Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی ابراهیمی روز سه شنبه در همایش بزرگداشت هفته معلولان و توزیع ۶۵ ویلچر اهدایی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: هدف از اجرای این طرح اینست که هیچ کودک محرومی در کشور بخاطر مشکلات مالی دچار کم بینایی و نابینایی نشود.

وی ادامه داد: با عقد این تفاهم نامه در اجرای این طرح چنانچه کودکان زیر پوشش پس از معاینه به عینک و یا جراحی چشم نیاز داشته باشند بصورت رایگان به آنها اعطا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه دیگری در هفته گذشته ویژه غربالگری شنوایی کودکان محروم خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از ناشنوایی کودکان محروم کشور است و در این زمینه برای تامین هزینه کاشت حلزون از آنها حمایت خواهد شد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ایلام نیز در این آیین گفت: این بنیاد همواره برای حمایت از نیازمندان و محرومان در کنار بهزیستی بوده است.

محمد زارع یکی از مهمترین اقدام‌های این ستاد را پرداخت سه هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و خرد عنوان کرد و گفت: همه ارگان‌ها باید برای خدمات رسانی هرچه بهتر به معلولان با بهزیستی همکاری و مشارکت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام نیز در این همایش گفت: جامعه معلولان بجای ترحم نیازمند احترام بوده و این افراد به عنوان قشری از جامعه حق برابری فرصتهای اجتماعی را دارند.

الیاس فتاحی افزود: باید فرصت رشد و شکوفایی خلاقیت‌های هنری این قشر فراهم و از آن برای غنی سازی جامعه استفاده شود.

وی یکی از مهمترین نیازهای معلولان را تردد آزادانه و بدون مانع در جامعه عنوان کرد و گفت: مناسب سازی فضاهای عمومی برای زیستن عادی و سهولت معلولان در جامعه یکی از مهمترین نیازهای این قشر است.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام نیز در این برنامه گفت: از مجموع حدود ۱۷ هزار فرد دارای معلولیت در این استان ۱۰ هزار نفر دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

زهرا همتی با ذکر اینکه موانع توانمندی‌های افراد دارای معلولیت زیاد است افزود: اگرچه بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان این قشر دارای حق و حقوقی هستند ولی موانع توانمندی این قشر زیاد است.

کد خبر 5364847

منبع: مهر

کلیدواژه: سنجش نو آموزان ایلام نابینایی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان زلزله بسیج واکسن کرونا هفته بسیج لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا عکس استانها شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در این مراسم با اشاره به مشکلات جوانان در امر ازدواج، توجه به حل همه جانبه این مشکلات را پایه اصلی فرهنگ‌سازی در راستای اجرای حجاب و دور نگه داشتن جوانان از ابتذال در جامعه و مبارزه با آسیب‌های ناشی از بی‌حجابی عنوان و تاکید کرد: متاسفانه هرچه مشکلات جوانان در امر ازدواج بیشتر می‌شود عرصه بر آنها تنگ‌تر شده و معضلاتی تحت عنوان بدحجابی و نابهنجاری‌ها در جامعه نمود بیشتری پیدا می‌کند و این مسئله جامعه را زیر سوال برده و ارزش‌های آن را مختل می‌کند.

وی افزود: پوشش دانشجویان در محیط‌های آموزشی و پژوهشی باید کامل و بر اساس شئونات اسلامی و دانشجویی باشد. با توجه به اینکه پوشش آراسته توام با وقار یکی از مهم‌ترین شئون شخصیت و لازمه احترام به دانش و آن مکان مقدسی است که افراد از نعمت کسب دانش بهره‌مند می‌شوند، انتظار می‌رود مطابق قانون کلیه اساتید، کارکنان، دانشجویان و ارباب رجوع دانشگاه از پوشش ظاهری متناسب با محیط علمی برخوردار باشند.

همچنین در این میزگرد هر کدام از مسئولین تشکل‌ها به بیان دیدگاه خود نیز پرداختند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228234 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان