Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، سوده نجفی عضو شورای شهر تهران در بیست و هشتمین جلسه علنی شورا در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: یکی از مواردی که ما هر روز در شهر تهران به ویژه در فصل سرد سال شاهد آن هستیم، موضوع آلودگی هوا است که چند هفته ای این موضوع دوباره تشدید شده است و علاوه بر آلودگی هوای شهر، سلامت شهروندان پایتخت به مخاطره انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شهروندان زیادی نسبت به این موضوع گلایه‌مندند و مدام، خواستار اتخاذ تصمیمی در راستای کاهش آلودگی هوا هستند و از ما نمایندگان خودشان در شورای اسلامی شهر تقاضای راهکاری برای کاهش آلودگی هستند.

نجفی افزود: حل موضوع آلودگی هوای شهر تهران زمان بر است و نمی‌توان طی چند روز و حتی چند ماه آن را برطرف کرد. اما برگزاری جلسات تخصصی و دعوت از مسئولان سایر نهاد‌های مربوطه به ویژه محیط زیست، وزارت صمت و جلوگیری موقت از فعالیت واحد‌های صنعتی آلاینده مثل نیروگاه‌ها که از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، کنترل دقیق خودرو‌های بدون معاینه فنی، ممنوعیت تردد شبانه‌ی خودرو‌های گازوئیلی راه حل‌های موقتی است که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

وی گفت: باید چاره اندیشی درست داشت که هر روز با چالش آلودگی هوا مواجه نباشیم. تنفس در هوای پاک حق مردم است.

نجفی افزود: شب گذشته جلسه ای به همین منظور در استانداری تهران تشکیل شده است، اما هیچ دعوتی از اعضای شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان مردم تهران در پارلمان شهری نشده است.

وی ادامه داد: بنده به عنوان رئیس کمیته‌ی سلامت شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید بر ادامه‌ی جلسات فرادستگاهی برای بررسی موضوع آلودگی هوای تهران این سوال را از استاندار تهران دارم که آیا نمایندگان پارلمان شهری تهران نباید در تصمیم گیری‌های مرتبط با شهر تهران دخیل باشند؟

وی گفت: ضمنا از استاندار هم می‌خواهم از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ویژه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و کمیسیون حمل و نقل ترافیک به این جلسات دعوت به عمل آورده، زیرا که شهروندان به ما به عنوان نمایندگان خود مراجعه و از آلودگی هوا به شدت گله‌مند هستند.

نجفی گفت: کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران نیز، جلساتی با کارشناسان این حوزه داشته باشد که به زودی نتایج را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کنند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر آلودگی هوا شورای اسلامی شهر تهران آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تغییر روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: تا پایان عمر مجلس یازدهم، مجلس شورای اسلامی سه هفته جلسه علنی خواهد داشت که روز‌های آن به روال قبل برگشت.

وی یادآور شد: اخیرا جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل می‌شد که از این به بعد جلسات مجلس شورای اسلامی همچون گذشته در روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: آخرین جلسه علنی مجلس در دوره یازدهم در روز چهارشنبه دوم خردادماه خواهد بود و مجلس دوازدهم کار خود را از هفتم خردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه شروع می‌کند.

دیگر خبرها

  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • گلایه ستاره سابق استقلال از علی دایی و کارلوس کی‌روش!
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • گلایه از اجرا نشدن قانون در سازمان سنجش
  • گلایه خسرو حیدری از علی دایی!
  • گلایه خسرو حیدری از علی دایی و کی‌روش!