Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به منظور رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و برای نخستین بار در دولت سیزدهم از روز دوشنبه هشتم آذر ماه در شهر وین در جریان است. علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ریاست هیأت مذاکره کننده ایران در این دور از مذکرات را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از کاربران فارس من در کمپینی خواستار مقاومت مقتدرانه در مذاکرات برای لغو تحریم‌ها شدند.

این کابران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نوزدهم بهمن ماه سال گذشته مبنی بر این‌که«آن طرفی که حق دارد برای ادامه‌ کار برجام شرط معین کند ایران است... اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی -که چند تعهد آن را لغو کرده- برگردد، باید آمریکا تحریم‌ها را کلاً لغو بکند؛ آن هم نه به زبان و روی کاغذ که بگوید لغو کردیم؛ نه، بایستی در عمل تحریم‌ها را لغو کنند و ما راستی‌آزمایی کنیم و احساس کنیم که درست تحریم‌ها لغو شده، آن وقت ما هم به این تعهدات برجامی برمی‌گردیم؛ این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است و مورد اتفاق مسئولان کشور هم هست و از این سیاست بر نخواهیم گشت.» و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در اول فروردین ماه سالجاری که فرمودند: «سیاست کشور در باب تعامل با طرف‌های برجامی و در باب خود برجام، صریحاً اعلام شده؛ از این سیاست هیچ تخطی نباید کرد... آن سیاست هم عبارت از این است که آمریکایی‌ها باید تمام تحریم‌ها را لغو کنند، بعد ما راستی‌‌آزمایی خواهیم کرد؛ اگر چنانچه به معنای واقعی کلمه لغو شده بود، آن وقت ما به تعهدات برجامی‌مان برمی‌گردیم، یعنی بدون هیچ مشکلی به تعهدات برخواهیم گشت؛ این سیاست قطعی است. قول آمریکایی‌ها را [هم] معتبر نمی‌دانیم...»، عنوان کرده‌اند که وعده‌های آمریکا جز دروغ و فریب چیزی بیش نیست.

این کاربران با اشاره به پایبندی ایران به تعهداتش در برجام و عدم پایبندی طرف‌های غربی و این‌که به دنبال برجام‌های موشکی، پهپادی، منطقه‌ای، حقوق بشری و ... هستند، از دولت و مجلس خواستار مقاومتی مقتدرانه در برابر فشارها و تهدیدات غرب شده‌اند.

کاربران فارس من در این خصوص بر مواردی تأکید کرده‌اند از جمله این‌که در این مذاکرات سیاست قطعی شده از سوی رهبر معظم انقلاب مو به مو اجرا شود، آمریکا همه تحریم‌ها را یکجا لغو کند، آمریکا و سه کشور اروپایی هزینه خسارت‌های وارده در ۶ سال گذشته را بپردازند، تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته شود، دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جمع آوری و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست‌ها در کشور داده نشود، حذف مکانیسم ماشه و..

آنها همچنین بر عدم فرسایشی و بی ثمر شدن مذاکرات تأکید کرده‌‌اند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مذاکرات وین علی باقری تحریم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد