Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر لزوم توجه به آیات و روایات دینی در تمام مسائل اظهار کرد: کاهش نزولات جوی تنها به عوامل ورایی و محیطی مربوط نیست و به عوامل ماورایی هم برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در روایات متعددی عنوان شده خداوند متعال باران هیچ سالی را کمتر از سال قبل قرار نمی‌دهد و نزول باران یکی از جلوه‌های رحمت الهی است که بر بندگان نازل می‌شود گفت: در برخی از ایام و سال این نزولات به دلیل گناه و نافرمانی بندگان کم می‌شود و این عقوبتی است که مردم به آن گرفتار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در روایات دیگری بیان شده که این باران خداوند قطعا هر سال نزول پیدا می‌کند اما گاهی به دلایلی در منطقه دیگر و بیابان‌ها رخ می‌دهد خاطرنشان کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر، کم‌فروشی، عدم توجه به رعایت آداب اجتماعی و خیانت باعث قطع نزولات و خشکسالی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید به این درک برسیم که بخشی از مشکل خشکسالی به دلیل گناهان و نافرمانی ماست گفت: وقتی این موضوعات مطرح می‌شود برخی می‌گویند که چرا به این مسائل ارتباط می‌دهیم، در صورتی که در متن متعدد روایات دینی ما بارها به این موضوع اشاره شده است.

نظیری با تاکید به اینکه وقتی بندگان متنبه می‌شوند که به دلیل گناه، غفلت‌ها، نافرمانی‌ها محرومیت ایجاد شده؛ سوالشان این است آیا مگر همه مردم اهل گناه و نافرمانی هستند که باید همه باهم مواخذه شوند که در روایات هم این سوال ذکر شده است افزود: در این مورد عنوان شده که عده‌ای گناه می‌کنند و عده‌ای دیگر گناهان آنها را توجیه می‌کنند و این به همان ترک امر به معروف و نهی از منکر برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه همه قبول دارند که جامعه دچار یک بی‌تفاوتی در مورد گناهان و نافرمانی‌ها شده‌اند و لذا خداوند متعال همه را عذاب می‌کند گفت: وقتی مردم متنبه شدند که دچار اشتباه شده‌اند برای آنها نیز در روایات تکلیف مشخص شده که باید به دامن الهی برگردند و استغفار کنند و از خداوند طلب رزق کنند تا پروردگار به جهت بازگشت بندگان، نعمت را مجدد نازل کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه نماز باران نوعی استغاثه به درگاه الهی است که به آن نماز استسقاء «طلب باران» می‌گویند عنوان کرد: این نماز آدابی دارد که در روایات گفته شده مثلا در بیابان‌ها خوانده شود و همه اعضای خانواده از پیر تا کودک با هم بروند و حتی احشام (حیوانات) را با خود ببرند چراکه آنها هم تشنه هستند و در آنجا سه روز روزه بگیرند و روی خاک بیافتند و تضرع، ناله و استغاثه کنند تا خداوند گناهان آنها را ببخشد و رحمت خود را بر آنها نازل کند.

وی با اشاره به اینکه امروز با عنایت و توجه علما و مراجع تقلید، بزرگان و ائمه جمعه ما این تذکر داده شود که از گناهان خود استغفار کنیم خداوند هم اهل برگشت و جبران است افزود: در طول تاریخ نیز موارد مکرری در این خصوص داریم که در دوران ائمه معصومین (ع) جریان نماز باران امام رضا(ع) در مرو معروف است.

 نظیری با بیان اینکه وقتی خشکسالی شد، امام رضا (ع) مردم را فراخواند و  به بیابان‌ها رفتند و به صورت تضرع و توبه نماز باران خواندند که خداوند نیز اجابت کرد و باران نازل شد ادامه داد: خشکسالی قم و نماز باران مرحوم آیت الله سید محمد خوانساری هم معروف است که سالها در این شهر خشکسالی شده بود و ایشان با مردم نماز باران خواندند و خداوند متعال برکات و باران رحمت خود را نازل کرد.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه علما، رسانه‌ها و تریبون به دست‌ها این است که به مردم اطلاع دهند که باید با توبه از درگاه الهی طلب رحمت و باران کنیم افزود: استغفار بخشی از کار است و پشیمانی و ندامت نیز بخش دیگری از کار و بخش ایجابی نیز همان اقامه نماز باران است که معمولا با آداب خاصی توسط بزرگان و علما، خوانده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: امیدواریم با جدیت و پیگیری عموم مردم و اعلام ندامت، پشیمانی و استغفار همه بندگان خداوند؛ بزرگان و علما هم به این جمع‌بندی برسند که نماز باران در سراسر کشور و مناطق آسیب‌ دیده و دارای خشکسالی بخوانند.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نماز باران استغفار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نماز باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها میثم مداحی، مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی، اداره کار و بیمه تامین اجتماعی در این مراسم برپا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم
  • بارش رحمت الهی را در حرم شاهچراغ ببینید+ فیلم
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • بارش رحمت الهی به وقت بهار در روستای توآباد + فیلم
  • شادی مردم از بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان همدان
  • شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی