Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، "حموده صباغ" رئیس مجلس مردم سوریه در جریان دیدار "عزت الله اکبری تالارپشتی" رئیس کمیسیون صنایع و معادن و "محمد رضا پور ابراهیمی" رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در دمشق، بر عمق و استحکام روابط ریشه دار دوجانبه بین سوریه و ایران که به دو کشور در مقابله با چالش ها و توطئه های مختلف علیه آنها کمک کرده است، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صباغ در این دیدار بر اهمیت تداوم تلاش برای توسعه و گسترش روابط دو کشور در  همه زمینه ها و ضرورت تبادل تجربیات پارلمانی و اقتصادی در راستای منافع دو ملت سوریه و ایران تاکید کرد.

وی همچنین از مواضع حمایتی ایران از سوریه، ارتش و مردم این کشور به ویژه در جنگ آنها علیه تروریسم و ​​حمایت از ایستادگی آنها قدردانی کرد و فداکاری های عظیم آنها در راه بیرون راندن تروریسم را ارج نهاد و تاکید کرد که در پرتو انسجام و همکاری و پایداری محور مقاومت، پیروزی از آن این محور است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به لزوم افزایش همکاری‌های دو طرف بویژه در زمینه صنعتی و اقتصادی و فعال‌سازی مبادلات صادراتی، بر آمادگی کامل ایران برای کمک و تبادل تجربیات به منظور توسعه صنایع سوریه و حمایت از واردات از آنها و ایجاد خطوط تولید در داخل سوریه که باعث افزایش صادرات این کشور به بسیاری از کشورها می شود، تاکید کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی نیز به نوبه خود بر اهمیت فعال سازی قوانین تسهیل کننده چرخه اقتصادی بین دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد که اولویت کاری ایران حمایت از واردات محصولات سوریه است که به احیای اقتصاد سوریه و تقویت پایداری سوریه در سایه محاصره اقتصادی ظالمانه علیه این کشور کمک می کند.

این دیدار در چارچوب سفر هیات بلندپایه ایرانی به ریاست «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران به دمشق برگزار شد.

فاطمی امین از روز یکشنبه همراه با یک هیات اقتصادی و صنعتی به سوریه سفر و طی این مدت ضمن برگزاری چندین دیدار رسمی با مقامات این کشور، دومین نمایشگاه محصولات ایرانی در سوریه و مرکز تجاری ایران در دمشق را افتتاح کرد.  

مرکز تجاری ایران در منطقه آزاد دمشق در حالی افتتاح شد که دومین نمایشگاه تخصصی ایران در سوریه دیروز (دوشنبه) در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی دمشق گشایش یافت و تا سوم ماه آینده با حضور ۱۶۴ شرکت تجاری و صنعتی ادامه خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در مراسم افتتاح مرکز تجاری ایران در جمع خبرنگاران میزان حجم کنونی مبادلات تجاری بین سوریه و ایران را سه میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تبادل تجربیات رایزنی‌هایی بین دو طرف انجام شده تا به حمایت از سوریه در مرحله پس از بحران، سقف مبادلات و معاملات تجاری بین دو کشور افزایش یابد. 

«سید رضا فاطمی امین» عصر سه شنبه نیز پس از بازدید از تعدادی از کارخانه‌های شهرک صنعتی «عدرا» در حومه دمشق در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به سوریه را توسعه روابط اقتصادی دو کشور و بررسی امکانات حمایتی برای پویایی مجدد صنعت سوریه به ویژه نساجی و بازیابی موقعیت این صنایع که بر اثر جنگ تروریست‌ها علیه سوریه از دست رفته است، بیان کرد و گفت: شرکت‌های ایرانی برای راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های متوقف شده در سوریه و ایجاد صنایع مشترک، آمادگی دارند. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و نخست وزیر سوریه نیز در دیدار با یکدیگر افزایش تبادل تجاری و افق های گسترده تر برای همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی، سرمایه گذاری و صنعتی بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و بر گسترش همکاری های دو کشور تاکید کردند.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی دمشق روابط خارجی سرمایه گذاری ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی دمشق روابط خارجی توسعه اقتصادی دمشق روابط خارجی سرمایه گذاری ایران مجلس شورای اسلامی رئیس کمیسیون دو کشور بین دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا که امروز با حضور رئیس جمهور کشورمان و مقامات عالی اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با شماری از مقامات آفریقایی گفتگو کرد و نظر آنها را درباره توسعه روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران جویا شد:

میشل اوکیبه بافل معاون وزارت صنعت و تجارت غنا: 
امروز ایران جایگاه مهمی در منطقه دارد و من فکر می‌کنم کشور‌های آفریقایی قدر تعامل با ایران را به خوبی می‌دانند. ما باور داریم ایران کشور مهمی است که باید به شکل جدی به آن نگاه شود و به همین علت ما از غنا به اینجا آمده ایم. ما باور داریم که ایران ظرفیت‌های زیادی دارد که بسیاری از آنها میتواند به توسعه آفریقا کمک کرد. باید از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در آفریقا برای تجارت و ایجاد ثروت استفاد کرد. آفریقا بازار‌های خوب و دست نخورده و رو به رشدی دارد. باید به آفریقا به عنوان تنها بازار بکری که اکنون وجود دارد، نگاه کرد. بنابراین معتقدم امروز ایرانی‌ها باید نگاه خود را بیشتر به آفریقا و سرمایه گزاری بیشتر در این قاره معطوف کنند. 

کنستانتینو چیونگا، معاون رئیس جمهور زیمبابوه: 
اولا به رئیس جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کنفرانس اقتصادی ایران و آفریقا تبریک می‌گویم. زیرا این اقدام در راهبرد برد-برد، هم به آفریقا و هم به ایران کمک خواهد کرد؛ و این اعتمادی است که ما به دنبال آن هستیم. ایران در مسیر رو به جلو حرکت می‌کند و بازار یک و سه دهم میلیارد نفری ایران و افریقا  هم فرصت‌های تجاری زیادی را برای قاره افریقا و ایران به همراه می‌آورد. ما مصمم هستیم تا این همکاری بر اساس اعتماد متقابل به خوبی پیش برود.

بازار تجارت ایران رو به رشد است و نمایشگاهی که ما طی این دو روز مشاهده می‌کنیم، پیشرفت‌ها و ظرفیت‌هایی را که ایران به دست آورده است، نشان می‌دهد. ما بر اساس یادداشت‌های تفاهمی که امضا کردیم، اقدام خواهیم کرد. در هیئت همراه ما، وزیر آموزش زیمبابوه حضور دارد، زیرا ما می‌خواهیم در حوزه تحقیقات پیشرفت داشته باشیم. در حوزه آموزش، در حوزه نوآوری و... بنابراین همکاری زیادی در این حوزه مشخص وجود دارد. به یاد داشته باشید که تمام موضوعاتی که ما درباره آن گفتگو می‌کنیم، موتور آن آموزش است. وقتی شما آموزش دیده باشید، می‌توانید آن کار را انجام دهید. اگر شما می‌خواهید در حوزه مهندسی یا فن آوری یا پزشکی و... فعالیت کنید، باید آموزش آن را دریافت کنید؛ بنابراین این حوزه‌ای است که ما آن را مد نظر قرار داده ایم. حوزه فناوری، حوزه کشاورزی، حوزه معدن، تولید و همه اینها حوزه هایست که از نظر همکاری بین ایران و زیمبابوه مد نظر ماست و ما قصد داریم همه این‌ها را از طریق تفاهم نامه‌هایی که در سفر ژوئیه گذشته آقای رئیسی به زیبمابوه، امضا شده است، دنبال کنیم.

وزیر صنعت افریقای مرکزی
به نظر من ایران کشوری قوی و پرظرفیت است که هنوز در آفریقا آنطور که باید و شاید، شناخته نشده است. مراسم افتتاحیه امروز و سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بسیار خوب بود. من از دولت و رئیس جمهور ایران می‌خواهم تمام تلاششان را برای تقویت توافقات و همکاری‌ها با قاره آفریقا به کار گیرند. کشور من جمهوری آفریقای مرکزی‏ برای همکاری گسترده با ایران به ویژه در زمینه تجارت آماده است. کشور من هم مانند ایران ظرفیت‌های زیادی دارد و ما به عنوان کشور‌هایی که روابط دوستانه داریم خواهان توسعه روابط تجاری هستیم.

دیگر خبرها

  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد