Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@11:50:27 GMT

خدمات عکاسی صنعتی

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۰۲۳۲

خدمات عکاسی صنعتی

برای درک دقیق تاثیرات خدمات عکاسی صنعتی به فروش محصول و برندسازی باید گفت که اگر (به طور کلی) تبلیغات برای محصولات و خدمات وجود نداشت و ارائه آن ها صرف به محله، منطقه، شهر و یا استان محل تولید محصول محدود می شد، چه مجموعه هایی ممکن بود به واسطه رشد کمتر از فعالیت در حوزه کاری خود صرف نظر کرده و سرمایه خود را از بخش تولید بیرون می کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به اینجا کاملا مختصر راجع به خدمات عکاسی صنعتی صحبت کرده ایم، امّا توضیحات مفصل تر و بیشتری برای بررسی خدمات عکاسی صنعتی در ادامه همین مطلب موجود است که به صورت کامل خدمات عکاسی صنعتی را معرفی کرده و جزئی ترین نکات مهم برای این کار را مطرح می سازد. در نظر داشته باشید که خدمات عکاسی صنعتی مجموعه مدرن طرح به واسطه تجارب فراوانی که در سایت نیز موجود است، کیفیت بالایی را به مخاطبان عکاسی صنعتی ارائه می دهد.

عکاسی صنعتی چیست؟

برای درک درست عکاسی صنعتی ما ۳ مسئله را تشریح خواهیم کرد به وضوح اهمیت خدمات عکاسی صنعتی درک شده و برای مطالعه مطالب تخصصی ادامه این مطلب آماده شوید.

تصور کنید کارخانه ای به تازگی به تولید انواع مواد غذایی مثل طعم دهنده ها و غذاهای کنسروی روی آورده است. چه تعداد مجموعه از قبل در این حوزه فعال هستند؟ از آنجایی که جواب این سوال نامشخص است پس کارخانه ی تازه وارد باید به نحوی محصولات خود را تبلیغ کرده و در ذهن مخاطب جای بگیرد. در گذشته تبلیغ و معرفی محصول به واسطه استخدام نیروی انسانی و ارسال آنها به فروشگاه های مواد غذایی انجام می شده است. هر چند این روش خوب بوده، اما محدوده ی کمی از تولید محصولات برای سفارش آن و ارائه اش در فروشگاه مطلع می شدند.

در اینجا است که عکاسی صنعتی با ثبت عکس محصول به بهترین روش ممکن که در ادامه گفته خواهد شد، وارد کار شده و با ثبت عکس محصول و قرار دادن تبلیغات تلویزیونی، تیزرهای تبلیغاتی، بیلبوردهای تبلیغاتی و... به کمک کارخانه آمده و تبلیغ محصول را به منطقه گسترده تر منتقل می کند.

اگر کارخانه مذکور قصد برندسازی داشته باشد در کنار تبلیغات عامیانه مثل تبلیغات کلامی، ایجاد سایت در بستر اینترنت و ... باید از لوگو و محصولات خود برای حضور در بیلبوردها، تبلیغات تصویری و ویدئویی، حضور در جلد مجلات و... نیاز به عکاسی صنعتی حرفه ای دارد. مجددا اگر کارخانه قبلی را فرض کنیم، حتی اگر این کارخانه با بزرگترین و مشهورترین افراد برای تبلیغات (به ازای هزینه های زیاد) به توافق برسد، حتما این تبلیغات باید به وسیله عکاسی صنعتی ثبت و ارائه شود تا بهترین تاثیر ممکن را روی برند و محصولاتش بگذارد. تکنیک های عکاسی صنعتی

این تکنیک حاصل تجربه و سال ها فعالیت در حوزه عکاسی صنعتی است که هر کدام تاثیرات زیادی را (براساس شرایط قابل استفاده خود) روی خروجی عکاسی صنعتی دارند.

- عکاسی صنعتی با تکنیک HDR

- نور پردازی حرفه ای و اصولی

- عکاسی ۱۸۰ و ۳۶۰ درجه (عکاسی صنعتی به روش پاناروما)

- عکاسی هوایی

- عکاسی صنعتی با محیط سازی و یا طراحی دکور

- ویرایش عکس با نرم افزارهای گرافیکی در رایانه

عکاسی صنعتی تبلیغاتی

در دو قسمت قبلی این مقاله هر مطلبی که درج شده است، بر عکاسی صنعتی تبلیغاتی اصرار دارد. هر چند در قسمت بعد به بررسی عکاسی صنعتی حرفه ای می پردازیم اما لازم است بدانید که این ۲ موضوع با یکدیگر متفاوت هستند.

اگر خدمات عکاسی صنعتی به کمک تبلیغ محصول و برند بیاید، وارد حوزه عکاسی صنعتی تبلیغاتی شده ایم. این موضوع به قدر گسترده است که به ازای هر محصول در هر حوزه یا هر محصول تولید شده توسط یک برند نکاتی واضح و پنهان وجود دارد و تنها افراد خبره و فعال درعکاسی صنعتی با یک نگاه می توانند آن نکات را درک کرده و به بهترین شکل ممکن از آن برای تبلیغ محصول استفاده کنند.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی باید به نحوی باشد که مخاطب با دیدن آن در سریعترین زمان ممکن بتواند نکات خاص و منحصر به فرد محصول را درک کند تا اگر در هر زمانی به خرید این محصول افتاد، محصول را تنها با نام برند به یاد آورده و به همین دلیل به سمت تهیه محصول مورد نظر برود. خدمات عکاسی صنعتی با محیط سازی صحیح، پررنگ تر کردن خصوصیات مثبت محصول، انتخاب پس زمینه درست، انتخاب زاویه صحیح از محصول، نورپردازی صحیح و.... بهترین عکس ممکن را از محصول برای تبلیغات تولید می کند.

روش های عکاسی صنعتی تبلیغاتی عکاسی با پس زمینه سفید: در این روش محصول در محوطه ای با محیط سفید و بدون هیچ تغییراتی قرار گرفته و عکاسی صورت می گیرد. در بیشتر این موارد این نوع عکاسی برای ثبت عکس در فروشگاه های اینترنتی مورد استقبال قرار می گیرد. عکاسی دکوراتیو: در این کاربرد عکاسی صنعتی برای تبلیغات، در ابتدا یک محیط دکوری و ساختگی زیبا و مناسب برای عکاسی محصول طراحی می شود تا با ثبت عکس در جلوه ای چشم نواز، تبلیغات محصول صورت گیرد.

۳.عکاسی فتومونتاژ: در این مدل عکس، سوژه عکاسی جداگانه عکسبردای شده و توسط نرم افزارهای تصویرسازی در رایانه در کنار یکدیگر قرار می گیرند. از آنجایی که این مدل عکس ساختگی است تسلط بر نرم افزار اولویت بالایی دارد.

۴.عکاسی ماکرو: اگر محصولی (مثل جواهرات و زیورآلات) وجود داشته باشد که نمایش جزئیات در آن بسیار مهم است، باید با استفاده از لنزهای مختص این کار عکاسی صنعتی به روش ماکرو صورت بگیرد.

دلایل استفاده از خدمات عکاسی صنعتی فرد خبره در عکاسی صنعتی بعد از مشخص شدن سوژه عکاسی با بررسی ها لازم در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند بهترین ایده ها را (حتی ایده هایی که به ذهن مالک سوژه خطور نکرده باشد) برای عکاسی صنعتی در نظر بگیرد و با استفاده از هنر عکاسی خود و زبردستی افراد خبره در به کار بردن مهارت برای استفاده از نرم افزارهای طراحی در رایانه، بهترین خروجی ممکن از سوژه را به سفارش دهنده تحویل دهد. این موضوعات بیشتر برای عکاسی صنعتی تبلیغاتی مهم است، سفارش هایی که به تبلیغات و جذب مخاطب نیاز دارد. یک عکس حرفه ای از سوژه ها مورد نظر در مقابل هزاران عکس معمولی از همان سوژه ارزش دارد. زیرا هر چند ممکن است در ذهن مخاطب تکراری شود، اما قطعا مخاطب را جذب می کند تا از تکرای شدن جلوگیری کند و نتواند در ذهن مخاطب جای خود را حفظ کند. برندسازی و تبدیل یک نام به برند (که همین برندسازی یکی از دلایل استفاده از عکاسی صنعتی است) تنها با عکاسی درست و ارائه محتوا از برند (یا مزایا یک برند) در قابل یک تصویر به مخاطب ممکن است زیرا تجربه عکاسان صنعتی باعث می شود تا بتوان چنین عکسی را برای برندسازی تهیه و ارائه داد. کد خبر 640307 برچسب‌ها عکس - عکاس تبلیغات مجله چطور عکاسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عکس عکاس تبلیغات عکاسی صنعتی تبلیغاتی خدمات عکاسی صنعتی عکاسی صنعتی عکاسی صنعتی برای تبلیغ ثبت عکس حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در جریان جلسه اخیر خود با سرمایه‌گذاران برای اعلام گزارش مالی سه ماهه ابتدایی این شرکت، به آنها اعلام کرد که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد. متا هفته گذشته دستیار هوش مصنوعی Meta AI را به اینستاگرام، فیسبوک، واتس‌اپ و مسنجر اضافه کرده بود تا وارد رقابت جدی‌تری با ChatGPT شود.

متا برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ سود ۴.۷۱ دلار به ازای هر سهم و درآمد ۳۶.۴۶ میلیارد دلاری را گزارش کرد. اما پیش‌بینی آن برای سه ماهه دوم باعث‌شد تا سهامش به‌اندازه ۱۶ درصد سقوط کند. 

به گزارش ورج، زاکربرگ در جریان این جلسه به سرمایه‌گذاران گفته است:

 «سرمایه‌گذاری برای ایجاد این تجربیات جدید، یک برنامه بلند مدت بسیار خوب برای ما و سرمایه‌گذارانی بوده است که همراه ما بوده‌اند؛ و نشانه‌های اولیه آن نیز کاملاً مثبت بوده است. اما ساخت هوش مصنوعی پیشرو نیز نسبت به سایر تجربیاتی که به برنامه‌های خود اضافه کرده‌ایم، کار بزرگ‌تری خواهد بود و احتمالاً چندین سال طول می‌کشد.»

رویکرد‌های متا برای کسب درآمد از هوش مصنوعی

او در ادامه گفت که دستیار هوش مصنوعی متا از زمانی که به‌طور گسترده در دسترس قرار گرفته است، توسط «ده‌ها میلیون نفر» آزمایش شده است. زاکربرگ می‌گوید که متا در حال حاضر راه‌های متعددی را برای کسب درآمد از طریق Meta AI در نظر دارد:

 «راه‌های مختلفی برای ایجاد یک کسب‌وکار عظیم وجود دارد، از جمله مقیاس‌بندی پیام‌های تجاری، معرفی تبلیغات یا محتوای پولی در تعاملات هوش مصنوعی، و اجازه دادن به مردم برای استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ‌تر و دسترسی به محاسبات بیشتر؛ و علاوه بر اینها، هوش مصنوعی درحال‌حاضر به ما کمک می‌کند تا تعاملات خود با برنامه‌ها را بهبود بخشیم، که این امر به طور طبیعی منجر به دیدن تبلیغات بیشتر و بهبود مستقیم تبلیغات برای ارائه ارزش بیشتر می‌شود.»

مارک زاکربرگ پیش‌بینی‌کرده که طی سال‌های آینده، هوش مصنوعی متا می‌تواند سطح کیفیت تبلیغات آنها را بهبود بخشد. این رویکرد، غول شبکه‌های اجتماعی را در مسیر متفاوتی نسبت به OpenAI قرار می‌دهد.

منبع: دیجیاتو

tags # هوش مصنوعی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج