Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@02:28:14 GMT

میزان مصرف آب در کشاورزی کشور 70 درصد است

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۴۲۲۸

میزان مصرف آب در کشاورزی کشور 70 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فریبرز عباسی در کرمان اظهار داشت: برخلاف آنچه در سالیان اخیر وزارت نیرو مطرح می‌کند میزان مصرف آب در کشاورزی کشور 70 درصد است اما وزارت نیرو این رقم را 90 درصد عنوان می‌کند، اطلاعات این موضوع را که حاصل مشاهدات میدانی و تحقیق کامل است به‌زودی در اختیار همه روسای جهاد کشاورزی استان‌ها قرار می‌دهیم تا اطلاع‌رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رتبه نخست استان کرمان در آبیاری قطره‌ای زیرسطحی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در سال‌های اخیر انجام شده موضوع کم آبیاری محصولات بوده که به طور مثال اگر محصول پسته با 13 هزار متر مکعب آب باید آبیاری می‌شد در این روش 7 هزار متر مکعب آب مصرف می‌کند.

عباسی خواستار تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز کشاورزی شد و افزود: در صورتی که سازمان نظام مهندسی کرمان برای نظارت بر عمکلرد حوزه آبیاری و آموزش در این بخش نیاز به یک درصد اعتبار کمک‌های بلاعوض داشته باشد مشکلی نداریم.

محسن کمال‌الدینی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان نیز از تلاش برای اشتغال فارغ‌التحصیلان با افزایش ضریب نفوذ دانش و مهندسی کردن فرایند تولید خبر داد و گفت: با توجه به نظارت حاکمیتی جهاد کشاورزی بر نظام مهندسی، اما تاکنون هیچ یکی از وزرای جهاد کشاورزی در برنامه‌هایشان به اشتغال فارغ‌التحصیلان اشاره‌ای نداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 15هزار فارغ‌التحصیل عضو سازمان هستند، افزود: نظام مهندسی در واقع بازوی توانمند اجرایی برای سازمان‌های جهاد کشاورزی است و در حوزه مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان بسیارخوب عمل کرده است.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد کشاورزی نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۸۸ هزار هکتار از شالیزار‌های خوددمعادل ۷۹ درصد را شخم زده‌اند، گفت: کشاورزان با استفاده از بارش‌ها ۵۴ هزار هکتار از مزارع خود را نشا کردند.

محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش از ظهر امروز در گفت و گو با سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۸۸ هزار هکتار از شالیزار‌های خوددمعادل ۷۹ درصد را شخم زده‌اند، اظهار کرد: کشاورزان با استفاده از بارش‌ها ۵۴ هزار هکتار از مزارع خود را نشا کردند.وی با اشاره به رهاسازی آب پشت سد سپیدرود از روز گذشته در کانال‌های و نهر‌های کشاورزی گفت: شالیکاران باید بر اساس تقویم زراعی اقدام کنند و به کشت و کار خود سرعت دهند.رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۲۰۵ هزار هکتار از شالیزار‌ها استان خزانه گیری شده است، افزود: گیلان ۳۰۰ هزار شالیکار دارد و سالانه حدود ۷۰۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ برای نخستین بار در کشور انجام شد
  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی شد
  • فارغ‌التحصیلی بیش از یکصد هزار دانش آموخته از دانشگاه علامه 
  • تشنگی سد‌های خراسان‌شمالی با وجود افزایش بارندگی‌ها/ بهبود کشاورزی با بارندگی️
  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد