Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویش مردمی احیای جنگل‌های زاگرس از فردا (۱۰ آذرماه) همزمان در ۱۱ استان زاگرسی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا امروزه وجود پدیده‌هایی همچون تغییرات اقلیمی، کاهش بارندگی و خشکسالی‌های مداوم، آفات و بیماری‌های درختان جنگلی و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در منطقه از جمله چالش‌ها و تهدیداتی است که جنگل‌های زاگرسی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح پویش مردمی برای احیای جنگل‌های زاگرس با انجام عملیات بذرکاری گونه‌های بومی درختان جنگلی در ۷۴ شهرستان استان‌های زاگرسی با هدف احیای و زادآوری جنگل‌های این مناطق، عزم خود را جزم کرده است تا با استفاده از گونه‌های جنگلی سازگار با شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناطق به پایداری این جنگل‌ها کمک کند.

این پویش در استان همدان که یکی از استان‌های زاگرسی کشور است فردا (۱۰ آذرماه) با حضور دکتر مسعود منصور - معاون وزیر جهاد کشاورزی  و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور- آغاز می‌شود.

این برنامه مردمی با مشارکت دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی، همراهی و همکاری شورای اسلامی روستاها، جوامع محلی، گروه هابی جهادی مسئولان دولتی و محلی، تشکل‌های زیست محیطی، بسیج سازندگی و هلال احمر با هدف حفظ و احیا جنگل‌ها و مراتع اجرا خواهد شد.

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور از اقشار مختلف مردم دعوت می‌کند با حضور خود در پویش بذرکاری جنگل‌ها و مناطق تعیین شده توسط ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها برای احیا و توسعه جنگل ها نقش افرینی کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، این پویش در راستای اجرای پویشی وسیع‌تر با عنوان «ایران سرسبز؛ هر ایرانی یک درخت» برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان جنگل ها جنگل های زاگرس زاگرسی کشور جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره فرهنگی و هنری وعده صادق به شکرانه‌ی اجرای عملیات موفقیت آمیز وعده صادق و تجلیل از نیرو‌های مسلح کشورمان با حضور اقشار مختلف مردم و هنرمندان در کوهدشت برگزارشد.

در این جشنواره مردمی، حاضران با خلق آثار هنری و پیام نوشتاری، جنایات رژیم کودک کش صهیونیست علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه را محکوم و از عملیات تنبیهی وعده صادق نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • برگزاری اجتماع مردمی صادقیون
  • برگزاری دوره عفاف و حجاب برای فعالان مردمی در بندرعباس
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • برگزاری پیاده روی مردمی همزمان با هفته سلامت در روستای برقبان
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند