Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتیوپی آغاز حمله‌ای در مرزهای خود با سودان را تکذیب کرده و نیروهای منطقه تیگرای را مسؤول درگیری‌های مرزی دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سخنگوی دولت اتیوپی ضمن تکذیب گزارش‌ها از حمله ارتش این کشور به سودان، این گزارش‌ها را بی‌اساس دانست و گفت: یک گروه بزرگ از شورشیان، راهزنان و تروریست‌ها وارد خاک سودان شدند و یگانی از نیروهای دفاع ملی اتیوپی و شبه‌نظامیان محلی آنها را از پا درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جبهه آزادسازی تیگرای در حال حاضر تمرین‌هایی را در خاک سودان انجام می‌دهد و از سوی جبهه‌های حامی خارجی پشتیبانی می‌شود.

سخنگوی دولت اتیوپی در ادامه گفت: اتیوپی دنبال حل "مسالمت‌آمیز" این مساله است.

او با اشاره به ارتش اتیوپی تاکید کرد: نیروهای دفاع ملی قصدی برای آغاز حمله به هیچ کشور دارای حاکمیت ندارند.

همچنین این مسؤول آدیس آبابا گفت: زمین‌هایی وجود دارند که نیروهای سودانی به آنها یورش برده‌اند و دولت برای حل‌وفصل درگیری‌ها با یک روند مسالمت‌آمیز و از راه گفتگو و مذاکره تلاش می‌کند.

ارتش سودان روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن شش تن از نیروهایش و زخمی شدن بیش از ۳۱ افسر و سرباز در حمله‌ای در منطقه الفشقة خبر داده و برخی گروه‌های مسلح و شبه‌نظامی وابسته به ارتش اتیوپی را مسؤول این حمله دانست.

طبق بیانیه ارتش سودان این منطقه در سال گذشته شاهد درگیری‌های خونینی بود که طی آنها ۹۰ تن از نیروهای این ارتش کشته شدند.

برخی کشاورزان اتیوپیایی از چند سال قبل در منطقه الفشقة که سودان آن را بخشی از خاک خود می‌داند، کشاورزی می‌کنند.

نوامبر ۲۰۲۰ تقریبا همزمان با اقدام آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی در اعزام نیروهای ارتش این کشور به منطقه تیگرای برای سرکوب جبهه آزادسازی تیگرای، خارطوم نیز سربازانی را در منطقه الفشقة مستقر کرد که آدیس آبابا آن را اقدامی تحریک‌آمیز دانست.

طبق برآوردهای سازمان ملل، درگیری‌های مسلحانه در شمال اتیوپی باعث شده هزاران تن در این منطقه کشته شده و صدها تن دیگر نیز در آستانه خطر گرسنگی قرار بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتیوپی سودان درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان

بازدید 8 پس از آنکه سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای از دستگیری گروهی از شبکه پشتیبانی جیش العدل خبر داد، از ساعتی تصاویری از تبادل آتش در زاهدان منتشر شده است. بر اساس گزارش‌های اولیه در پی رصد و پایش گسترده اطلاعاتی یک تیم تروریستی در خیابان کوثر زاهدان توسط نیروهای امنیتی شناسایی و به محاصره در آمده و هم‌اكنون درگیری میان نیروهای امنیتی و این تیم تروریستی در جریان است. نخستین تصاویر این درگیری که توسط محلی‌ها ثبت و منتشر شده را می‌بینید. بر اساس این تصاویر پهپاد شناسایی سپاه در حال پوشش هوایی منطقه درگیری است.

دیگر خبرها

  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد