Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل سپاه با ارائه راهکار‌هایی در خصوص رفع دغدغه‌های درمانی در مناطق محروم، گفت: استفاده از نیرو‌های بومی، ساخت مراکز درمانی بسیار پیشرفته و تأمین نیروی انسانی در مناطق محروم از جمله این راه حل‌ها است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در دیدارر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به همراه جمعی از معاونین این وزارتخانه به منظور قدردانی از خدمات و تلاش‌های سپاه و بسیج در امر واکسیناسیون در محل ستاد فرماندهی کل سپاه حضور یافتند، با بیان اینکه کرونا برغم تمامی مشکلات و مصیبت‌هایی که ایجاد کرد، موجب همدلی و احساس ملی قوی در مردم شد، گفت: برای فائق آمدن بر این ویروس منحوس پیوند عمیق تری بین کادر درمان و مردم ایجاد شد و زیباترین حس فداکاری‌ها بوجود آمد و شخصیت سازی جدید و زیبایی از جامعه، توسط پرستاران شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه در بسیج ظرفیت‌ها علیه ویروس منحوس کرونا اخوت و همدلی بین سپاه و بسیج، کادر درمان و مردم بیش از پیش خود را نشان داد، گفت: این روابط اگرچه اندک اندک شکل گرفت، اما نگرش جامعه نسبت به کادر درمان و خادمان مردم در سپاه واقعی‌تر شد. افراد به هم نزدیکتر شدند و پیوند‌های عمیقی که در همکاری سپاه و کادر درمان شکل گرفت دوباره این مفاهیم را زنده کرد.

سلامی تلاش‌های صورت گرفته چند ماه اخیر در خصوص واکسیناسیون هموطنان را بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و گفت: اگرچه تهیه واکسن بسیار مهم بود، اما تزریق این حجم وسیع بسیار ارزشمند است، با این اقدامات اعتبار ایران اسلامی در حوزه پزشکی بسیار بالا رفت و این اعتبار، اعتبار ملت ایران را نیز بیش از پیش ارتقا بخشید.

وی اضافه کرد: در خصوص رعایت دستورالعمل‌ها نیز همه باید مراعات کنیم که روند کاهشی آمار از دست دادن هموطنان عزیز تداوم داشته باشد و نگرانی‌های دیگری برای پیک‌های بعدی نداشته باشیم.
بخش بهداشت و درمان در شرایط کرونا بسیار مظلوم بود
بخش بهداشت و درمان در شرایط کرونا بسیار مظلوم بود و تا آنجا که می‌توان باید زحمات و خدمات مجاهدانه آنان انعکاس داده شود فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه بخش بهداشت و درمان در شرایط کرونا بسیار مظلوم بود و تا آنجا که می‌توان باید زحمات و خدمات مجاهدانه آنان انعکاس داده شود، افزود: کادر پزشکی و سلامت در این مدت بسیار فداکاری انجام دادند، دقیقاً مانند دوران دفاع مقدس که حتی می‌شود گفت بسیار فداکارانه‌تر از آن زمان بود. زیرا در هرلحظه و همه جا درخط مقدم بودند و این مجاهدت و فداکاری دوساله کادر درمان در تاریخ کشور بی سابقه است.
وزارت بهداشت باید  بر واکسن‌های داخلی،تمرکز کند
سلامی با بیان اینکه ما از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) دستور داریم تا انتهای کار درصحنه باشیم، ادامه داد: وزارت بهداشت باید باتمرکز بر واکسن‌های داخلی، از پتانسیل تولیدات دانشمندان خودمان استفاده کند، سپاه هم برنامه‌های بسیار خوبی در این حوزه دارد. امیدواریم که ما هم بتوانیم در این حوزه نقش آفرینی کنیم. زیرساخت‌های تولید را هم فراهم کرده ایم و منتظر صدور مجوز هستیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی دولت‌ها ظرفیت‌های خود را برای کمک به دولت در خدمت رسانی به مردم به میدان آورده است وی موفقیت و جایگاه دولت در عرصه خدمت رسانی را بسیار مهم توصیف و تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی دولت‌ها ظرفیت‌های خود را برای کمک به دولت در خدمت رسانی به مردم به میدان آورده است، چرا که موفقیت دولت را موفقیت انقلاب و نظام می‌دانیم؛ در این دولت نیز شروع کار وزارت بهداشت بر اساس آمار نقاط بسیار طلایی و روشنی دارد.  
فرمانده کل سپاه با ارائه راهکار‌هایی در خصوص رفع دغدغه‌های درمانی در مناطق محروم، گفت: استفاده از نیرو‌های بومی، ساخت مراکز درمانی بسیار پیشرفته و تأمین نیروی انسانی در مناطق محروم از جمله این راه حل‌ها است.

بهره مندی از فرهنگ کار جهادی پزشکان امر مهمی است که می‌تواند به توسعه خدمات درمناطق محروم در حوزه پزشکی کمک کند وی تصریح کرد: بهره‌مندی از فرهنگ کار جهادی پزشکان امر مهمی است که می‌تواند به توسعه خدمات درمناطق محروم در حوزه پزشکی کمک کند. هم از نظر روحی بر روی پزشکان تأثیرمثبت می‌گذارد و هم اینکه بسیاری از مشکلات آن حوزه‌ها از بین می‌رود.    
فرمانده کل سپاه اظهار کرد: کار مهمی که وزارت بهداشت در کنار بالا بردن مهارت‌های پزشکی و اطلاعات علمی انجام می‌دهد اینست که باید به مسائل فرهنگی، اخلاقی و معنوی نیز توجه ویژه داشته باشد. اینکه اسلام تأکید می‌کند که احیای یک نفر احیای بشر است و تأکیدی که بر روی انسان می‌کند به این معنی است که سلامت یک موضوع فرامذهبی، فرا منطقه‌ای و فراجغرافیایی است و این مسئله موضوعی است که باید به آن توجه ویژه شود.

گفتنی است، در پایان این دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اهدای لوح سپاس به سرلشکر سلامی، از خدمات و تلاش‌های سپاه و بسیج در امر واکسیناسیون تقدیر کرد.  

 

بیشتربخوانید: وزیر پیشین امور خارجه: قدرت دفاعی مؤلفه بازدارنده مهم برای ایران در برابر تهدیدات است/ دشمنان عادت دارند در مذاکرات از زبان تهدید استفاده کنند انتهای پیام/ برچسب ها: سرلشکر حسین سلامی دولت سپاه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرلشکر حسین سلامی دولت سپاه فرمانده کل سپاه مناطق محروم وزارت بهداشت کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید

آفتاب‌‌نیوز :

افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون در واحد حجم را غلظت خون می‌نامند. در صورتی که هموگلوبین در مردان بالاتر از ۱۸ و در زنان فراتر از ۱۶ گرم در دسی لیتر باشد، عارضه غلظت خون رخ داده است. این وضعیت می‌تواند به صورت اولیه و ناشی از بیماری «پلی سیتمی‌ورا» باشد و یا ثانویه به مشکلاتی مانند کاهش اکسیژن رسانی بافتی، بیماری‌های ریوی، ارتفاع بالا، کشیدن سیگار، اختلالات مربوط به هموگلوبین، افزایش تولید اریتروپویتین و تومر‌ها باشد.

افزایش غلظت خون در بدن باعث کند شدن حرکت خون در قلب و رگ‌ها می‌شود که با گرفتگی اندام‌هایی نظیر دست و پا موجب سکته مغزی خواهد شد.

در مورد علائم بروز غلطت خون باید گفت در بعضی از افراد علامتی مشاهده نمی‌شود در برخی نیز مشکلاتی مانند ضعف و بی‌حالی، سردرد، سبکی سر، اختلالات بینایی، تنگی نفس، خارش‌های پوستی به ویژه بعد از استحمام. قرمزی صورت و ورید‌های برجسته چشم‌ها و بزرگی کبد و طحال از مشاهده می‌شود. همچنین در مراحل بعدی امکان بروز زخم معده، درد‌های استخوانی و حتی نقرس و سنگ کلیه ممکن است مشاهده شود.

برای درمان غلظت خون می‌توان با درمان عامل زمینه‌ای شروع کرد. پرهیز از کشیدن سیگار، عدم حضور در محیط آلوده، مصرف زیاد مایعات، فصد خون و درمان‌های دارویی نیز توصیه می‌شود. در فصد خون. خون گرفته شده از بیمار قابل استفاده نیست، اما دقت کنید که هیچگاه نمی‌توان از روی سیاهی و تیره بودن خون به این نتیجه رسید که فرد غلظت خون دارد و تنها طی آزمایشات می‌توان به این نتیجه رسید.

استرس و تنش‌های عصبی هم عامل بروز غلظت خون کاذب است، استرس و فشار‌های روانی سبب افزایش ترشح آدرنالین و در نتیجه بروز انقباضات عروقی می‌شود که به این ترتیب پلاسما به خارج عروق نشت کرده و نسبت به گلبول قرمز کاهش می‌یابد. تعریق و اسهال‌های شدید نیز از علل دیگر بروز غلظت خون کاذب یا موقت است. سن شیوع این عارضه بالای ۴۰ سال بوده و در مردان نیز شایع‌تر است.

آلبالو، آب لیموترش و موز سبب صاف شدن خون می‌شوند. به طور کلی میوه‌ها و سبزی‌ها به علت دارا بودن ویتامین C و فیبر‌های محلول و نامحلول، یک عمل حفاطتی در مقابل افزایش غلظت خون و افزایش فشارخون دارند، به همین علت افراد گیاه‌خوار نه تنها احتمال ابتلا به سرطان روده را از خود دور کرده‌اند بلکه دارای خون رقیق‌تر و فشارخون پایین‌تزی نسبت به هم سن و سالان خون هستند.

بنابر اعلام سازمان انتقال خون برای کاهش لخته شدن خون مصرف روغن جامد، روغن نارگیل، چربی‌های حیوانی، گوشت قرمز، دل، قلوه، مغز، پیه گاو و گوسفند را کاهش دهید و به جای آن از لبنیات کم‌چرب، ماهی، سبزی و میوه‌ی فراوان استفاده کنید

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید