملات را نصیب خود کرده است و پس از آن واحدهای دارای ارزش ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان با سهم ۱۸.۸ درصدی در رتبه دوم و واحدهای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی تا ۲ میلیارد تومانی با ۱۳.۳ درصد در رتبه سوم قرار گرفته است به طور کلی واحدهای با ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان سهم ۵۱.۳ درصدی از معاملات آبان را به خود اختصاص داده است.

بررسی تحولات بازار اجاره بهای مسکن نشان می‌دهد شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران در آبان ۱۴۰۰ رشد ۵۱.۶ درصدی داشته و همین شاخص در کل مناطق شهری سهم ۵۴.۹ درصد را داشته است.

بررسی معاملات واحدهای مسکونی انجام شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نشان می‌دهد منطقه یک با متوسط قیمت متری ۷۲ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان گران‌ترین منطقه شهر تهران در آبان ۱۴۰۰ بوده از طرفی منطقه ۱۸ با قیمت متری ۱۴ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان ارزان‌ترین منطقه معامله شده در شهر تهران بوده است بررسی تعداد معاملات نیز حاکی از آن است که منطقه ۵ با هزار و ۱۱ فقره معامله بیشترین تعداد معاملات آبان ۱۴۰۰ را با متوسط قیمت ۳۸ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان داشته است و از طرفی منطقه ۱۹ با ۵۶ فقره معامله و متوسط قیمت ۱۷ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان کمترین تعداد معاملات بازار مسکن در آبان ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده است.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو اخبار اقتصادی بازار مسکن قیمت آپارتمان قیمت مسکن مسکن خانه آپارتمان خود اختصاص داده تعداد معاملات درصدی در رتبه معاملات آبان میلیون تومان واحد مسکونی نشان می دهد هزار تومان متوسط قیمت یک میلیارد معامله شده حاکی از آن ۳ درصد ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه مصوب سال گذشته منطقه ۷ شهرداری اصفهان ۴۸۴ میلیارد تومان بود که پس از اصلاح به ۵۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این افزایش غالباً در پروژه‌های عمرانی صورت گرفت.

وی افزود: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحقق بودجه سال گذشته این منطقه نسبت به بودجه مصوب ۱۰۶ درصد و نسبت به اصلاح بودجه ۹۸ درصد بوده است، گفت: بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۲ برای پروژه‌های شاخص ۳۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری با رشد ۳ برابری به ۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

سلطان‌آقایی ادامه داد: پروژه‌های مهم منطقه‌ای در بودجه سال گذشته معادل ۵۵ میلیارد تومان اعتبار داشت که در سال جاری با رشد دو برابری به ۱۰۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با پروژه‌های منطقه‌ای سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب داشتیم که با رشد ۷۰ درصدی در سال ۱۴۰۳ به ۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه‌های محله محور در منطقه گفت: سال گذشته ۸۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محل محور منطقه ۷ در نظر گرفته بودیم که سال جاری همان رقم را حفظ کردیم و بر اساس همین اعتبار پروژه‌ها را تعریف کردیم.

سلطان‌آقایی تصریح کرد: ردیف‌های مستمر منطقه ۷ سال گذشته ۹۵ میلیارد تومان بود و عمدتاً در حوزه عمرانی مصرف شد که در سال جاری به رقم ۱۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بودجه بخش جاری منطقه ۷ از ۱۳۴ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۳۲ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است و ۶۰ درصد بودجه سال گذشته منطقه از طریق صدور پروانه ساختمانی محقق شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به جمعیت بالا و ظرفیت‌های بالقوه موجود در این منطقه تاکید کرد: رویکرد شهرداری منطقه ۷ در سال جدید حرکت به سمت درآمدهای پایدار و توجه به افزایش پروژه‌های مشارکتی در منطقه است.

کد خبر 748707

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲