Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@21:57:09 GMT

عدم تحقق وعده ها معلولان فارس را نا امید کرده است

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۳۵۶۳

عدم تحقق وعده ها معلولان فارس را نا امید کرده است

سعید فانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان با بیان اینکه بیش از نیمی از معلولان کشور در فقر مطلق به سر می‌برند، اظهار کرد: با گذشت بیش از دوسال از شیوع ویروس کرونا وضعیت معیشت معلولان بشدت آسیب دیده و در وضعیت نا مناسبی به سر می‌برند.

وی افزود: شرایط نامساعد معیشتی و روحی معلولان به دلیل خانه نشینی آنها برای در امان ماندن از کرونا به دغدغه خانواده‌ها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هماهنگی تشکلهای مردم نهاد معلولان فارس تاکید کرد: تورم افسار گسیخته حاکم بر اقتصاد کشور زندگی معلولان را هم دستخوش ناملایمتی کرده و وضعیتی بغرنج را برایشان رقم زده است تا آنجا اندک حقوق مستمری معلولان دیگر کفاف ابتدایی‌ترین نیازهایشان را هم نمی‌دهد.

فانی از به تحقق نرسیدن وعده‌های رنگارنگ مسئولان ارشد کشوری و استانی برای حل مشکلات معلولان سخن گفت و ابراز کرد: شعارهای محقق نشده و وعده‌های رنگارنگ مسئولان باعث نا امیدی مفرط معلولان شده است.

وی بر لزوم توجه نیازهای افراد دارای معلولیت تاکید کرد و گفت: باید نیازهای معلولان مورد توجه متولیان امور قرار بگیرد، چرا که اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد ممکن است وضعیت معلولان از شرایط فعلی نیز وخیم‌تر شود.

این عضو شورای هماهنگی تشکلهای مردم نهاد معلولین فارس تصریح کرد: معیشت، اشتغال، مسکن و تأمین تجهیزات توانبخشی معلولان باید در اولویت کار دولت باشد و برای تأمین آنها اقدام جدی به عمل آورد.

فانی بیان داشت: اخیراً با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بازار دارو و لوازم توانبخشی مورد نیاز معلولان دستخوش افزایش قیمت چشمگیری شده و خیلی از این افراد با مشکلات اساسی روبرو شده اند.

رئیس هیأت مدیره شورای هماهنگی تشکلهای مردم نهاد معلولان فارس متذکر شد: حذف این یارانه‌ها می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به زندگی معلولان وارد کند.

این مقام مسئول از دیگر دغدغه‌های مهم معلولان را بی توجهی به مناسب سازی محیط و راههای دسترسی معلولان به اماکن عمومی و حمل و نقل دانست و گفت: وضعیت مناسب سازی معابر، وسائط حمل و نقل عمومی، پارک‌ها در شرایط مطلوبی نیست در حالیکه شرط اول حضور و مشارکت معلولان در فعالیت‌های اجتماعی و رهایی از انزواطلبی دسترسی راحت آنان به اماکن عمومی و حمل و نقل است‌.

فانی نگرش منفی موجود در جامعه و لزوم فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی‌های عمومی نسبت به افراد دارای معلولیت را یک ضرورت انکار ناپذیر عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی جامعه در مواجهه با افراد دارای معلولیت در این سال‌ها توسط سازمانها، نهادها، متولیان و حتی نخبگان جامعه نادیده گرفته شده و در این خصوص جریان سازی مناسبی صورت نگرفته است.

او در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به قانون جامع حمایت از معلولان تاکید کرد و گفت: نظارت بر حسن اجرای قانون جامع حمایت از معلولان بصورت جدی به آن پرداخته نشده در حالیکه این قانون توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است‌.

این عضو فعالان حوزه معلولان استان فارس اضافه کرد: به رغم اینکه قانون جامع حمایت از معلولان توسط مجلس تصویب شده اما با گذشت سالیان متمادی اعتبارات لازم برای اجرایی قوانین مطروحه در نظر گرفته نشده و همین موضوع باعث شده تا قوانین مربوط به جامعه معلولان بر زمین مانده و دردی از آنان دوا نشود.

فانی نبود سازمانی مقتدر که بتواند گره گشای مشکلات معلولان باشد را عامل اصلی عقب ماندگی این افراد از جایگاه حقیقی خود عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه معلولان با انبوهی از درد و رنج جسمی و روحی مواجهند، وجود سازمانی مقتدر که بتواند برای آنان احقاق حقوق بکند ضروریست.

وی عمده مشکلات معلولان را مربوط به بهزیستی دانست و بیان کرد: تلاش‌های سازمان بهزیستی در جهت احقاق حقوق معلولان کافی نیست و می‌طلبد که برای دادرسی به این افراد سازمانی مقتدر برای دفاع از آنان تأسیس شود.

کد خبر 5365136

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید فانی معلولان شیراز روز جهانی معلولان ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه کرمانشاه زلزله واکسن کرونا بسیج هفته بسیج لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها آلودگی هوا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات لیگ فوتبال امید‌های مناطق کشور در محمودآباد

مسابقات فوتبال گروه دوم مرحله نهایی لیگ امید‌های مناطق کشور از گروه دوم با شرکت ۵ تیم از عصر دیروز ۱۶ اردیبهشت ماه با برگزاری ۲ دیدار در محمودآباد آغاز شد.

در این رقابت‌ها تیم‌های اکباتان اردبیل، دهداری مشهد، میعاد فیروزکوه، رویانمهر رویان و ایفاسرام محمودآباد، مدت ۶ روز به صورت متمرکز در ورزشگاه شهید بهشتی محمودآباد باهم رقابت خواهند کرد.
 
در دیدار افتتاحیه این مسابقات،  تیم دهداری مشهد موفق شد اکباتان اردبیل را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.
 
در دیگر بازی این روز،  تیم ایفاسرام میزبان رقابت‌ها مقابل تیم رویانمهر رویان در شهرآورد مازندرانی به تساوی بدون گل دست یافت.
 
تیم اول گروه دوم مرحله نهایی مسابقات لیگ مناطق فوتبال امید‌های کشور به رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال امید کشور صعود می‌کند.

تیم دوم رقابت‌ها سهمیه مرحله اول مسابقات فصل آتی را کسب می‌کند و سایر تیم‌ها به مسابقات استانی باز می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • وعده صادق احساس غرور ملی بود
  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد
  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • آغاز مسابقات لیگ فوتبال امید‌های مناطق کشور در محمودآباد
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید