Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت تولیدی جوراب‌های نانویی با خواص آنتی‌باکتریال تولید و به بازار عرضه کرده که به دلیل استفاده از نانومواد با خواص آنتی‌باکتریال، می‌تواند مانع از عفونت‌های قارچی و باکتریایی شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری فناوری نانو ایران، شرکت میچکا آریا پوش جوراب‌های نانویی با خواص آنتی‌باکتریال تولید و به بازار عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جوراب‌ها به دلیل استفاده از نانومواد با خواص آنتی‌باکتریال می‌تواند مانع از عفونت‌های قارچی و باکتریایی شوند.

هنگامی‌که پا عرق می‌کند باکتری در الیاف جوراب رشد کرده و جایی که باکتری رشد کند بوی بد نیز به همراه خواهد داشت؛ بنابراین جوراب مکان مناسبی برای رشد باکتری‌ها و ایجاد بیماری است. پوشیدن جوراب‌های آنتی‌باکتریال می‌تواند از بیماری‌ها و عفونت‌های مربوط به پا جلوگیری کند. با افزایش اهمیت سلامت پا، پاپوش‌های حاوی نانوذرات نقره مزیت‌هایی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورد. نقره بیش از صدسال به دلیل خواص ضد قارچی و آنتی‌باکتریال طبیعی برای کاربرد‌های پزشکی مورداستفاده قرار گرفته است. نانوذرات نقره باکتری‌ها را از بین می‌برند که این امر منجر به محو شدن بوی بد پا می‌شود.

از این رو شرکت میچکا آریا پوش یک جوراب آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات نقره تولید و به بازار عرضه می‌کند. اثر ضد باکتریایی نقره به‌طور چشمگیری در بعد نانومتری افزایش می‌یابد، به‌طوری‌که این نانوذرات قادر به از بین بردن بیش از ۶۵۰ نوع باکتری هستند. این نانوذرات فعالیت‌های ضد قارچی شدیدی نیز در مقابل بعضی از عفونت‌های قارچی از خود نشان می‌دهند. نانوذرات نقره با ترکیبات سولفور و فسفر پروتئین‌های غشا واکنش داده و بر روی مورفولوژی و ساختار سلول باکتری اثر گذاشته و موجب مرگ آن می‌شود. با کاهش اندازه ذره، رهایش یون‌های نقره افزایش‌یافته که این موجب افزایش فعالیت‌های ضد باکتریایی آن‌ها می‌شود.

پای هرانسان معمولا میزبان حدود ۲۵۰ هزار باکتری است که دراثر رطوبت، محیطی مناسب برای رشد انواع قارچ‌های پوستی است. استفاده از جوراب‌های مناسب به ویژه جوراب‌های آنتی‌باکتریال، که در صورت استفاده درست و عوض کردن به موقع، پا را از گزند این باکتری‌ها و قارچ‌های پوستی در امان می‌دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جوراب‌های نانویی این شرکت، به سایت شرکت میچکا آریا پوش مراجعه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نانو فناوری آنتی باکتریال جوراب نانو خواص آنتی باکتریال عفونت های قارچی نانوذرات نقره جوراب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!

به گزارش خبرآنلاین ،معامله‌گران، کاهش انتظارات تورمی همزمان با آرامش سیاسی را دلیل کاهش قیمت در بازارهای مالی می‌دانند.

نوسانات بازار طلا که معاملات نقره را هم دربر می‌گیرد طی دو روز اخیر بالا بوده و همین موضوع، معامله‌گران بازار طلا و سکه را در لاک احتیاطی قرار داده است؛ علاوه بر آن، افت ارزش فاکتورهای تعیین قیمت در بازار طلا باعث کاهش قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی شده است.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته قرار دارند. بر همین اساس، امروز اونس جهانی نقره روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ ثابت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با قیمت ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان در حال معامله است و نسبت به روز گذشته ۵۰۰ تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

227217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900651

دیگر خبرها

  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟