Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جمعی از سفیران کریمه اهل بیت(س) که در ایام معصومیه در استان های مختلف حضور داشتند با همراه حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با آیت الله سعیدی دیدار کردند.

آیت الله سعیدی در این دیدار بر تأثیرگذاری و ادامه هرچه باشکوه‌تر حرکت فرهنگی سفیران کریمه تأکید و اظهار کرد: ما موظفیم اهل بیت(ع) را بشناسیم و به مردم بشناسانیم بنابراین اگر چه که از احوالات شخصی حضرت معصومه سلام الله علیها اطلاعی نداریم ولی از احوالات شخصیتی ایشان اطلاعات زیادی داریم و باید مردم را با شخصیت این بانوی نمونه در اسلام آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شخصیت علمی حضرت معصومه سلام الله علیها در دوران طفولیت و صبر و تحمل ایشان در برابر دستگاه جبار عباسی، ادامه داد: تحمل دوری و تبعید برادرشان امام رضا علیه السلام، هجرت از مدینه به ایران با اجازه ایشان، مجاهدت در راه خدا و پافشاری بر مواضع اصلی اهل بیت(ع) با حفظ عفاف و حجاب و حدود یک زن مسلمان از جمله ویژگی های برجسته حضرت معصومه سلام الله علیها است.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: سفیران کریمه باید قبل از هر سفر مطالعات مقدماتی و دوره های آموزشی داشته باشند تا ضمن فراگیری این معارف بتوانند معرفت به حضرت پیدا کنند و این معرفت را به نقاط مختلف کشور منتقل کنند و هر نفر به تنهایی یک سفیر باشد.

وی سفیران کریمه را مصداق آیه «الذین یبلغون رسالات الله…» دانست و گفت: عملی که شما انجام می دهید یک کار تشریفاتی نیست بلکه ابلاغ رسالت الهی است که تکلیف همه ما است و از طرف دیگر شما مصداق افرادی هستید که خداوند می فرماید از خانه خود برای خدا مهاجرت می‌کنند و خدا هم یقینا عنایت خاص به این حرکت دارد.

سعیدی با بیان اینکه اعزام سفیران کریمه هرسال باید با یک موضوع و شعار باشد، گفت: هر سال یک خدمت جدید محور فعالیت سفیران کریمه در استان ها قرار بگیرد و سفیران کریمه هم نسبت به همان موضوع آموزش ببینند تا بتوانند معارف اهل بیت را به صورت سازمان یافته و منسجم به مردم منتقل کنند.

وی با اشاره بر لزوم هماهنگی با خیران هر استان و اعزام سفیران کریمه در ایام مناسبتی مربوط به حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: از جمله فعالیت‌های سفیران کریمه می تواند پاسخگویی به شبهات حرم، زیارت و عفاف و حجاب، انجام زیارت نیابتی و گسترش نام و یاد اهل بیت(ع) در میان مردم در طول سال، نگاشتن کرامات اهل بیت و نقل و گسترش آن در میان جوامع و گره زدن دل‌های مردم با حضرت معصومه سلام الله علیها باشد که باید به این موارد دقت شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اثرات فرهنگی حضور پرچم و خادمان کریمه اهل بیت(س) در مناطق مختلف ابراز کرد: این حضور باعث می‌شود که مردم نام‌های معصومه و رضا را برای فرزندان انتخاب کنند و خود این یک امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در میان مردم است که وظیفه همه ما است.

در این دیدار برخی از سفیران کریمه و افرادی که در استان ها میزبانی سفیران کریمه را بر عهده داشتند به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در ایام رحلت شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها پرداختند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: کریمه حجاب زیارت استان ها حضرت معصومه سلام الله علیها سفیران کریمه اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیداحمد مشرف معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) امروز در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود و شعار امسال «با شما سربلندیم» است.

وی با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است، عنوان کرد: برای سایر روزهای دهه کرامت نیز عناوینی ازجمله «حضرت فاطمه معصومه (س)، بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»، «زیست عفیفانه به دست بانوی کرامت و مهربانی»، «شهر مقدس قم حرم اهل بیت (ع)، خواستگاه انقلاب اسلامی» انتخاب شده اند.

مشرف ادامه داد: «خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار مردمی»، «امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی»، «امین ولایت، عزیز برادر»، «مساجد تراز اسلامی، خواستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی»، «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی»، «ماه امید، نشاط معنوی، زیارت عارفانه» و «خاندان موسی بن جعفر (ع)، الگوی خانواده ایمانی» از دیگر عناوین انتخاب شده برای روزهای دهه کرامت هستند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه جشن‌های ویژه دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت در قم آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم محوریت این جشن‌ها دختران و بانوان باشند.

کد خبر 6091952 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد