Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@22:08:20 GMT

پول ترک اعتیاد را ندارم!

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۱۹۸۹

پول ترک اعتیاد را ندارم!

قرار نبود برای یک کارتن‌خواب، بی‌خانمان یا هر آنچه اسمش را می‌گذارند بنویسم. خیلی اتفاقی با او برخورد کردم. می‌گفت اسمم احمد است. ۵۰ سال از خدا عمر گرفته‌ام و دو فرزند دختر و پسر دارم. بچه‌ها بزرگ هستند و بالای بیست سال سن دارند و از پیشم رفته‌اند!

پرسیدم مادرشان با خودت زندگی می‌کند یا مجردی زندگی می‌کنی؟ جواب داد، تا همین یکی دو ماه پیش با همسرم در همین سرپناه زندگی می‌کردیم اما بهزیستی آمد و او را با خودش برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من را هم می‌خواستند ببرند که با آن‌ها نرفتم. 
دلیلش را که جویا شدم گفت دوست نداشتم به کمپی برم که دولتی است. آنجا فقط امثال ما را جمع می‌کنند که داخل شهر کسی ما را نبیند. کمپ ترک اعتیاد باید واقعاً موجب دوری از مواد و ترک اعتیاد شود نه اینکه به جای مواد مخدری که مصرف می‌کرده به او شربت متادون بدهند که بدتر از هر ماده مخدر دیگری است.

۷  ماه بی‌سرپناه

از او پرسیدم همسرت هم معتاد بود؟ گفت بله. گفتم پس چرا او رفت؟ جواب داد چاره‌ای نداشت من هم اگر مقاومت نمی‌کردم الان اینجا نبودم و آن‌ها من را هم با خودشان می‌بردند. آن‌ها دیدند جایی که دارم را محکم ساخته‌ام، زیاد اصرار به رفتن نکردند و الان هفت ماه است اینجا زندگی می‌کنم.

دور و اطراف سرپناه احمد با خاک و نخاله‌های ساختمانی اطراف پوشانده شده است. سقفش را چند تکه چوب انداخته بود و روی آن را با تکه‌هایی از پتو، موکت، بنرهای تبلیغاتی و هر آنچه بشود پوشانده بود. داخل سرپناه هم زیرانداز و مقداری خرت و پرت دیگر وجود داشت.

جوشکاری که زباله‌گرد شد

منبع درآمد احمد از زباله‌گردی و جمع‌آوری ضایعات است این را خودش می‌گوید. از او پرسیدم قبلاً شغلی نداشتی؟ که پاسخ می‌دهد جوشکار حرفه‌ای اسکلت ساختمان بودم! با تعجب نگاهش می‌کنم و می‌گویم می‌دانی یک جوشکار حرفه‌ای در ماه چند میلیون درآمد دارد. می‌گوید اگر در مشهد کار کند روزی ۴۰۰ هزار تومان و اگر برود بندر دوبرابر در روز مزد می‌گیرد که می‌شود ماهی حداقل ۲۰ میلیون تومان! با خودم چرتکه می‌اندازم که این حقوق سه ماه یک کارمند و البته خبرنگاران است چه کار پر درآمد خوبی.

از او می‌پرسم چرا به همان شغل قبلی‌ات برنمی‌گردی؟ نگاهی می‌کند و می‌گوید: خیلی دوست دارم به کار قبلی‌ام برگردم اما مگر کسی پیدا می‌شود به یک معتاد کار بدهد. درست است ما معتادها پول برای خرید مواد لازم داریم اما مثلاً اگر روزی ۲۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشم، ۵۰ هزار تومان آن صرف مواد می‌شود با بقیه‌اش می‌توانم زندگی خوبی داشته باشم. با این همه، مگر کسی پیدا می‌شود به یک معتاد کار بدهد؟ 

چشم انتظار یک خیر 

به احمد می‌گویم چرا ترک نمی‌کنی؟ جواب می‌دهد برای ترک باید به یک مرکز خصوصی ترک اعتیاد بروم تا بتوانم کلاً کنار بگذارم که هزینه دارد و من توان پرداخت ندارم. باور کنید از شرایط فعلی‌ام خسته شدم و خیلی دوست دارم جایی، شخصی یا یک نفر خیر پیدا شود و این هزینه را بدهد تا من هم بتوانم از دام اعتیاد رها شوم.

از احمد اجازه می‌گیرم تا صحبت‌هایش و شرایط زندگی‌اش را در روزنامه منتشر کنم و قول می‌گیرم اگر کسی پیدا شد و خواست برای ترک اعتیادش کمک کند، او حرف و قولش یادش نرود و همکاری کند. احمد با لبخندی تلخ این جمله را می‌گوید که شما کمک کن و دعا کن خیری پیدا شود برای ترک اعتیاد کمکم کند،  من هم تا عمر دارم دعایش خواهم کرد. 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کارتن خواب ترک اعتیاد ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند

پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی روسیه به عنوان مرحله نهایی انتخابی این تیم برای حضور در بازی‌های المپیکی شب گذشته با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور روسیه با برگزاری دیدارهای نهایی ۶ وزن المپیکی در سالن ۱۱ هزار نفری LIVE Arena در نزدیکی مسکو برگزار و نفرات منتخب این تیم برای حضور در المپیک پاریس و جهانی اوزان غیرالمپیکی مشخص شدند. البته در ۴ وزن نیز نفرات برتر مسابقات کشوری باید یک مرحله دیگر رقابت کنند تا ملی‌پوش نهایی مشخص شود.

گادجی‌مراد رشیدوف، زائوربک سیداکوف و آرتور نایفونوف آزادکاران ۶۵، ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم برای حضور در قهرمانی کشور روسیه معاف بودند و باید با نفرات برتر مبارزه کنند. زائور اوگوئف دارنده مدال طلای وزن ۵۷ کیلوگرم المپیک توکیو نیز امسال در یک وزن بالاتر کشتی گرفت و اول‌ شد تا با نفر اول وزن ۵۷ کیلوگرم رقابت کند.

البته عبدالرشید سعدالله‌یف در حالی در این مسابقات حضور یافت که چند ماه پیش برای حضور در مسابقات کسب سهمیه قاره اروپا در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان به دلیل مخالفت کمیته بین‌المللی المپیک حضور نیافت و به نظر می‌رسد او با وجود قهرمانی در روسیه، شانسی برای حضور در پاریس نداشته باشد، مگر آنکه اتفاقات دیگری رخ دهد.

ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد روسیه:

۵۷ کیلوگرم: برنده نبرد زائور اوگوئف و احمد ادریسوف

۶۱ کیلوگرم: بشیر ماگمدوف

۶۵ کیلوگرم: برنده نبرد شامیل ممدوف و گادژی مراد رشیداف

۷۰ کیلوگرم: اینال‌بیک شریف

۷۴ کیلوگرم: برنده مبارزه زائوربک‌ سیداکوف و آنزور زاکویف

۷۹ کیلوگرم: ماگومد ماگومایف

۸۶ کیلوگرم: برنده مبارزه آرتور نایفونوف و ابراهیم کادیف

۹۲ کیلوگرم: آلن باگائف

۹۷ کیلوگرم: عبدالرشید سعدلله‌یف

۱۲۵ کیلوگرم: عبدالله کوربانوف

رده‌بندی انفرادی پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی روسیه به این شرح است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- احمد ادریسوف ۲- لو پاولوف ۳- موسی مهتیخانوف و رامیز گامزاتوف

۶۱ کیلوگرم: ۱- زائور اوگوئف ۲- بشیر ماگومدوف ۳- آرتم گوبایف و ویکتور یاکولف

۶۵ کیلوگرم: ۱- شمیل ممدوف ۲- عباس‌گادجی ماگومدوف ۳- ژاگیر شاخیف و ابراهیم ابراگیموف

۷۰ کیلوگرم: ۱- اینالبک شریف ۲- قربان شیرایف ۳- ماگومد التمیروف و تورپال علی خاتویف

۷۴ کیلوگرم: ۱- آنزور زاکویف ۲- ماگوما دیبیرگاجیف ۳- کامیل عبدال‌گابوف و امام گانیشوف

۷۹ کیلوگرم: ۱- ماگومد ماگومایف ۲- گاجی مراد علیخمایف ۳- احمد مانیلوف و خالد یاخیف

۸۶ کیلوگرم: ۱- ابراهیم کادیف ۲- مالک شاوایف ۳- احمد عثمان‌اف و محمد طاهر خانیف

۹۲ کیلوگرم: ۱- آلن باگایف ۲- اصحاب سعدلله‌یف ۳- گاجی‌ماگومد ناژمودینوف و کنستانتین پسنیچنیکف

۹۷ کیلوگرم: ۱- عبدالرشید سعدلله‌یف ۲- علیخان جبرئیلوف ۳- ایگور اووسیانیکوف و بادی سامدان

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- عبدالله کوربانوف ۲- شمیل موسایف ۳- آرتم پوخوفسکی و زلیمخان خیزریف

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • همکاری‌های مشترک محسن تنابنده و احمد مهرانفر؛ زوج همیشه جذاب
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد
  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • احمد نوراللهی با الوحده، قهرمان لیگ کاپ امارات شد