Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رضایی منش که سابقه قهرمانی در آسیا با پاس را در کارنامه دارد، در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور در پروژه برترین های قرن شرکت کرد.

رضا رضایی منش، متولد 12 تیر 1349 که سال ها در فوتبال باشگاهی و ملی ایران و تیم های مختلف توپ زد. او در حضور افشین پیروانی، رضا شاهرودی، خداداد عزیزی، جواد منافی، یحیی گل محمدی، بهزاد داداش زاده، حسین خطیلی، میرشاد ماجدی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کاپیتان تیم ملی امید ایران بود. همچنین طی سال های 67 تا 77 در تیم ملی بزرگسالان ایران حضور داشت.

رضایی منش در فوتبال باشگاهی نیز پیراهن تیم های دارایی، پاس، بهمن، گیلانگ سنگاپور و کلمنتی سنگاپور را به تن کرد. وقتی از رضایی منش پیش از آغاز تیم منتخب قرن درباره حضور در سنگاپور پرسیدیم، گفت:

آن سالها بازیکنان زیادی از ایران در فوتبال سنگاپور بودند. اکبر یوسفی، مجید نامجومطلق، حمید استیلی، خاکپور، علی منصوریان در این کشور بازی کردند. من تنها بازیکن ایرانی بودم که کاپیتان تیمم شدم.

به گزارش طرفداری، رضا رضایی منش تیم منتخب قرن خود را به شرح زیر انتخاب کرد.

دروازه بان:

به خاطر پشتکار و قابلیت های بالایش احمدرضا عابدزاده را انتخاب می کنم. البته ناصر حجازی هم عالی بوده است.

مدافعان:

نصرالله عبداللهی و نادر محمدخانی را انتخاب می کنم. نصرالله عبداللهی به خاطر تسلط بسیار بالا در آن مقطع و قدرت بازی خوانی بالایی که داشت و نادر محمدخانی هم سالها در کنارش بازی کردم. همان مشخصات عمو نصی را دارد به همراه ویژگی سرزنی بهتر که در یک نسل دیگر بود.

مدافع چپ:

مجبتی محرمی یک دفاع چپی که تخصص منحصر به فرد خود را داشت. سال ها مقابلش بازی کردم. دفاع چپ کلاسیک، باهوش، پرتوان، و همه فن حریف بود. هرچند دفاع چپ مطلق نبود و قابلیت بازی در چند پست را داشت.

مدافع راست:

الگوی خودم در فوتبال شاهین بیانی بود. من با علاقه ای که به شاهین بیانی داشتم دفاع راست شدم. همان خصوصیات مجتبی محرمی البته در سمت راست را داشت.

هافبک دفاعی:

اصلا استایل کریم باقری یک هافبک دفاعی تمام عیار بود. خصوصیات گلزنی و شوت های سنگینش هم که نیاز به گفتن ندارد.

هافبک چپ:

ابراهیم قاسمپور هم مربی و هم همبازی من در پاس بود. استمرارش در فوتبال و حضورش تا 44 سالگی در میدان کم نظیر است. 5 سال در کنارش بودم، نفهمیدم چپ پا است یا راست پا. آنقدر عالی بود که نمی شد باور کرد. وقتی سال 71 برای بازی جام بین قاره ای رفتیم، خبرنگار مصری با تعجب می گفت امکان ندارد همان قاسمپوری باشی که در الاهلی بازی می کرد. هوش بسیار زیاد و زندگی بسیار سالمی داشت. از او چیزهای زیادی یاد گرفتم. به نظرم او بهترین بازیکن ایران در جام جهانی 1978 بود.

هافبک راست:

مجید نامجو مطلق، یک هافبک راست کلاسیک، با خوش بسیار زیاد و تکنیک منحصر به فرد بود. بازیکنان کناری را به شکلی فوق العاده راه می انداخت. در حمله بی نظیر و سانترهایش عالی بود.

هافبک هجومی:

به نظر من علی کریمی یکی از 3 بازیکن برتر تاریخ فوتبال ما است. قدر خودش را ندانست. او توان بازی در تیم های بزرگ بیشتری هم داشت. می توانست بسیار بالاتر از بایرن مونیخ را ببیند. تکنیک منحصر به فرد عالی، قدرت بدنی بالا و توپ گیری فوق العاده داشت. در یک به یک ها به سادگی حریف را از پیش رو برمی داشت. اگر فکر امروز را داشت در فوتبال به بهترین ها می رسید.

مهاجمان:

علی دایی و حمید علیدوستی را بی هیچ تردیدی انتخاب می کنم. علی دایی احتیاج به تعریف ندارد. از صفر به 100 رسید، استمرار و مهارت در گلزنی، سخت کوشی و مبارزه اش عالی بود. او نماد فوتبال ایران است. در مقدماتی جام جهانی 1994 دوره ای طولانی با علی دایی همبازی بودم. در سالهای کودکی من حمید علیدوستی در فوتبال آلمان بود. یک مهاجم کلاسیک استثنایی، انسان شریف، زندگی فوتبالی سالم، واقعا چه از نظر شخصیتی و چه فنی فوق العاده بود. سالها از حضور در کنارش خاطره دارم. هم کنارش بازی کردم و هم روبرویش، هم در باشگاه هما و هم در سایپا...

رضا رضایی منش از علی دایی، علی کریمی و ابراهیم قاسمپور به عنوان سه بازیکن قرن یاد کرد. او همچنین در بخش مربی قرن رایش را به زنده یاد پرویز دهداری و کارلوس کی روش داد.

پیشکسوت باشگاه پاس علیرضا فغانی را بهترین داور قرن و پاس سال های 1369 تا 1371 را تیم قرن دانست:

پاس 69 تا 71 قهرمان آسیا و دو بار قهرمان لیگ ایران شد و به جام بین قاره ای رفت. از نظر من تیمی که داشتیم بهترین تیم قرن فوتبال ایران است.

در بخش پایانی رضایی منش رایش را به غلامرضا تختی، حسن یزدانی و حمید سوریان داد.

اخبار داغ 

فیلم لو رفته از حضور مردان در بدنسازی زنان در بابل ! / ورود آقایان ممنوع بود! فدراسیون فوتبال شکایت از خبرنگاران را شروع کرد / آخرین تلاش ها برای ساکت کردن منتقدین تنها ایرانی حاضر در توپ طلا به چه کسی رای داد؟ اولیور کان: به لیونل مسی تبریک می گویم، اما روبرت لواندوفسکی شایسته توپ طلا بود هافبک 34 ساله سویا، گزینه کومان برای تقویت خط هافبک بارسلونا بود!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: علی دایی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر محمد مصدوم شد

هافبک عراقی تیم فوتبال مس رفسنجان در تمرینات تیم ملی کشورش با مصدومیت مواجه شد.

طرفداری | تیم فوتبال مس رفسنجان با هدایت محرم نویدکیا توانسته عملکرد خوبی را در لیگ برتر و جام حذفی از خود نشان دهد و تاکنون این تیم شکستی را تجربه را تجربه نکرده است.

یکی از بازیکنان که در این فصل عملکرد خوبی را از خود نشان داده «منتظر محمد» هافبک عراقی است. این بازیکن تا پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا زیر ۲۳ سال در همه بازی‌های مس حضور داشت و در مجموع ۲۰ بازی در لیگ برتر توانسته ۳ گل و یک پاس گل از خود به ثبت برساند.

محمد این روزها همراه با تیم ملی زیر ۲۳ سال عراق در جام ملت‌های آسیا حضور دارد و تیم کشورش با پیروزی یک بر صفر برابر ویتنام به نیمه نهایی این مسابقات صعود کرده و حریف ژاپن در نیمه نهایی شده است. منتظر محمد در جریان تمرینات تیم ملی عراق با مصدومیت مواجه شده و در بازی فردا دوشنبه برابر ژاپن غایب است و هنوز میزان مصدومیت او مشخص نشده است.

محمد قطعاً به بازی هفته بیست و پنجم مس برابر گل گهر سیرجان نخواهد رسید و حضور او در دیدار با صنعت نفت آبادان در هفته بیست و ششم نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. لازم به ذکر است که محمد به صورت قرضی در تیم مس بازی می‌کند و فصل آینده به استقلال تهران باز خواهد گشت.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • منتظر محمد مصدوم شد
  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد
  • آژاکس را که می‌بینم، حالم بد می‌شود
  • هری کین: بلینگام فصل فوق‌العاده‌ای داشته است؛ امیدوارم مقابل رئال مادرید گلزنی کنم
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ 2-1 آینتراخت فرانکفورت (بوندسلیگا آلمان 2023/24)
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ و فرانکفورت + فیلم
  • درخشش گلر استقلالی مقابل ملی‌پوشان سپاهان
  • مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد
  • هشدار ستاره رئال: فقط بازی با بایرن!