Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده کتاب گفت: نمایشگاه فیزیکی کتاب بستر مناسب برای تبادل نظر بین مخاطب، ناشر و نویسنده است از این رو می‌توان به جرات بر این نکته تاکید کرد که نمایشگاه کتاب فیزیکی کاربردی فراتر از نمایشگاه مجازی دارد.

مریم عرفانیان در گفت‌وگو با میزان پیرامون اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان بک رویداد فرهنگی بزرگ هر ساله علاقمندان کتاب را به خود جذب و در کنار تبلیغات زمینه را برای معرفی کتاب‌ها به مخاطبان فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درهمین راستا ادامه داد: برگزاری نمایشگاه مجازی در سال گذشته به خاطر شیوع بیماری کرونا اجرایی نشد و با تدبیر مسئولان نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شد این نمایشگاه بستری برای ارائه کتاب‌ها به مخاطبان بود، اما نباید فراموش کنیم که نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران اهمیت و کاربردی بسیار فراتر نسبت به نمایشگاه مجازی کتاب دارد، نمایشگاه فیزیکی کتاب  تهران بستری برای تشویق جامعه به سوی مطالعه محسوب می‌شود و کارایی به منظور بست و گسترش فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف دارد.

عرفانیان به فواید برگزاری نمایشگاه کتاب فیزیکی اشاره و ابراز کرد: نمایشگاه فیزیکی کتاب بستری مناسب برای تبادل نظر بین مخاطب، ناشر و نویسنده است از این رو می‌توان به جرات بر این نکته تاکید کرد که نمایشگاه کتاب فیزیکی کاربردی فراتر از نمایشگاه مجازی دارد در عین حال در دست گرفتن کتاب و مطالعه و بررسی آن‌ها برای خرید جذابیت خاص خود را دارد از سوی دیگر لمس کردن کتاب با دست و بوی کاغذ‌ افراد را به دنیای مطالعه می‌کشاند از این رو باید گفت مطالعه فیزیکی کتاب‌ها و حتی نمایشگاه‌های فیزیکی ارزش و اهمیتی ویژه در جذب خوانندگان دارد و سرانه مطالعه را افزایش می‌دهد.

وی رویداد‌های نمایشگاه فیزیکی را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: برخی از خوانندگان کتاب هایم در نمایشگاه با من ارتباط می‌گرفتند آن‌ها با خواندن کتاب‌های دفاع مقدسی که نوشته بودم آمادگی خود را برای بیان بخش‌های از زندگی هایشان که عموما در جنگ بوده و یا رزمندگان و جانبازانی که شاهد حوادث هشت سال دفاع مقدس بودند اعلام می‌کردند همین امر سوژه‌ها و داستان‌های جدید را برای من نویسنده فراهم می‌کرد.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

نویسنده کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» لزوم برگزاری نمایشگاه کتاب را برشمرد و بیان کرد: نمایشگاه کتاب نقش مهمی را در جلب توجه مردم به کتاب و کتابخوانی دارد لذا برگزاری آن مهم است، اما با توجه به بیماری کرونا و این مهم که برخی حاضر به تزریق واکسن نیستند و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی مناسبتر به نظر می‌رسد بدین ترتیب علاقمندان به کتاب و مطالعه می‌توانند بخشی از نیاز خود را تامین کنند.

وی نقش تبلیغات در معرفی کتاب‌ها اشاره و ابراز کرد: تبلیغات همواره یکی از عوامل موثر در افزایش سرانه مطالعه بشمار می‌رود اگر این تبلیغات برای نمایشگاه فیزیکی کتاب باشد قطعا خود به خود جذاب بوده و محرکی اثر گذار بر جذب مخاطب خواهد بود، متاسفانه تبلیغات در طی سال‌های گذشته به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته و بستری برای دور شدن جامعه از کتاب و کتابخوانی شده است عدم اطلاع مخاطب از سوژه‌ها و کتاب‌های منتشر شده سبب شده تا مطالعه کاهش یابد و در این زمینه نا موفق عمل کردیم.

نویسنده کتاب «سرو‌ها ایستاده می‌مانند» اظهار کرد: در نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران نویسنده‌ها با انتقادات و پیشنهاد‌های جذابی روبرو می‌شوند، چون مخاطبان خودشان صاحب زندگی‌های پر ماجرا هستند و برخی از این داستان‌ها جذاب را منتقل می‌کنند این داستان‌ها تجربه و بخشی از تاریخ کشور هستند لذا فرصت‌های خوبی برای تدوین کتاب‌های با ارزش را فراهم می‌کنند، دور شدن از زندگی مخاطبان و راویان به عنوان نقطه ضعفی برای حوزه نشر خواهد، اما توجه به اینکه سلامتی مخاطبان بسیار مهم‌تر است لذا باید مطابق با قوانین به برگزاری نمایشگاه کتاب پرداخت و این پدیده فرهنگی را به صورت مجازی برگزار کرد.

عرفانیان مطالعه را یکی از مهمترین امور اجتماعی برای یک جامعه توسعه یافته دانست و خاطرنشان کرد: مطالعه زمینه را برای توسعه جامعه فراهم می‌کند لذا توجه به مطاله بسیار مهم است و تدبیر و برنامه ریزی برای جذب کتاب خوان باید در اولویت فعالیت‌های فرهنگی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات بازار نشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر برگزاری نمایشگاه کتاب نمایشگاه فیزیکی کتاب نمایشگاه مجازی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توییتی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در صفحه توییتر خود چنین نوشت:

«علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228627 برچسب‌ها کتابخوانی یمن

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر