Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان وزارت صنعت، معدن و تجارت را متولی اجرای سامانه جامع تجارت اعلام کرد و افزود: احتمالا ظرف چهار ماه آینده این طرح عملیاتی خواهد شد و در مرحله اول کالاهای اساسی باید در سامانه جامع تجارت ثبت شوند.

ارسلان میری در گفت و گو با ایسنا، درباره سامانه جامع تجارت گفت: این سامانه براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در راستای شفاف سازی تولید، توزیع و عرضه در همه سطوح است و همه افرادی که با کالا و خدمت سر و کار دارند باید در این سامانه کلیه اطلاعات خود را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال اگر افراد مشمول این طرح، اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نکند، چه پیامدهای برای او دارد؟ اظهار کرد: براساس هم قانون تعزیرات حکومتی، هم قانون نظام صنفی و هم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۱۳۹۲ برای اینها ضمانت اجرایی دیده شده است که در صورت تخطی بخش خصوصی یا غیرخصوصی(تعاونی و ...) برابر قانون مجازات های برای آنها در نظر گرفته شده است که توسط مراجع قانونی این مجازات ها اعمال خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان ادامه داد: طبق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی اگر کالا و خدمتی در این سامانه ثبت نشود به عنوان عرضه خارج از شبکه تلقی می شود و در مرحله اول حداقل دو برابر کالایی که خارج از شبکه عرضه (میزان کالاهایی که در سامانه ثبت نکرده) کرده است، مجازات برای فرد خاطی در نظر گرفته می شود.

وی وزارت صنعت، معدن و تجارت را متولی اجرای سامانه جامع تجارت اعلام کرد و افزود: احتمالا ظرف چهار ماه آینده این طرح عملیاتی خواهد شد و در فاز اول کالاهای اساسی باید در سامانه جامع تجارت ثبت شوند.

میری در ادامه به مقایسه تعداد پرونده های هشت ماهه امسال استان کرمان با مدت مشابه سال قبل پرداخت و گفت: ۴۳ درصد در پرونده های وارده، ۵۲.۵ درصد در پرونده های مختومه، ۹۱ درصد در پرونده های محکومیت یافته و ۲۱ درصد در پرونده های وصولی افزایش داشته ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان سامانه جامع تجارت جريمه درصد در پرونده سامانه جامع تجارت تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

ایسنا/کرمان دادستان ماهان کرمان از کشف و پلمب یک گارگاه تولید مواد مخدر صنعتی(شیشه) در این شهر خبر داد و گفت: در این رابطه دو متهم بازداشت شده‌اند.

سینا بنی اسد امرو هفتم اردیبهشت ماه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد یک شبکه توزیع مواد مخدر صنعتی به سرکردگی یک زن و شوهر اقدام به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه می‌نمایند.

وی افزود: بلافاصله دستورات قضایی لازم برای دستگیری اعضای این باند صادر و سرانجام در یک عملیات هماهنگ، نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان پس از اخذ دستورات قضایی با ورود به کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در حاشیه شهر ماهان، موفق به کشف و ضبط بیش از کشف ۳۶ کیلو مواد مخدر شامل شیشه، هروئین و بیش از ۵۰ کیلوگرم پیش سازهای موادمخدر صنعتی ازسوداگران مرگ شدند.

بنی اسد ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده در این عملیات را بیش از ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک واحد منزل مسکونی پلمب و دو متهم بازداشت و دستورات قضایی لازم برای دستگیری سایر اعضای این باند که شناسایی شده،اند صادر شده است.

دادستان ماهان با اشاره به اینکه طبق ماده هشت قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات‌های سنگینی در انتظار سوداگران مرگ وجود دارد،گفت: عزم دستگاه قضایی در برخورد با سوداگران مرگ مرتبط با مواد مخدر جدی است  و به تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر هشدار می‌دهیم که هیچ گونه اغماضی در برخورد با این جرائم وجود ندارد.

 وی افزود: با همکاری مردم و سایر نهادهای مسئول، تلاش برای پاکسازی جامعه از آلودگی مواد مخدر دوچندان خواهد شد و از تمامی شهروندان می‌خواهیم که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، بدون تردید موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد