Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@21:25:12 GMT

۴۲ گسل بزرگ و کوچک استان زنجان را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۳۱۳۹

۴۲ گسل بزرگ و کوچک استان زنجان را تهدید می‌کند

گروه استان‌ها - مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه شهرستان خدابنده امروز صبح از آماده باش خارج شد گفت: ۴۲ گسل بزرگ و کوچک استان زنجان را تهدید می‌کند. - اخبار استانها -

صفی‌الله کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجانبا بیان اینکه دو زلزله با بزرگی 4.1 و 4.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین شامگاه روز گذشته در بخش بزینه‌رود شهرستان خدابنده را لرزاند اظهار داشت: بلافاصله تیم‌های امداد و نجات به محل اعزام شدند و ارزیابان به بررسی خسارات احتمالی پرداختند که خوشبختانه طبق آخرین اطلاعات آسیب جانی و مالی در این شهرستان و روستا‌ها گزارش نشده است اما ممکن است دیوار تعدادی از منازل روستایی ترک خورده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از وقوع زلزله شب گذشته تا ساعت 9 امروز شهرستان خدابنده در آماده باش کامل قرار داشت و تمام نیرو‌های امدادی استان نیز در آمادگی بودند، افزود: از ساعت 9 امروز صبح این شهرستان از آماده باش کامل خارج شد و امیدواریم که زلزله دیگری در این شهرستان دوباره رخ ندهد.

مدیر کل بحران استان زنجان با بیان اینکه طبق اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 70 درصد منازل روستایی در شهرستان خدابنده مقاوم‌سازی شده است، گفت: میزان تحمل ساختمان‌ها در مقابل زلزله با بزرگی‌های مختلف به کیفیت مصالح ساختمانی به کار برده شده دارد هر چه کیفیت بالاتر باشد در مقابل زمین‌لرزه مقاوم‌تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ساختمان‌های مقاوم سازی شده در سطح استان تحمل زلزله با قدرت 7 ریشتر را دارند و در بروز این حادثه انسان در داخل این ساختمان‌ها کشته نمی‌شود و ممکن است خسارت مالی به ساختمان وارد شود.

2 زمین‌‌لرزه به بزرگی "‎‌ 4.5و 4.1" ریشتری زرین‌رود در استان زنجان را لرزاند‌خدابنده در آماده‌باش کامل قرار گرفت/ امشب مردم در خانه‌های خشتی روستایی مستقر نشوند

کرامتی با اشاره به این‌که دو گسل مهم شهر زنجان را تهدید می‌کند عنوان کرد: یکی از این گسل‌ها، گسل جنوب غرب زنجان است که از سمت منازل ساخته شده تحت عنوان ثمین و نانوایان شهر تا روستای وننق ادامه‌دار است.

وی تصریح کرد: گسل خطرناک دوم تحت عنوان گسل سلطانیه است که از روستای مروارید شهر زنجان شروع شده و به سلطانیه، ابهر، خرمدره رسیده است و هر دو گسل مذکور می‌توانند زلزله‌ای به قدرت 6.5 تا 7.8 ریشتر را ایجاد کنند.

مدیرکل بحران استان زنجان با تاکید بر این‌که هر دو گسل برای کل استان زنجان تهدید محسوب می‌شود گفت: اگر انرژی هر یک از این گسل‌ها آزاد شود شرایط مهیبی را برای استان رقم خواهد زد.

وی با بیان این‌که این استان تنها از طریق دو گسل مذکور مورد تهدید نیست گفت: 40 گسل دیگر از سمت‌های مختلف از جمله گسل تبریز، آوج، شاهین دژ، رودبار استان را تحت تاثیر قرار دارند که حرکت هر یک از آن‌ها بی‌تاثیر بر زنجان هم نخواهد بود.

وی بیان کرد: زلزله دیروز در اثر گسل آوج رخ داده است که در دمق رخ داده به عبارتی بهتر این گسل جز گسل‌های پیرامونی استان زنجان بوده که سبب ایجاد دو زلزله شده است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زلزله زلزله شهرستان خدابنده استان زنجان آماده باش دو گسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان لرزید

به گزارش خبرنگار مهر، حوالی ساعت ۱۷:۵ دقیقه عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت زلزله نسبتاً شدیدی شهر کرمان را لرزاند.

هنوز از محل وقوع زلزله، قدرت و میزان آن خبری مخابره نشده است.

کد خبر 6094504

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • حیوانی که دایناسور‌ها در کنار آن کوچک به نظر می‌رسند!
  • عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • کرمان لرزید
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند