Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید معین مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: افزایش جهت و میزان خسارت ملخ صحرایی تابع شرایط آب و هوایی و میزان بارش‌هاست. در صورت فراهم بودن شرایط امکان هجوم ملخ فراهم است.

معین ادامه داد: وقتی جمعیت ملخ از حد مشخصی افزایش یابد، به دلیل برخورد و تماس با یکدیگر از ملخ معمولی به ملخ مهاجر تغییر حالت می دهد که در نتیجه می تواند تا ۴۰ کیلومتر در روز جا به جا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارندگی مناسب شرق عربستان و شرق شبه جزیره عربستان و حر‌کت سیکلون ها از سمت اقیانوس هند به سمت شاخ آفریقا، عمان و یمن شرایط برای افزایش جمعیت ملخ فراهم است. بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی جهانی طی ماه های آینده شرایط آب و هوایی در حد نرمال و بیش از نرمال است.

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به استمرار بارش های نرمال در سه ماه آینده و وجود چند سیکلون (چرخه)  پیش بینی می شود که سطح مبارزه به ۷۰ تا ۸۰ هزار هکتار برسد.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که ملخ از سمت شبه جزیره عربستان به استان هرمزگان و بخش هایی از بوشهر و سواحل سیستان و بلوچستان را مورد حمله قرار گیرد.

معین گفت: بنابر آمار امسال در سطح ۱۷۸ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ های بومی صورت گرفت که حدود ۷۰ هزار هکتار مربوط به ملخ مراکشی و مابقی سایر ملخ هاست.

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: تخصیص اعتبار به مبارزه ملخ های بومی و مراکشی از طریق اعتبار استانی و وزارتخانه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران ملخ صحرایی ملخ بومی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم