Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فارز رضایِف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در سفری رسمی به عربستان سعودی با همتای سعودی خود دیدار کرد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز سه شنبه (امروز) بیانیه‌ای درباره سفر معاون این وزارتخانه به عربستان سعودی منتشر کرد.

طبق بیانیه این وزارتخانه، «دور اول رایزنی بین وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری آذربایجان و پادشاهی عربستان سعودی در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۲۱ (دوشنبه هشتم آذر) در ریاض برگزار شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فارز رضایِف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به عنوان رئیس هیات اعزامی این کشور با هیات ریاض به ریاست «ولید بن عبدالکریم الخریجی» معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به روایت باکو، در این دیدار وضعیت کنونی روابط جمهوری آذربایجان و عربستان سعودی و راه‌های توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، امور انسان‌دوستانه و دیگر زمینه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. آنها همچنین در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی مورد علاقه طرفین تبادل نظر کردند.

 


«فارز رضایِف» و «ولید بن عبدالکریم الخریجی»

 

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از رایزنی هیات اعزامی باکو به ریاض درباره وضعیت منطقه پس از جنگ سال گذشته با ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

طبق بیانیه این وزارتخانه، «طرف آذربایجانی (به هیات عربستان سعودی) اطلاعاتی در مورد وضعیت پس از درگیری در منطقه از جمله عملیات بازسازی در مناطق آزاد شده ارائه کرد».

سفر هیات باکو به ریاض و صحبت درباره وضعیت منطقه پس از جنگ سال گذشته و ۴۴ روزه با ایروان، چند روز بعد از نشست سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام شد.

الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه جمعه هفته گذشته در شهر سوچی این کشور نشست مشترک داشتند.

این دیدار به دنبال درگیری‌های شدید مرزی باکو و ایروان انجام شد و به گفته پوتین، در نشست توافق شد تا پیش از پایان سال جاری میلادی، سازوکارهای تعیین مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ایجاد شود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ارمنستان خارجه جمهوری آذربایجان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

معاون اقتصادی وزیر امو خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد صبح امروز وارد ریاض شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه امروز صبح در فرودگاه ریاض مورد استقبال علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان قرار گرفت.

صفری برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» با حضور سران کشورها و سیاستگذاران  اقتصادی کشورهای مختلف جهان به عربستان سفر کرده است.

هدف از این نشست یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی مرتبط با مسائل بشردوستانه، تغییرات اقلیمی و موضوع‌های اقتصادی عنوان شده است.

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایرانتعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ