Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@06:40:50 GMT

تحویل ۲.۱ میلیون واحد مسکن مهر تاکنون

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۳۶۰۸

عضو هیأت مدیره بانک مسکن با بیان اینکه ظرفیت فنی و مهندسی کشور اجازه ساخت یک میلیون مسکن را می‌دهد، گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل شده و هنوز ۲۲۶ هزار واحد باقی مانده است. محسن فاضلیان عضو هیأت مدیره بانک مسکن در هشتمین همایش بورس، بانک و بیمه در جزیره کیش اظهار داشت: تاکنون از محل تسهیلات مسکن در قالب فروش اقساطی برای مسکن مهر ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۳۴۹ واحد تعیین تکلیف شده و در سال جاری تا امروز برای بیش از ۳۴ هزار و ۹۱ واحد مسکن مهر دفترچه ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: آنچه از مسکن مهر مانده ۲۲۶ هزار و ۵۳۶ واحد است که باید تکمیل و ارائه شود. از سال ۸۴ خط اعتباری ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی توسط بانک مرکزی برای مسکن مهر اختصاص یافت، در حال حاضر مسکن مهر باقیمانده در برخی مناطق ۳۰ درصد و در برخی مناطق دیگر ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته و آن‌هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، در اولویت قرار دارند.

وی در مورد طرح اقدام ملی مسکن افزود: تا امروز ۲۵۹ هزار و ۴۳۸ واحد مسکن اقدام ملی ثبت‌نام شده و ۱۰۵ هزار میلیارد ریال پول متقاضیان واریز شده است، در کنار این طرح جهش تولید مسکن هم دنبال می‌شود.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن در مورد سهم زمین از هزینه مسکن گفت: در شهر‌های بزرگ بین ۵۰ تا ۷۰ درصد، شهر‌های متوسط بین ۳۰ تا ۵۰ درصد و در شهر‌های کوچک زیر ۳۰ درصد از هزینه مسکن مربوط به زمین است.

به گفته فاضلیان، تقاضای انباشته برای مسکن در کشور ۵ میلیون واحد است و هر سال به اندازه تعداد ازدواج‌ها و تشکیل خانواده‌ها به این تقاضا اضافه می‌شود، جمعیت کشور ۸۶ میلیون نفر است که ۲۵ تا ۲۷ میلیون مسکن در کشور وجود دارد. بین ۵ تا ۶ میلیون نفر مستأجر هستند.

وی ادامه داد: برای ساخت یک میلیون مسکن در سال که متراژ متوسط ۷۰ تا ۸۰ متر است در مجموع ۸۰ میلیون متر مربع مسکن باید احداث شود و اگر هزینه هر متر مربع مسکن ۵ میلیون تومان باشد در مجموع ۳۵۰ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است و این همان عددی است که به اندازه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای جهش مسکن در نظر گرفته شده است.

به گفته عضو هیأت مدیره بانک مسکن، با توجه به اینکه عدد نقدینگی در کشور بیش از ۴۲۰۰ هزار میلیارد تومان است عدد ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای احداث مسکن که طی ۲ تا ۳ سال هزینه می‌شود حدود ۷ تا ۱۰ درصد خواهد بود که نمی‌تواند در ایجاد تورم اثرگذار باشد.

فاضلیان گفت: سالانه حدود ۳۵۰ هزار مسکن توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود. در روستا‌ها حدود ۲۵۰ هزار توسط بنیاد مسکن و ۴۰۰ هزار مسکن هم در قالب طرح جهش مسکن تولید خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مسکن جزیره کیش تسهیلات مسکن مسکن مهر مسکن عضو هیأت مدیره بانک مسکن هزار میلیارد تومان واحد مسکن مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت ویژه مرکب از چند دستگاه اجرایی ظرف مدت یک هفته آینده با هدف نظارت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل هیأت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اظهار کرد: نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیأت ویژه حضور خواهند داشت.

وی افزود: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیأت ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آن ده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطایی ادامه داد: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

عطایی عنوان کرد: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

کد خبر 748499

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌